Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[PG] 3-jarige Valk D pony ruin Jeremy

 
Profiel   

Hallo lieve bokkers,

Helaas heb ik door een vervelende gebeurtenis mijn leuke Jairo (in het paspoort Jeremy) moeten verkopen. Het laatste wat ik zou weten is dat hij verkocht is naar Zweden en helaas houd daar het lijntje op. Wie o wie weet meer waar mijn topper mogelijk kan zijn?

Even wat info op een rijtje:

Naam: Jeremy
Geboortedatum: 01-05-2019
Kleur: Valk
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: +- 1.45 (Zal nog wel iets gegroeid zijn, hij was 2 toen hij is verkocht op 11-12-2021)
Ras: Onbekend (hij staat wel ingeschreven bij het Tinker stamboek, maar het is overduidelijk geen tinker. Ik vermoed eerder iets spaans/hongaars of een kruising zoals een cruzado, hij heeft overigens geen spaanse gangen)
Aftekeningen: Linksachter klein wit vlekje op de kroonrand en een heel licht kolletje en snebje. Hij heeft een slanke bouw en stond hier al bij te komen en op te knappen.
Chipnummer is bekend.

Helaas niet heel veel foto's door de korte duur maar hier een blik op m'n ventje.

Hoe het kereltje ooit kwam:

[ img ]


Enkele weken/maandje(s) later:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hopelijk is er iemand bij die mij verder kan en wil helpen :)

Met lieve groeten,

lovechicco
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 16:19 



 
Profiel   

Schopje + update:

Helaas nog niks op het spoor gekomen, wel ben ik op fb een Zweeds 'paarden gezocht' groep tegen gekomen. Echter wacht ik nog (steeds) op toelating van de groep. Dus mocht iemand iets weten over de kleine man, laat het vooral weten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 18:03 



 
Profiel   

Er wonen een aantal bokkers in Zweden , misschien kunnen zij je de weg wijzen hoe te zoeken in Zweden . Je weet zeker dat hij daar naartoe is gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 13:44 



 
Profiel   

BigOne schreef
Er wonen een aantal bokkers in Zweden , misschien kunnen zij je de weg wijzen hoe te zoeken in Zweden . Je weet zeker dat hij daar naartoe is gegaan?


We hebben contact gehad met de koper, volgens haar is hij via een tussenpersoon naar Zweden gegaan. Ze heeft volgens haar zeggen nog gezocht naar deze persoon, maar kon zo niks meer vinden. In die tijd dat zij hem weer verkocht en wij navraag deden zat al enige tijd en ze koopt/verkoopt wel vaker wat, en bovendien heeft ze ook een stal (en dus ook waarschijnlijk veel contacten, dus het zou natuurlijk kunnen). Verder weet ik ook dat ze vaker naar het buitenland heeft verkocht. (Wat ook niet zo moeilijk is, hier in Limburg :P) Verder kan ik het natuurlijk (nog) niet nachecken en zal ik het hiermee moeten doen.

Hopelijk melden zich wat Zweedse bokkers met tips of kunnen ze een oogje in het zeil houden . Het zou overigens wel een paardje zijn voor Zweden, hij was gek op de natuur en de rust.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 14:11 



 
Profiel   

Schopje + update:

Onder het motto 'If you'll never try, you'll never know' contact opgenomen met random hoefsmeden in Zweden, die natuurlijk regelmatig verschillende paarden tegen komen tijdens hun werk met de vraag of ze een beetje mee willen kijken. Gelukkig zijn de meeste niet zo moeilijk en willen ze best mee naar hem uitkijken.

Overigens na de vorige post in het topic al hele lieve tips gekregen in mijn mail. Nogmaals dank daarvoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 19:22 



 
Profiel   

Schopje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 19:45 



 

Ben je al verder gekomen?
Lijkt mij een behoorlijk pittige zoektocht. Er zijn ook bokkers die in zweden wonen. Wellicht kun je die oproepen mee te zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 20:27 



 
Profiel   

Misschien dat zo’n zelfde bericht op facebook, Instagram, whatever, ook helpt? Dan kan je het eventueel nog in t zweeds schrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 14:34 



 
Profiel   

* Update *

Zojuist ben ik hem gisteren bij toeval op het spoor gekomen via e-horses en later dus ook op E-bay kleinanzeigen (Duitse marktplaats) *\o/* . Ik probeer contact te leggen met de (nu nog eigenaar, hij staat te koop) dus ik hoop dat diegene wil reageren. Wel weet ik inmiddels zeker dat het hem is, de kleur, de blik, alle aftekeningen, kruintje en zelfs littekentjes kloppen. Dus toeval kan het bijna niet meer zijn.

Hij staat dus nu niet (meer?) in Zweden maar in Duitsland, vlakbij Heidelberg. Hij is inmiddels 5 en een prachtige kerel geworden. Nooit verwacht dat hij zou uitbloeien tot zon knap paard. Het geeft al veel rust om te zien dat hij er goed verzorgd uitziet en goed uit zijn oogjes kijkt. Helaas is het te ver om even te gaan 'probereiten'. Wellicht is er ver weg toch nog ergens een mogelijkheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 13:40 



 
Profiel   

Fijn dat je hem zo toevallig tegen bent gekomen ts, en wat fijn dat hij er zo op het oog goed uitziet. Hopelijk krijg je snel contact, :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 14:37 



 
Profiel   

Wat leuk dat je hem hebt gevonden. Als het hem zo graag wou vinden, zou ik zeker langs gaan bij de verkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 14:45 



 
Profiel   

Wat fijn TS! Ik was nieuwsgierig dus ben even gaan speuren, maar ik kan hem niet vinden? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 16:36 



 
Profiel   

Tribunals schreef
Wat fijn TS! Ik was nieuwsgierig dus ben even gaan speuren, maar ik kan hem niet vinden? :o

Haha ik dus ook :P

Fijn dat je hem hebt gevonden TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 16:37 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal en super leuk om te lezen dat jullie meteen zijn gaan speurneuzen!! <3 Doet mijn hartje echt smelten.

Hier zijn de linkjes waar hij tot nu toe staat (Hopelijk vinden de modjes dit even niet erg :P)

E-horses: https://www.ehorses.de/weitere-ponys-kleinpferde-wallach-5jahre-149-cm-falbe-freizeitpferd-springpferd-dressurpferd-walldorf/3899012.html

E-bay kleinanzeigen:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/5jaehriger-ponywallach/2650555001-139-8260

Inmiddels lichtjes contact gekregen en hoewel ze nog wat voorzichtig is, wel de bevestiging gekregen dat het hem inderdaad is *\o/* Hij zou ook nog wel dezelfde karaktertrekken hebben als dat ik hem nu heb.

Nu is alleen de stomme vraag, hoe ga ik netjes, zonder onbeleeft of brutaal over te komen, vragen voor eventuele extra foto's of video's :j Stiekem zou ik het wel heel leuk vinden namelijk. Het is helaas te ver om even op en neer te gaan en gezien de verkoop ook onzeker hoelang hij er nog staat. Iemand tips? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 20:30 



 
Profiel   

Hoever is het rijden? Zou je er geen trip van kunnen maken? Dat hebben wij vorig jaar gedaan toen we onze fjordenmerrie Tara kochten. Wij komen zelf uit België, dus was ruim 3 uur rijden. Hebben dit dan gekoppeld aan een bezoek aan de fokkerij van onze fjordenruin Abel, dan Tara, nachtje slapen in een kei tof hotelletje en de dag er na ook weer op pad voor een andere pony te bekijken en af te sluiten met afspreken bij vriendinnen. Wellicht een nachtje weg gaan daar in de buurt en kijken om iets leuks te doen? Of is terugkopen geen optie? :P

Trouwens, prachtig paard zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 21:01 



 
Profiel   

Ik zou zeggen:

Bedankt voor je reactie. Ik vind het echt ontzettend fijn om te horen hoe het met hem gaat! Is het misschien mogelijk om wat extra foto's (en misschien filmpjes) van hem te ontvangen? Dat zou me zo blij maken!

BTW, super dat je m gevonden hebt. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 21:07 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Ik zou zeggen:

Bedankt voor je reactie. Ik vind het echt ontzettend fijn om te horen hoe het met hem gaat! Is het misschien mogelijk om wat extra foto's (en misschien filmpjes) van hem te ontvangen? Dat zou me zo blij maken!

BTW, super dat je m gevonden hebt. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.



Zo zou ik het ook doen. In de advertentie staat ook dat filmpjes op aanvraag kunnen worden toegestuurd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-24 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen