[PG]Lowietje manege de bongerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

[PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 21:47

Ik heb 9 jaar lang op een pony lowietje gereden. Hij is (niet heel lang geleden) verkocht aan een handelstal. Ik weet niet welke. Lowietje is vanaf zijn geboorte al op manege de bongerd geweest. Hij is donkerbruin met een wat lichter neusje. Hij zal zo rond de 10/15 jaar oud zijn. Hij is ongeveer 1.30m/1.40m hoog. Het is een ruin, en hij heeft redelijk erge zomereczeem.
Ik heb dus jaren op hem gereden, en was altijd mijn lievelingspony. Toen ik niet meer op die manege reed vertelde iemand me dat hij verkocht was. Als ik zou weten dat hij naar een handelstal zou gaan had ik hem graag gekocht. Daarom wil ik nu graag weten waar hij is.
Afbeelding
Afbeelding
http://i67.tinypic.com/30mq3at.jpg
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-12-15 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd en één foto in link gezet zodat topic voldoet aan regels en richtlijnen van OV

Osceola
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:01

Afbeelding
Hoi,
Bij Manege Oosterboer in Meppel hebben ze in september een Lowietje gekregen die er zo uitzag als de pony op de foto. Mijn dochter zit er hier op:
Hij is echter na een paar weken weer weg gegaan, ik weet niet waarheen....

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 00:13

Ja! Ik weet bijna wel zeker dat hij dat is! Zou je misschien kunnen vragen waar hij heen is?

Osceola
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-09-15

Re: [PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:26

Ik ga het vragen. Ik hoop dat ze dat weten.... Zou gaaf zijn. Duurt alleen tot na 1 januari voor ik weer op de manege ben, er wordt tussen kerst en oud en nieuw niet gereden ivm vuurwerk. Zodra ik iets weet hoor je het!

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 00:32

Fijn! Dankjewel :D Ik hoop dat hij ergens een vast huisje heeft gevonden, want ik wil voorkomen dat hij van handelaar naar handelaar gaat. Verdient hij niet nadat hij zoveel kinderen, waaronder mij heeft leren rijden.

Osceola
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-09-15

Re: [PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:44

Ik hoop het ook! Zou echt fijn voor hem zijn en hoop op goed nieuws....

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:42

Hebben jullie inmiddels al meer informatie gekregen over Lowietje?

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG]Lowietje manege de bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:48

Wat toevallig dat ik dit zie! Jaren geleden (moet inmiddels alweer een jaar of 10 geleden zijn) ben ik op ponykamp geweest bij manege de Bongerd en heb toen Lowietje voor de week gereden. Erg leuke pony! Hoop echt dat je hem kunt vinden!

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 17:01

jentel schreef:
Hebben jullie inmiddels al meer informatie gekregen over Lowietje?

Ja! Manege Oosterboer een mail gestuurd en hij is toen weer aan een handelaar in Zwolle verkocht. Als het goed is staat hij daar nog steeds.

equii_lr

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:44

Hooi,

Ik plaats wel een erg late reactie, maar dit lijkt zo erg op de pony die nu van mij is! Mijn pony heeft erge zomer eczeem zelfde kleur & erg stevig gebouwd. Ze is nu 29 jaar en we hebben haar nu 6 jaar. Ze is tussen de 1.30 / 1.40M, maar door ouderdom beetje gekrompen.

Alleen is mijne een pony een merrie, maar misschien weet je als ze de moeder / veulen of broertje is? En zo ja, wat was de naam van die pony? Zou namelijk erg grappig zijn dat ze familie zijn, omdat alles onbekend is in haar paspoort.

Hieronder wat foto’s van haar! Waarvan een paar recent zijn genomen. De rij foto’s zijn van wat langer geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding