[PG] Fjord Unique

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

[PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 14:28

Hoi!

Ik las van de week toevallig dat mijn lievelingspony van m'n oude manege is ingeslapen en toen dacht ik 'Hoe zou het eigenlijk met Unique zijn?'. Wellicht dat Bokt nog wel weet dat er rond 2010 een Fjord veel online te vinden was met haar roze explosies van tuig en manen genaamd Unique. Ze was destijds van bokker wendy_unique. Ze heeft een hele tijd in Ermelo gestaan en ook een veulen gehad van Reitze (Evita) maar ik was eigenlijk heel erg benieuwd wat er ooit met haar gebeurt is. Ze is destijds verkocht en sindsdien heb ik d'r nooit meer gezien eigenlijk. Ik kende destijds de eigenaresse maar ik heb ook geen contact meer met haar, maar wellicht dat ze nu bij een andere Bokker staat? Ik weet dat ze een aantal keer is doorverkocht, dus waar ze nu heen is zou ik echt niet weten.

Unique is een vrij forse Fjord en heeft de afstamming Jars x Odet. Destijds was ze beleerd in vrijheidsdressuur en had ze volgens mij ook een aantal 'predikaten' (modelmerrie in ieder geval). De dochter is in 2008 geboren, genaamd Evita, afstamming is Unique x Reitze. Unique haar exacte leeftijd weet ik niet, maar ik gok dat ze van rond 1999/2000 is :)

Ik heb nog een aantal foto's gevonden, echter zijn deze echt uit 2008 (dan al niet eerder) dus niet heel erg recent. Deze zijn door Wendy destijds ook gemaakt :) Van Evita heb ik helaas geen foto's.

Afbeelding


Afbeelding


http://boktimage.nl/img/m/QD05o4.jpg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-04-17 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's, de rest is in link geplaatst

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:31

Probeer het ook op de fb pagina fjordengroep en vrienden. Wellicht vind je daar meer info :)

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:34

wij hebben een fjord unique op de manege staan!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 14:34

Nena_Kling schreef:
wij hebben een fjord unique op de manege staan!


Weet je toevallig hoe oud ze is?

@Ann_pam, thanks voor de tip!
Laatst bijgewerkt door Courses op 15-04-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:35


fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:56

Evita heeft een aantal maanden bij mij in de opfok gestaan in 2008. Voorjaar 2009 is ze opgehaald. Geen idee wat er toen verder mee gebeurt is.

@Nena_King: volgens mij is dat een andere fjord. Het hoofd is vanaf de jukbeenderen tot de neus veel smaller en de voorpluk is korter en meer ontploft dan bij de fjord die TS zoekt.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:59

De beschrijving klinkt niet zoals ik Unique kende, die was weliswaar behoorlijk braaf maar ook behoorlijk dominant.
Maar als ik Courses was zou ik er voor de zekerheid een mailtje aan wagen.

Courses, voor zover ik weet is ze nadat ze verkocht was weer terug naar W gegaan, verder weet ik er ook niets van, de info die ik heb is ook al van jaren terug.
Laatste keer dat ik nog op fjordstudbook op levensnummer kon zoeken stond ze nog op naam van W iig.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:06

Aanvullende informatie die ik nog weet is dat ze een Fjord is van 1999, 1,45m hoog, sportief gebouwd maar neigend naar het tussentype, afstamming is Jars x Halstor x Myrstein.
Levensnummer heb ik ook, die mag TS evt via PB opvragen. :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:11

Nena_Kling schreef:
ze lijkt er wel heel erg op.
Manege Hitland.
kijk nmaar op de site bij de paarden!
http://rchitland.nl/portfolio-items/unique/



Ik heb reactie gehad van de stal en het gaat niet om de Unique die ik zoek (andere officiele naam en afstamming is anders) :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:13

lor1_1984 schreef:
Aanvullende informatie die ik nog weet is dat ze een Fjord is van 1999, 1,45m hoog, sportief gebouwd maar neigend naar het tussentype, afstamming is Jars x Halstor x Myrstein.
Levensnummer heb ik ook, die mag TS evt via PB opvragen. :)


Ik heb het levens nummer ooit ook geweten, ik durf de VV niet zo te noemen maar 1999 klinkt aannemelijk, net als de schofthoogte :) Ik weet dat ze vanaf W met Evita toen verkocht is, Evita is (volgens mij) apart verkocht en sindien weet ik 't eigenlijk niet meer :)

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:37

Als ik het goed heb onthouden waren ze samen verkocht maar kon de nieuwe​ eigenaar geen 2 paarden onderhouden en is Unique toen teruggekomen.
Daarna heb ik het niet meer gevolgd, ik durf dan ook niet te zeggen of W haar gehouden heeft of dat Unique weer verkocht is.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:16

Mijn laatste info is dat ze in januari 2012 door Wendy te koop werd aangeboden. Merrie is idd van 1999.

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:21

Wendy heeft Unique al heel lang niet meer.
Evita was ooit nog eens op marktplaats als 3 jarige ofzoiets en sindsdien van beiden nooit geen spoor meer gezien.

Heb Unique goed gekend.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 07:02

Maris_ schreef:
Wendy heeft Unique al heel lang niet meer.
Evita was ooit nog eens op marktplaats als 3 jarige ofzoiets en sindsdien van beiden nooit geen spoor meer gezien.

Heb Unique goed gekend.


Nee klopt, en ik heb sindsdien helaas ook nooit meer wat van d'r gezien dus ben erg benieuwd waar ze heen is :)

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:52

Hee ik ken Unique ook toen ze nog bij Wendy stond :D Ik hoop voor je dat je haar vind!

RenskeH

Berichten: 17
Geregistreerd: 20-10-16
Woonplaats: Kampen

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:28

Wij hebben er een op de manege in kampen staan. Ken hem/haar eigenlijk niet dus kan je verder geen informatie geven... de manege heet zwartendijkruiters. Stichting aangepast paardrijden.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 16:59

RenskeH schreef:
Wij hebben er een op de manege in kampen staan. Ken hem/haar eigenlijk niet dus kan je verder geen informatie geven... de manege heet zwartendijkruiters. Stichting aangepast paardrijden.


Je hebt een Fjord genaamd Unique daar staan?

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:13

Volgens mij hebben Unique en Evita beiden bij mij op stal gestaan in Veenendaal ooit, volgens mij rond 2009.

Zo te zien heeft de eigenaar van toen ook ooit een keer een topic aangemaakt, misschien kun je haar een berichtje sturen? Al zie ik dat ze al lang niet meer online is geweest.

Norahtje @ [OV] Gezocht fjorden Unique en Evita

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [PG] Fjord Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:24

Nora heeft ze volgens mij inderdaad in Veenendaal gehad, maar daarna zijn ze nog een aantal keer verkocht helaas :)

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:49

Volgensmij staat zij nu in Ede... Als ik het goed onthouden heb heb ik een tijd terug een advertentie gezien van een "bekende" fjord waarvoor ze een verzorger zoekt. Zal het even terug proberen te zoeken. Ik dacht dat het unique was, maar pin me er niet op vast!

Edit: Sorry ik heb de fjord al gevonden. Ik bedoelde Elegance :(

sparkeyboy

Berichten: 271
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:23

er staat een fjord met de zelgde naam op manege hitland