[PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

[PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 23:58

Ik ga uiteindelijk toch hier een poging doen, kijken of ik Orsje terug kan vinden. De laatste eigenares reageert helaas niet meer op mijn berichten, nadat ze mij aangeboden heeft Orsje over te nemen. Omdat ik toen net mijn 1,5 jarige His gekocht had, kon ik Orsje niet overnemen. Sindsdien geen reactie meer. Aangezien ze Orsje niet meer de aandacht kon geven deze verdiende, maak ik zelf de aanname dat ze misschien verkocht is en daarom niet meer op mij reageert.

Wat info:
Stamboeknaam: Ursula
Roepnaam: Orsta (Orsje)
(door een fout van een oudere eigenaar, werd de naam van haar vader als haar eigen naam gezien)
Ouders: Isedoor X Orsta
Aftekening: witte kol op haar hoofd
Geboortedatum: 26-04-1999
Inmiddels dus 20 jaar oud al.

Ik ken Orsje vanaf ze 4 jaar oud is en net ingereden. Ze werd gekocht door een meisje uit mijn groepsles en ik werd haar vaste bijrijdster en verzorgster. Ik heb 3,5 jaar met hart en ziel verzorgt en de leukste dingen met haar meegemaakt en gedaan. Helaas werd ze verkocht in 2007. Ik heb toen leuk contact gehouden met de nieuwe eigenares en Orsje meerdere malen mogen bezoeken. Omdat ze het goed had, werden de bezoekjes langzaam minder. Dan in 2013 koop ik mijn 1e eigen paardje.. En nog geen 3 maanden later komt het aanbod Orsje over te nemen. Ik was er weer kapot van.. Ze hield zich aan haar belofte om mij als eerste de keus te geven om Orsje te kopen. Uiteraard was die keus 3 maanden eerder een dikke JA geweest. Maar ik kon geen 2 paarden onderhouden.. Ik wist een ander leuk gezin waar ze terecht kon en ik haar ook dagelijks kon zien. Dit aanbod werd over nagedacht. Helaas nooit meer reactie gehad daarna. Ook niet later, of ze Orsje nog in bezit had. Vandaar mijn vermoedens dat Orsje misschien verkocht is.

Orsje is een lieve en meegaande Fjord. Ze had totaal geen last van hengstigheid en super braaf met buitenrijden en in de bak. Altijd in om nieuwe dingen te ondernemen. Zo speelden wij horseball, reden caroussel, zo nu en dan een wedstrijdje, maar vooral veel plezier maken op buitenrit. Stijgeren nooit gedaan, bokken deed ze wanneer ze in haar ogen onterecht getikt werd met de zweep. Maar nooit kwaad in de zin gehad. Ze was mijn vriendin, mijn maatje.. Ze liet me zweten, maar ook lachen en huilen. Dit paardje betekende alles.

Mijn huidige topper is Orsje in een andere huid. Hij doet me dagelijks aan haar denken. Maar langzaam aan knaagt het aan me, dat ze mogelijk niet meer in het stalletje staat bij haar eigenares die ik ken. Die altijd op mijn berichtjes reageerde of me spontaan uitnodigde voor een buitenrit.

Wie o wie kent Orsje toevallig?

Orsje stond bij ons in Landgraaf (zuid Limburg) en is toen richting Roermond verhuist. Dat is het laatste adres wat ik van haar weet.

Ik wil enkel weten hoe het met haar gaat. Ik heb toendertijd haar hele stamboom uitgepluisd met vorige eigenaren en leuke contacten gelegd met mensen die haar konden uit haar veulentijd + Foto's. Haar moeder Isedoor heb ik persoonlijk mogen bezoeken.

Foto's (ik heb alleen oudere, geen recente) :

Afbeelding

HTTP://boktimg.nl/img/m/n3WULW.jpg

Hier was ze pas 5 jaar oud, met lange manen nog!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-07-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto’s, 1 foto daarom in link geplaatst

eefjexx
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-07-19

Re: [PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:24

Ik heb je een pb gestuurd! :o

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:50

Orsje is al gevonden dankzij een oplettende mede bokker! Ik weet nu waar ze is en waar ik haar mogelijk zou kunnen opzoeken. Ben ik blij dat bokt bestaat en ik zo mijn meisje weer terug heb gevonden!

Hier komt een slotje!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: [PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:57

Open je dan wel een topic over jullie reünie? Heb net je hele openingspost gelezen. Haha

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 23:00

Lily_Fee schreef:
Open je dan wel een topic over jullie reünie? Heb net je hele openingspost gelezen. Haha


Haha zal ik doen!
Het is helaas een uurtje rijden, dus weet nog niet wanneer ik ga. Heb manlief al medegedeeld zodra we die richting uit moeten, we sowieso even daar moeten gaan stoppen ☺️

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:19

mooi dat je haar hebt gevonden

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [PG] Fjordenmerrie Orsje "Orsta"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:38

Aangezien de pony is gevonden plaats ik hier een slotje.