Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[EG]Tinker merrie Ardie AW

 
Profiel   

Wie kent deze tinker merrie? Geheel wit met een zwart hoofd

Gekocht op de zuidlaarder markt 15 okt 2019, de handelaar die haar mee had komt uit omgeving nunspeet (waarschijnlijk John Jonker). Ik verwacht dat de merrie (illegaal) geimporteerd is gezien ze een stempel heeft in deel II van haar medische dossier. Die komt er in als ze later dan 6 mnd opgenomen/geschetst wordt. Verder is er niets bekend van haar, ouders oid.

Ze heeft een goed huisje gekregen voor haar hele leven, maar ik zou zo graag iets meer willen weten :-)

Naam op paspoort: Ardie AW
Geboren: 12 mei 2018

Fokker:
Dhr S. Buitgers
Damianenweg 3
St-oedenrode

Wie weet er meer over deze pony, handelaar of fokker?
Ze is bang, kent geen menselijk contact, halster omdoen, aanraken oid

De paarden die de handelaar mee had in Zuidlaren:
[ img ]

[ img ]

Zijkant links, helemaal wit:
http://boktimg.nl/img/m/AGE9lO.jpg

Zijkant rechts, 2 grijze vlekken
http://boktimg.nl/img/m/uT4riz.jpg



Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-10-19 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Topic aangepast naar de regels

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:50 



 
Profiel   

Hoi!
Ik ken de pony helaas verder niet, maar mijn eigen pony komt ook van deze handelaar (?) vandaan. Niks bekend over haar ook helaas, geen vader en geen moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:50 



 
Profiel   

Wow dit is toevallig, mijn pony komt hier toevallig ook vandaan.. en ik was benieuwd waar hij vandaan kwam.. ook helaas niks te vinden over hem.. via via heb ik hem gekocht, en ik hoorde dat hij huifkarritten bezorgde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 09:16 



 
Profiel   

hallo,
Ik zag dit bericht en ik was ook opzoek naar deze fokker, 2 weken geleden mijn dochter een paard gekocht van 1,5 jaar via iemand en ik was ook opzoek naar de vader en/of moeder van paard?
En ook deze fokker s naam stond erin?
Wij wilde ook wat meer weten van de ouders maar is dat "normaal" dat je dat niet weet of...???
Hij staat nu lekker in de wei met andere hengsten *\o/* die is goed terecht gekomen bij ons maar we waren alleen nieuwschierig naar de ouders maar blijkbaar kan ik die niet meer achterhalen?? :o

Ook ik zou graag iets meer willen weten over de fokker! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 13:25 



 
Profiel   

ik ben ook benieuwd naar deze fokker mijn paard komt er ook vandaan weet iemand meer hiervan gr liesbeth

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 20:27 



 
Profiel   

Ik ken deze man niet maar wil wel even dit vermelden.

Vaak staat degene die het paspoort aanvraagt als fokker in het paspoort terwijl die het paard wss niet gefokt heeft. Vooral met paarden uit het buitenland komt dit vaker voor. Wij maken het vaker mee met ierse paarden die bv als jaarling/veulen mee aan de voet komen van de moeder ( dan hebben ze nog geen paspoort nodig voor transport als ze bij de moeder lopen) . Wij vragen dan een paspoort aan en dan staan wij erin als fokker terwijl wij het paard niet gefokt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 20:37 



 
Profiel   

Mijn dochter haar paard is nu bijna 2 Jaar en we wilde (Uit nieuwsgierigheid) wel eens weten wie de ouders waren en hoe groot haar paard (Luuk) zou worden als hij uitgegroeid was! En of zijn ouders spring of dressuur paarden waren! .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 20:43 



 
Profiel   

daar was ik ook benieuwd naar ik heb een fries van 10 jaar die daar vandaan komt maar dat word nog een flinke zoek tocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 06:44 



 
Profiel   

De "fokker" een chipper van het nsps, deze man doet ze alleen maar chippen.

Hij chipt misschien wel 100de paarden per jaar en kan je verder niks zeggen over de herkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 07:00 



 
Profiel   

Oké dat wist ik niet....ik had het al opgegeven om überhaupt iets te vinden! ze geniet lekker van haar lieverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 07:05 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Hoi wat apart om te lezen.

Mijn jaarling hengst kruising tinker x kwpn komt ook hiervandaan. Was ook angstig voor mensen aaien halster etc.
Ik ken verder de ouders niet ik was benieuwd of dit zijn moeder kon zijn? Ik vind ze toch wel erg op elkaar lijken.

Ik hoop van je te horen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:53 



 
Profiel   

hoi hoe lang heb je haar dan al gr liesbeth wanneer heb je haar gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 17:09 



 
Profiel   

Ik heb hem een maand geleden gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 17:45 



 
Profiel   

oke ik vind het ook jammer dat ik ere ook niet achter kan komen waar ze precies vandaan komt had er ook al een brief heen gestuurd maar reageren nergens op
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 06:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen