[PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:33

sanso schreef:
Gooiske schreef:
Overigens blijven chip en levensnummer het zelfde ook bij een nieuwe naam, tenzij chip is verwijderd of niet te vinden is, dan krijg je een nieuwe chip.
Maar dan nog welke chipper geeft een paard dat 16 jaar oud is een nieuwe leeftijd van 5 jaar???


Handelaar. Brave 5 jarige verkoopt beter dan een 16 jarige.
Succes TS

Tjonge zeg. Dat ze er enkele jaren aftrekken, maar zo veel?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:45

Het is maar een idee. Zou niet weten waarom iemand anders het zou doen?

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:10

Maar als de echte Cwinten Z gewoon gevonden kan worden door de KNHS, wie zegt dan dat diezelfde Cwinten van diezelfde KNHS een nieuw paspoort, een nieuwe chip en een andere leeftijd gekregen heeft? Dat kán toch helemaal niet? Hoe zeker weet jij, TS, dat dat paard met geboortedatum 1-1-2014 en dat paspoort van de KNHS daadwerkelijk jouw Cwinten is?

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 12:14

Evelijn schreef:
Maar is die Cwinten Z van 16 jaar dezelfde als jij zoekt TS?
Want DA kijkt 1x in het gebit en dan is wel duidelijk dat het geen 5 jarige is maar eentje die 3x zo oud is...



Ja het zeker de zelfde!!
Vond het ook al super knap van de DA dat hoi zo jong werd geschat! Maar ja het is ook een knappert natuurlijk :)

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:14

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waarom je niet weet waar hij heen is verkocht als je zijn eigenaresse was?

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 12:58

Autumnn schreef:
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waarom je niet weet waar hij heen is verkocht als je zijn eigenaresse was?



Omdat ik het echt weet!
Ik heb hem niet verkocht dat is allemaal heel snel en sneaky gegaan! Achter mijn rug om!
Vraag me niet hoe waarom en hoe dan want ik weet het oprecht niet en niemand kan/wil me wat vertellen!!!!
En dat je het een vreemd verhaal vind daar kan ik inkomen want dat vind ikzelf ook maar het is de waarheid! Voor mij is het alsof ik in een hele slecht film ben beland maar dat ben ik helaas niet!
Ik heb geen antwoorden anders had ik dit bericht hier nooit geschreven!
Al een half jaar heb ik elke dag verdriet omdat ik niet weet waar mijn paardje is!
Had ik maar antwoorden wist ik het maar!! Maar nogmaals ik heb ze niet |(

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:11

Dus als ik het goed begrijp heeft iemand anders jouw paard verkocht zonder dat je het wist?
Heftig TS -O-

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 13:13

Autumnn schreef:
Dus als ik het goed begrijp heeft iemand anders jouw paard verkocht zonder dat je het wist?
Heftig TS -O-



Ja dat klopt!

foxy80

Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:19

Dus hij zou van de KNHS een nieuw paspoort hebben gekregen, is er iets van recente deelname op wedstrijden bekend? Dan weet je in welke regio je moet zoeken.

Ivm privacy zullen ze bij KNHS waarschijnlijk geen gegevens willen geven van diegene die het paspoort aangevraagd heeft, maar misschien willen ze daar wel een bericht doorsturen met de vraag om je te contacteren?

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:25

Wellicht ook nog een optie om maneges af te bellen?

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 13:38

foxy80 schreef:
Dus hij zou van de KNHS een nieuw paspoort hebben gekregen, is er iets van recente deelname op wedstrijden bekend? Dan weet je in welke regio je moet zoeken.

Ivm privacy zullen ze bij KNHS waarschijnlijk geen gegevens willen geven van diegene die het paspoort aangevraagd heeft, maar misschien willen ze daar wel een bericht doorsturen met de vraag om je te contacteren?


Ik heb uitgebreid contact gehad maar ze hebben geen gegevens op dit moment omdat de nieuwe eigenaar hem nog niet op zijn/haar naam heeft gezet! Dus hij is nog niet uitgebracht in de sport dat zou idd een ingang zijn geweest maar helaas op dit moment nog doodlopend!

Autumnn schreef:
Wellicht ook nog een optie om maneges af te bellen?



Ja dat is een optie maar ik ga van het weekend alle stallen en maneges die ik ken in die buurt af om te kijken of ik hem toevallig tegen kom!
Ik zou namelijk niet weten wat ik door de telefoon zou moeten zeggen??!!
En als ik hem zie weet ik het meteen! Er zijn er heel wat die ik af moet gaan maar dat heb ik er zo voor over! Hopelijk is mijn enige aanknoopspunt goed en zoek ik ook in de goede richting!

Bedankt voor je meedenken in iedergeval.
Mocht ik hem vinden dan meld ik dat natuurlijk meteen! Of mocht iemand hem herkennen dan hoop ik ook dat ik het te horen krijg.
|(
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-07-19 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:39

Niekje81 schreef:
Autumnn schreef:
Wellicht ook nog een optie om maneges af te bellen?



Ja dat is een optie maar ik ga van het weekend alle stallen en maneges die ik ken in die buurt af om te kijken of ik hem toevallig tegen kom!
Ik zou namelijk niet weten wat ik door de telefoon zou moeten zeggen??!!
En als ik hem zie weet ik het meteen! Er zijn er heel wat die ik af moet gaan maar dat heb ik er zo voor over! Hopelijk is mijn enige aanknoopspunt goed en zoek ik ook in de goede richting!

Bedankt voor je meedenken in iedergeval.
Mocht ik hem vinden dan meld ik dat natuurlijk meteen! Of mocht iemand hem herkennen dan hoop ik ook dat ik het te horen krijg.
|(


Vertellen dat je op zoek bent naar een ruin, donkerbruin tot zwart met [x] witte voetjes, schuin/rechtdoorlopende bles met als afstammeling ....
Dan gaan ze vaak harder voor je rennen dan wanneer je zegt naar hem op zoek te zijn. Dan denken ze alleen maar "weer zo'n penny :)) "
Dat verhaal ook neerleggen bij een handelaar

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:52

Het komt er dus op neer dat dit paard van jou gestolen is? Zonder jouw toestemming of medeweten verkocht?

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 16:29

anjali schreef:
Het komt er dus op neer dat dit paard van jou gestolen is? Zonder jouw toestemming of medeweten verkocht?


Ja idd!

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:27

Niekje81 schreef:
anjali schreef:
Het komt er dus op neer dat dit paard van jou gestolen is? Zonder jouw toestemming of medeweten verkocht?


Ja idd!

Politie of Opgelicht (tv) inschakelen?

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:12

Als dat paard te goede trouwe is aangekocht, heb je bij politie ed geen poot om op te staan. Mijn eigen paard is ook gestolen, en ondanks politie aangifte en paard later teruggevonden, kregen we hem niet meer in ons bezit.
Ik hoop dat je je mooie man vlug terugvindt, het niet weten vond ik persoonlijk nog het ergste, ik ben mijn paard ruim 3 jaar aan het zoeken geweest en vond hem uiteindelijk via Bokt terug

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:43

Hij kon niet gevonden worden door de knhs omdat hij een Belgisch paspoort heeft en de knhs kan alleen in bijv. De KWPN inkijken om even een voorbeeld te geven.
En ik zeg je dat de knhs hem een nieuw blanco paspoort heeft gegeven met daarin alleen zijn chipnummer! Het chipnummer van mijn Cwinten! Het is echt 1 en de zelfde! Ze hebben hem achter mijn rug om verkocht! Ik weet dat dit een mega raar verhaal is maar helaas is het wel de waarheid! En een nachtmerrie waar ik in leef!!

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:55

Dat is zeker een nachtmerrie, TS! Ik hoop dat je je paard snel weer terug vind!
Veel sterkte ermee!

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:12

Niekje81 schreef:
Hij kon niet gevonden worden door de knhs omdat hij een Belgisch paspoort heeft en de knhs kan alleen in bijv. De KWPN inkijken om even een voorbeeld te geven.
En ik zeg je dat de knhs hem een nieuw blanco paspoort heeft gegeven met daarin alleen zijn chipnummer! Het chipnummer van mijn Cwinten! Het is echt 1 en de zelfde! Ze hebben hem achter mijn rug om verkocht! Ik weet dat dit een mega raar verhaal is maar helaas is het wel de waarheid! En een nachtmerrie waar ik in leef!!

Is het dan toch niet mogelijk om hier op een of andere manier werk van te maken?Wat heeft chip +paspoort trouwens voor nut als het paard dan toch illegaal verkocht kan worden.

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:16

ik ben er mee bezig maar de kans dat ik hem terug krijg is nihil!
als ik eerst maar weet hoe het met hem gaat dan zal ik al een stuk opgeluchter zijn!
waarschijnlijk heeft de nieuwe eigenaar hem ten goede trouw gekocht en dan heb ik volgens de wet geen poot om op te staan!

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:19

Niekje81 schreef:
ik ben er mee bezig maar de kans dat ik hem terug krijg is nihil!
als ik eerst maar weet hoe het met hem gaat dan zal ik al een stuk opgeluchter zijn!
waarschijnlijk heeft de nieuwe eigenaar hem ten goede trouw gekocht en dan heb ik volgens de wet geen poot om op te staan!


Als je paard gestolen is kan je er toch aangifte van doen (als je dat nog niet gedaan hebt misschien wel een idee?)
Je paard is niet verkocht omdat je (voorbeeld) bv stalling niet betaalde oid? Want dan wordt het inderdaad een stuk lastiger

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:26

nee dat is niet aan de orde!
Mijn paard is ten onrechte in beslag genomen door het OM!
ik heb ook een uitspraak van de rechter dat hij terug naar mij moet maar ja dat is dus het probleem!
het OM werkt niet mee dus ik ben echt afhankelijk van jullie die hem toevallig ergens zien of tegen komen!
dit is mijn grote probleem en in eerste instantie ook niet gemeld omdat er dan toch vooroordelen zijn! maar nogmaals hij is dus ten onrechte in beslag genomen en de rechter vind dat ik hem terug moet krijgen! maar daar heb ik nu na een half jaar vechten eindelijk uitspraak van!

hopelijk begrijpen jullie mijn keuze om dit niet eerder te melden.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:49

Ik zou als ik in jouw schoenen stond contact opnemen met de (alle) stamboeken en vragen of het levensnummer en chipnummer bij hun bekend is. En vragen of het mogelijk is om je paard daar te registreren als gestolen en je contact gegevens achter te laten zodat de nieuwe eigenaar met jou contact op te nemen.

Ik heb 2 jaar geleden een paard willen kopen, daarvan was de afstamming bekend (kwpn) maar het stamboek papier was kwijt. Bij navraag bij het KWPN wat me een nieuw papier ging kosten, kreeg ik te horen dat er bij dat paard een opmerking stond.
Mevrouw van het KWPN, vertelde was dat het mogelijk problemen kon opleveren met het aanvragen van een nieuw papier. Ik moest rekening houden met bijv. dat de oude eigenaar een geschil had met de huidige eigenaar, hij/ zij had het KWPN "ingeschakeld" om hulp.
De mevrouw van het KWPN vertelde me dat het geschil bijv, om geld kon gaan maar ook om diefstal.. Ze mocht me ivm privacy niet zeggen wie de laatst geregistreerde was of waarom het geschil ging..
Het KWPN nam bij vermissing van het papier altijd eerst contact op met de laatst geregistreerde eigenaar om toestemming te vragen voor het nieuwe duplicaat papier.

Misschien is dit voor jou ook een optie

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:52

Als hij verkocht is via een handelaar op de stal waar de foto's zijn gemaakt die in je topic staan, dan kun je eens rondbellen bij maneges in de buurt (o.a. De Hoef in Egmond zou ik eens proberen)

Niekje81
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-07-19

Re: [PG]Mijn oude paard Cwinten Z gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:56

nee daar is hij niet verkocht!
maar ik ga idd het weekend even in de rondte kijken.
bellen vind ik een dingetje omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen tegen zulke mensen en maneges