[PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:08

Ik lees dat hij inbeslag is genomen door het OM. Is het niet een optie om het OM te bellen met de vraag waar levende have word ondergebracht bij een inbeslagname. En van daaruit verder zoeken?
Dan heb je in ieder geval een startpunt. En bijv. in die regio de da's benaderen en vragen of "dat" paard met chip en levensnummers bij hun bekend is.
Dat je graag wilt weten hoe het met het paard gaat daar deze "gestolen c.q ontvreemd" van je is..
Kan je niet je advocaat (mocht je die hebben) daarvoor aan het werk zetten? Ik bedoel als je schriftelijk bewijs hebt van de rechter dat het paard onterecht inbeslag is genomen, dat het paard terug moet naar jou. Dan zou ik het ook via de gerechtelijke weg uit laten zoeken..

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:08

Ik heb hierboven al een optie gegeven. Je kan ook bij Ron (v. Eerden) proberen. Als je neerzet dat je perse dat paard wilt hebben ruikt Van Eerden geld en dan gaat hij net ietsje harder lopen :))

Geen idee of Stal Mulder of Vaartdijk hoe het nu heet bij de FNRS aangesloten is, maar vaak worden die paarden via speciale FNRS veilingen verkocht. Je kan FNRS ook nog bellen

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 11:31

oke dat is idd nog een idee om de fnrs te bellen
ron weet van niets en manege vaartdijk (mulder) ook niet want daar sta ik met mijn andere paard (zijn moeder)

@flitzz

daar zijn we idd mee bezig maar het OM werkt totaal niet mee!
dan moeten ze met hun billen bloot en hun fouten toegeven en dat is gezichtsverlies voor het OM! dus ze vinden het grappiger om het mij en mijn advocaat tegen te werken. ipv van ons te helpen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-07-19 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:59

flitzz schreef:
Ik zou als ik in jouw schoenen stond contact opnemen met de (alle) stamboeken en vragen of het levensnummer en chipnummer bij hun bekend is. En vragen of het mogelijk is om je paard daar te registreren als gestolen en je contact gegevens achter te laten zodat de nieuwe eigenaar met jou contact op te nemen.

Ik heb 2 jaar geleden een paard willen kopen, daarvan was de afstamming bekend (kwpn) maar het stamboek papier was kwijt. Bij navraag bij het KWPN wat me een nieuw papier ging kosten, kreeg ik te horen dat er bij dat paard een opmerking stond.
Mevrouw van het KWPN, vertelde was dat het mogelijk problemen kon opleveren met het aanvragen van een nieuw papier. Ik moest rekening houden met bijv. dat de oude eigenaar een geschil had met de huidige eigenaar, hij/ zij had het KWPN "ingeschakeld" om hulp.
De mevrouw van het KWPN vertelde me dat het geschil bijv, om geld kon gaan maar ook om diefstal.. Ze mocht me ivm privacy niet zeggen wie de laatst geregistreerde was of waarom het geschil ging..
Het KWPN nam bij vermissing van het papier altijd eerst contact op met de laatst geregistreerde eigenaar om toestemming te vragen voor het nieuwe duplicaat papier.

Misschien is dit voor jou ook een optie

Heb je dat paard toen toch gekocht,of maar laten staan wegens de te verwachten problemen ermee?

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:24

@ anjali ik heb toen het paard laten staan.. Mede door de reactie van de verkoper, dommer voordoen terwijl hij in de paardenwereld "redelijk" bekend is.. maar ook omdat het KWPN aangaf dat er die week dezelfde vraag gesteld was over hetzelfde paard..

Niekje81 schreef:
@flitzz

daar zijn we idd mee bezig maar het OM werkt totaal niet mee!
dan moeten ze met hun billen bloot en hun fouten toegeven en dat is gezichtsverlies voor het OM! dus ze vinden het grappiger om het mij en mijn advocaat tegen te werken. ipv van ons te helpen.

Toegeven dat ze fout waren is natuurlijk ook erg moeilijk.. En is voor jou erg zuur vooral omdat je in je recht staat, en dat je nu onrecht word aangedaan door een overheidsinstantie.. en je uiteindelijk met lege handen achterblijft. En een rechtzaak aanspannen wegens, onterecht inbeslagname en verkoop van je paard en de geleden schade hiervan? Ik roep maar wat hoor.. als in hardop meedenken.. :)
Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is.. Het "dierbaarste" wat je hebt word je afgenomen..
Ik vraag me af of er niet een bepaalde tijd voorstaat eer ze levende have mogen verkopen? Al snap ik ook dat die rechtelijke molens erg langzaam draaien..
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-07-19 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:37

En de Nationale Ombudsman inschakelen? Die is er toch voor problemen met de overheid.

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 09:37

Ja idd ben ik nog steeds naar hem op zoek!
Ben er nu wel achter dat hij een nieuwe chip heeft gekregen!
Dan vraag ik me echt af hoe dan??? Waarom dan??? Hij had toch al een chip? Hij was toch al geregistreerd??
En het OM wil nog steeds niet meewerken! Ze hebben het “dossier” nog niet!
Ik vermoed dat hij ergens in de Beemster/Purmerend staat maar daar zijn zoveel stallen en paarden en nu met dat droes gebeuren bij ons in de buurt kan ik die stallen ook niet af!

Langzaam begin ik de moet te verliezen! Er is niemand die me kan/wil vertellen waar hij is!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:06

Niekje81 schreef:
Ja idd ben ik nog steeds naar hem op zoek!
Ben er nu wel achter dat hij een nieuwe chip heeft gekregen!
Dan vraag ik me echt af hoe dan??? Waarom dan??? Hij had toch al een chip? Hij was toch al geregistreerd??
En het OM wil nog steeds niet meewerken! Ze hebben het “dossier” nog niet!
Ik vermoed dat hij ergens in de Beemster/Purmerend staat maar daar zijn zoveel stallen en paarden en nu met dat droes gebeuren bij ons in de buurt kan ik die stallen ook niet af!

Langzaam begin ik de moet te verliezen! Er is niemand die me kan/wil vertellen waar hij is!


Er zijn toch wel meer opties dan alleen langsgaan? Bellen bijvoorbeeld of mailen :)*

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:10

als hij ergens op een opslagplaats staat gaan ze dat ook niet kenbaar maken aan je. ze verzorgen de dieren wel goed daar, laat dat een troost zijn.

alleen is het wel vreemd dat hij opnieuw gechipt is.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:48

Heb je al een gezocht-berichtje op Facebook geplaatst?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:05

Ik heb vroeger met mijn paard in de Beemster gestaan en heel veel stallen in de Beemster hebben een eigen facebookpagina waar je eventueel een oproepje kunt doen.

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 11:52

heb echt al meerdere facebook oproepen gedaan. (bijna) iedereen komt met goed bedoelde adviezen en hulp.
maar hij staat niet meer op een opslagplaats!
hij is al binnen 2 weken verkocht! wat nogmaals nooit had gemogen maar wat wel gebeurt is!
en ja ik kan bellen maar wat moet ik zeggen?? mijn paard is gestolen door het OM en ik wil hem terug??
ik weet dat dat nooit zal gebeuren maar ik wil hem zo graag even zien met mijn eigen ogen zodat ik weet dat hij het goed heeft!
ik heb hemzelf gefokt en had hem dus al 16 jaar!
volgens mijn advocaat doet het OM dit gewoon expres want hoe langer hij weg is hoe kleiner de kans dat ik hem nog zal vinden! en dus ooit nog zal zien!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:22

Wat een drama. En zelfs een andere chip erin?!

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 13:33

Ja idd.
Of hij heeft er nu 2 of zijn eerste is er helemaal uitgehaald!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:08

Jeetje TS, wat heftig.

ZivaLane
Berichten: 60
Geregistreerd: 19-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:49

Je hebt hem nu ongeveer bijna gevonden weet Je al of het goed met hem gaat

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 11:28

Ik heb hem helemaal nog niet gevonden! Ik heb een vermoeden dat hij daar moet staan maar zeker weten doe ik het niet!
Dus ik weet ook niet hoe het met hem gaat! Wist ik het maar! Dan had ik dit topic kunnen sluiten! :(

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:39

Niekje81 schreef:
Ja idd.
Of hij heeft er nu 2 of zijn eerste is er helemaal uitgehaald!


Hoeft niet uitgehaald te zijn. Een zware magneet er langs en de oude is 'kapot'.
Dit is een trukje dat veel handelaars gebruiken. Helaas, maar waar.

Jammer dat er in Nederland geen verplichtte databank registratie is van paarden … zou de zaak wat makkelijke maken.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:15

Dus je hebt een gerechtelijke uitspraak dat het OM verkeerd heeft gehandeld, dan zoek je het met je advocaat hogerop, ga stennis trappen op alle mogelijke manieren en zorg dat je je paard op het spoor komt. Het is al heel verdacht dat er een andere chip in is gegaan , waarschijnlijk omdat jij het oude paspoort nog in je bezit hebt. Zit die advocaat van je achter de broek en anders neem je een ander.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:04

bigone schreef:
Dus je hebt een gerechtelijke uitspraak dat het OM verkeerd heeft gehandeld, dan zoek je het met je advocaat hogerop, ga stennis trappen op alle mogelijke manieren en zorg dat je je paard op het spoor komt. Het is al heel verdacht dat er een andere chip in is gegaan , waarschijnlijk omdat jij het oude paspoort nog in je bezit hebt. Zit die advocaat van je achter de broek en anders neem je een ander.

Als er een andere chip in is gedaan dan zie ik dat wel als een bewijs dat er iets illegaals is gebeurd.