Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eindelijk gevonden! Misschien een goede tip voor iedereen die zoekt.

 
Profiel   

Hi!
Ik weet niet helemaal zeker of dit aan de regels voldoet, maar ik deel graag mijn verhaal met jullie. Ik heb na lang zoeken ‘mijn’ paardje teruggevonden. En ook al is het alweer een paar jaar geleden, wellicht vindt een van jullie zijn paardje ook op deze manier terug.

Ik had van 1993 tot 1996 een verzorgpaardje. Ze was net afgespeend toen ik haar ging verzorgen. Ze is in de tussentijd een paar keer van stal verhuisd en verkocht, maar ze bleef in de buurt en ik mocht telkens mee.

Ik was 13 in 1993 en deed de verzorging grotendeels alleen, ze nam dus een heel belangrijke plaats in mijn leven in.
Op een dag kwam ik op stal en was ze weg. De eigenaar had besloten haar in te laten rijden en had haar naar een trainingsstal gebracht.

Gelukkig kwam ze na een paar weken weer terug, maar toen besliste de eigenaar dat ze toch niet het paard was wat ze wilden. Ik mocht haar wel kopen, maar moest wel binnen 24u beslissen.
Dat was voor een meisje van 16 uiteraard niet te doen en mijn ouders konden daarbij ook niet helpen, dus ik heb haar moeten laten gaan.
De eigenaar wilde mij niet de gegevens geven van de nieuwe eigenaar, maar later kwam ik er via via achter dat ze aan een handelaar verkocht was.

Al die jaren heb ik me afgevraagd waar ze was en ongemerkt keek ik bij ieder bruin paard dat ik zag of zij het misschien was.
Soms was ik een tijd heel actief op zoek, en op andere momenten wat minder. Maar ze was altijd in mijn gedachten.

Ik ben uiteindelijk gaan googlen, op haar stamboomnaam, de naam van de hengst (haar vader bedoel ik), haar geboortedatum, etc. Gewoon op alles wat ik van haar wist.

En na een flinke tijd had ik ineens beet! Ik stuitte een paar jaar geleden op dit artikel uit Bitmagazine:

https://www.bitmagazine.nl/het-afscheid ... xor/52809/

Ik heb via Facebook contact gezocht met Thamar en verhalen en foto’s uitgewisseld.
Heel verdrietig uiteraard dat ze niet meer leefde, maar het heeft mij zo’n rust gegeven om te weten dat ze bij Thamar is geweest en daar een goed leven heeft gehad.
En Thamar vond het fijn om meer te weten over haar eerste jaren.

Toen ik het eindelijk kon laten rusten kwam ik er pas achter hoeveel invloed het op mij heeft gehad dat ik al die jaren niet wist waar ze was. En hoeveel ik nog met haar bezig was, zowel bewust als onbewust.

Die rust gun ik iedereen, dus mijn tip aan iedereen die ‘zoekende’ is: Google!
Google op (stamboom)naam, geboortedatum, geboortejaar, naam van de ouders, geslacht, etc etc, gewoon alles wat je nog weet.
En gebruik ook de knop ‘afbeeldingen’ om op te zoeken.
Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, maar wie weet heb jij ook geluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 10:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen