[EG] Oude eigenaren Zohra/Raika gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

[EG] Oude eigenaren Zohra/Raika gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:38

Lieve mede-bokkers (ook uit België),

Ik heb sinds januari een geweldig lieve merrie (die af en toe best een heks kan zijn, maar hé. :') ) geadopteerd bij Paardenopvang De Achterhoek. De naam Zohra staat in haar paspoort.
Ondertussen heeft een stalgenoot van mij haar (waarschijnlijk) eerste eigenaar van ongeveer 19 jaar geleden gevonden. Toen heette Zohra nog Raika, en stond zij in België. Sindsdien is zij sowieso twee of drie keer van eigenaar verwisseld.

Door het vriesbrandmerk wat zich net achter Zohra's linkerschouder bevindt, vermoedden we dat zij van een transport uit het Oostblok is gekomen. Ik heb een soortgelijk brandmerk bij een Russisch paard gezien, wat mij dus die hoek op doet denken.

Zohra is een introverte merrie, van minimaal 22 jaar oud. Ze heeft vroeger gesprongen, schijnt daarna ook Western beleerd te zijn, en is voor zover ik het begreep met een beenblessure naar de opvang gegaan.

Ik ben heel erg benieuwd naar Zohra's verhaal, en wat er zich tussen haar eerste eigenaresse en mij in heeft afgespeeld. (Sorry, rare zin, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.)

WIE O WIE HERKENT DEZE DAME?

Naam: Zohra/Raika
Kleur: Donkerbruin
Aftekeningen: Dunne bles van kol tot neus.
2 witte sokjes achter
Leeftijd: Minimaal 22 jaar oud
Stokmaat: Rond 1,54 schofthoogte
Karakter: Introvert, wat afstandelijk tot ze je beter kent. Eigenwijs maar beleefd, zal niet zonder reden trappen/bijten/wat dan ook. Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt.
Bijzonderheden: Geen fan van trailerladen.



Afbeelding
Wintervacht + duidelijke 'stopknop' op haar bovenlip.


Afbeelding
Aftekening hoofd.

http://boktimg.nl/img/m/kS9LUK.jpg
2 Witte sokjes achter
(neus is inmiddels behandeld :) )

http://boktimg.nl/img/m/Pe1VcT.jpg
Haar vriesbrandmerk.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 12-09-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd en twee foto's in link geplaatst zodat topic voldoet a.d. regels en richtlijnen van OV

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [EG] Oude eigenaren Zohra/Raika gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:20

Niemand?

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:43

Echt niemand? -O-

ardnas
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:21

tirzasarah10 schreef:
Echt niemand? -O-

Hoi, is al een tijdje geleden dat je dit bericht hebt geplaatst.... maar toch nog een reactie hierop. Ik ken je paardje niet, maar heb zelf al 25 jaar een Russische merrie. Omdat ik haar ras niet weet heb ik contact opgenomen met een Russische fokker van Karabagh paarden. Hij kan eventueel op basis van de cijfers op de hals etc van je paard vertellen wie haar ouders zijn, haar eigenlijke naam en waar ze geboren is etc.

Mocht je die info willen opvragen PB dan even.