Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[PG] Monik, bruine KWPN merrie, ong. 21 jaar, ± 1.67

 
Profiel   

Gezocht mijn oude verzorgpaard Monik.
Monik is op 17 december 2012 naar handelaar de Bruijn in Utrecht gegaan.

[ img ]

Ze is ongeveer 18 jaar oud
±1.70cm
Heeft aan de rechterkant een klein zadeldruk plek aan de linkerkant niet. In de zomer is ze wat lichter bruin dan in de winter.

[ img ]

Aftekeningen
Haar bles is vrij duidelijk en loopt door tot in haar linker neusgat.

Duidelijke foto van haar bles

Monik heeft 3 witte benen.
Heeft linksvoor geen aftekeningen maar wel een bobbel net boven de vetlok. Niet heel goed zichtbaar maar je voelt hem wel zitten.
Rechtsvoor wit tot halverwege pijpbeen en 4 zwarte vlekjes aan de rand van de hoef.
Rechtsachter wit tot halverwege pijpbeen.
Linksachter tot net iets over de kogel met 2 zwarte vlekjes aan de rand van de hoef, bij dit been heeft ze ook een paar kleine littekens zitten.

Foto waar haar aftekeningen op haar benen duidelijk zijn

Nog een duidelijk foto van haar benen + het litteken

Karakter
Monik is een paard dat jaren lang manege werk heeft gedaan.
Met rijden probeert ze je eigenlijk altijd eerst even uit, denk daarbij aan bokken, stilstaan en rare sprongen.
Echt ervan doorgaan doet ze niet ze zal eerder bokken. Bij wedstrijden kan ze wat enthousiast worden. Bij beginners is ze heel braaf.
Op stal is ze heel braaf en met wandelen ook. Is bij mij nog nooit de stal uitgelopen.
Houdt heel erg van aandacht en probeert alles op te eten. Wat ze ook vaak deed is haar kuil nat maken in de waterbak.

Nog wat foto's
Iets wat ze vaak deed, borstel vasthouden tijdens het poetsen

Zo kijkt ze als ze eten ziet :)

Nog een foto van haar hoofd

In de longeerring, toen net geschoren

Het kan zijn dat Monik niet haar echte naam is. Dit weet ik verder helaas niet, ook afstamming weet ik niet.
Ik hoop dat iemand haar herkent. Voor meer informatie of foto’s kan je me ook een PB sturen of hier reageren.



Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 08-05-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek van TS titel aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-12 14:27 



 
Profiel   

Alweer een maandje weg ;(
Bij deze een schopje! De kans is groot dat ze nu niet meer bij de handelaar staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-13 22:37 



 
Profiel   

Ik denk dat deze een tijdje bij ons op stal heeft gestaan.. Hoe was ze met rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-13 16:48 



 
Profiel   

wat was/is de voornaam van de handelaar weet je dat toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-13 22:21 



 
Profiel   

Nog niet gevonden en al 2 en een halve maand weg ;(
Dus een hier een schopje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-13 20:32 



 
Profiel   

Deze hele lieve merrie wordt nog steeds gezocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 18:44 



 
Profiel   

schopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-13 14:54 



 
Profiel   

hij lijkt op een paard die bij mij op de manege heeft gestaan op hce emmen , heete ze misschien vroeger sofietje ?

ik heb net nog even weer gekeken en het is haar waarschijnlijk toch niet ze heeft een iets andere bles jammer succes met zoeken !



Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-05-13 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-13 15:04 



 
Profiel   

Bedankt voor het kijken en de moeite! Hoe Monik heet op haar paspoort of haar leven voor manege Liethorp weet ik helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-13 18:51 



 
Profiel   

Alweer een half jaar op zoek, iemand die deze lieve merrie herkent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-13 19:36 



 
Profiel   

Bijna 9 maanden opzoek naar Monik...
Nogmaals iemand die haar herkent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-13 15:12 



 
Profiel   

Schopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-13 12:43 



 
Profiel   

Mis deze topper nog elke dag.
Nogmaals, iemand die haar herkent? Ze zal nu onderhand al een jaartje of 19 moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-13 17:03 



 
Profiel   

Na een jaar nog geen enkele tip gekregen. Iemand die dit geweldige paard een oude dag heeft gegeven? De kans is klein maar zo lang de kans bestaat blijf ik zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-14 18:50 



 
Profiel   

schopje er wordt nog steeds gezocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-14 19:15 



 
Profiel   

schopje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-14 10:19 



 
Profiel   

Schopje, ik weet dat de kansen klein zijn maar ik blijf zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-14 18:58 



 
Profiel   

heb je al eens contact opgenomen met de handelaar? en wat was de informatie die je daar vandaan kreeg?

als je na 2 jaar en toen 18 jarig paar nog niet hebt gevonden, dan ben ik bang dat je het ook niet meer gaat vinden..

als het dier jarenlang op een manege heeft gelopen dan is het vaak na zijn 20e wel op..

je geeft aan dat de eigenaar het naar de handelaar heeft gedaan, dan heeft de eigenaar ook contactgegevens van de handelaar zou ik zo denken..

denk dat je die route moet volgen en ook hier vermelden wat je zoektochten opleveren... alleen foto's en kenmerken zullen je misschien niet echt verder helpen. hoe meer puzzelstukjes, hoe groter de kans dat iemand de puzzel compleet kan maken..

wat heb je zelf zoal geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-14 02:28 



 
Profiel   

Van de handelaar kreeg ik geen informatie. Ik weet ook wel dat de kans ontzetted klein is dat ze ooit gevonden wordt en de kans heel groot is dat ze allang niet meer leeft. Desondanks geef ik de hoop niet helemaal op. Dus bij deze nog een schopje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 17:50 



 
Profiel   

Nog een schopje. Ondertussen zal ze een jaar of 20/21 moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 11:54 



 
Profiel   

Schopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-15 19:40 



 
Profiel   

Je zou bij kwpn kunnen opvragen of de papieren zijn ingeleverd. Meeste mensen doen dit eigenlijk niet maar officieeel wil de kwpn dit wel wanneer het dier is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-15 19:46 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip. Helaas heb ik geen enkele paspoort gegevens van haar. Ook is haar officiële naam waarschijnlijk niet Monik aangezien de manege de paarden andere namen geven. Het had anders een handige tip geweest.

Nog steeds zoekende naar dit lieve paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-15 11:20 



 
Profiel   

je hebt ook groepen op facebook, zoals paardenmarkt en alles. waarom zet je daar niet een oproep op? je weet nooit waar social media je bij kan helpen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-15 20:55 



 
Profiel   

Ik waag nog een poging door een schopje. De kans dat ze nog leeft is zeer klein. Hopelijk iemand die haar nog een paar mooie jaren heeft kunnen geven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-16 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen