[Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

[Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:19

Op verzoek van de eigenaren post ik dit bericht!!

Sinds 22 Oktober zijn de pony's Dasha, Vaduz en Balou vermist. Deze pony's stonden in een wei in Rijkevorsel, België. Er wordt vanuit gegaan dat ze gestolen zijn.

Schimmelpony Balou
Afbeelding

Bruine pony met bles Dasha
Afbeelding

Bruine pony Vaduz
Afbeelding

Het zou lief zijn als jullie je ogen open willen houden voor deze pony's!

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:22

Mag ik vragen waarom er van uit wordt gegaan dat ze gestolen zijn?
En misschien handig om chipnummers te vermelden en een uitgebreider signalement met bijzonderheden(littekens, bijzondere aftekeningen)?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:25

Heel eerlijk?? Nergens op nieuwssites word hier voorlopig melding van gemaakt en zonder dat ik weet of dit iets met relatie toestanden te maken heeft ga ik zoiets niet delen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:34

Relatietoestanden lijkt mij niet. Pony's zijn alle drie van een andere eigenaar.

Dit is tot nu toe alles wat ik van de pony's weet. Chipnummers en dergelijke ga ik achteraan!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:42

En waarom is er dan totaal niets van terug te vinden in het nieuws?? drie eigenaren die afwachten??

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:46

Die tweede word op Facebook ook gedeeld. Maar het schijnt dat het paspoort ook weg is met de pony

Dus dit is een verhaal met twee kanten

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:47

Bericht op Facebook idd:

Beknopte versie van de situatie is als volgt Vaduz is na +/-10 jaar met pensioen gegaan als weidemaatje als gevolg van een peesblessure weg gegeven in alle goede vertrouwen. Zij is 3 jaar lang goed verzorgd maar vanwege een “vechtscheiding” is zij eerst bij de ex achter gebleven, waarnaar zij op 22 okt in de nacht is opgehaald door een vrachtwagen.

Dit verhaal is ons door mede buurtbewoners verteld geworden, maar beide partijen weten hier zogenaamd niks vanaf en beschuldigen echter elkaar. Wij zijn bij beide partijen aan de deur geweest voor tekst en uitleg en hier hebben we Vaduz dan ook niet aangetroffen.

Daarnaast zijn wij gister benaderd door een handelaar die naar meer informatie vroeg over Vaduz. Hij heeft het paspoort op enig moment moeten kunnen inzien aangezien hij daar mijn naam in heeft kunnen vinden. Hij wilt ons verder niks vertellen over een huidige verblijfplaats en/of huidige eigenaar enzovoorts.

Naast Vaduz zijn er nog 2 andere pony’s die hoogstwaarschijnlijk gelijkertijd zijn opgeladen. Eigenaresses wisten daar niks vanaf en hebben wij op de hoogte moeten stellen van deze situatie.

De paarden zijn afgegeven met behoud van eigendom! De afspraak was bij alle 3 dat wanneer er ook maar een probleem zou optreden er direct contact gezocht werd met de eigenaren.

Wij begrijpen dat de situatie heel verwarrend is maar wij hopen dat iedereen zijn ogen open wilt houden voor een aanbod of advertentie. Het gaat ons echt alleen om de pony’s.

-----------

Ik vind het ondertussen ook een vaag verhaal worden, dus gevraagd of de eigenaren zich op bokt willen melden.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:51

Ah, dit is dom geweest als ik het zo lees..
Afgegeven met behoudt van eigendom, paspoort meegegeven. Staat iets van dit in een contract of is het op goed vertrouwen gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:54

Ik snap heel dat oude pony weggeven gedoe echt niet. Dat gaat zelden goed en telkens zijn de pony’s/paarden zoek of in de handel.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:09

In tweede instantie is het verhaal al dus anders dan in het begin.
Als de pony’s met paspoort verkocht zijn dan is de nieuwe koper al snel te goedertrouw, dan is het terugkrijgen van de pony’s al een stuk lastiger.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:49

Heb het artikel ergens gelezen nu , vrouw waar de drie pony’s aan waren toevertrouwd en die er altijd goed voor heeft gezorgd is pas gescheiden . Haar ex man woonde nog daar waar de pony’s stonden en geeft aan dat hij onder dwang de paspoorten af heeft moeten geven en ze opgeladen zijn in een blauwe vrachtwagen . Ik denk dat meneer ex-man iets uit te leggen heeft en op deze manier zijn ex-vrouw een rotstreek heeft geleverd. Ontzettend triest voor de eigenaren want ik ben bang dat ze in de salami zitten.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 17:10


Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:04

Zijn de ponies nou weggegeven of alleen daar gestald?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 18:33

Eigenaren wonen in NL en hebben dus hun pony's 'gestald'in belgië.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:17

Shae schreef:
Zijn de ponies nou weggegeven of alleen daar gestald?

Als ze zijn weggegeven dan kunnen de ex-eigenaren waarschijnlijk niet veel doen helaas. Als ze daar alleen gestald waren,dan moet de politie ingeschakeld worden vanwege paardendiefstal.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 19:23

anjali schreef:
Shae schreef:
Zijn de ponies nou weggegeven of alleen daar gestald?

Als ze zijn weggegeven dan kunnen de ex-eigenaren waarschijnlijk niet veel doen helaas. Als ze daar alleen gestald waren,dan moet de politie ingeschakeld worden vanwege paardendiefstal.


Politie is ingeschakeld idd.

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... orsel.html

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:30

Ik denk dat de politie niet heel veel kan doen.
Het is geloofwaardiger dat de ex man de pony’s heeft verkocht/weggeven dan dat hij gedwongen was de paspoorten mee te geven. :o

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:43

Pepperrr schreef:
Daarnaast zijn wij gister benaderd door een handelaar die naar meer informatie vroeg over Vaduz. Hij heeft het paspoort op enig moment moeten kunnen inzien aangezien hij daar mijn naam in heeft kunnen vinden. Hij wilt ons verder niks vertellen over een huidige verblijfplaats en/of huidige eigenaar enzovoorts.


Jij bent de oude eigenaresse van Valduz?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 22:33

Babootje schreef:
Pepperrr schreef:
Daarnaast zijn wij gister benaderd door een handelaar die naar meer informatie vroeg over Vaduz. Hij heeft het paspoort op enig moment moeten kunnen inzien aangezien hij daar mijn naam in heeft kunnen vinden. Hij wilt ons verder niks vertellen over een huidige verblijfplaats en/of huidige eigenaar enzovoorts.


Jij bent de oude eigenaresse van Valduz?


Nee dit is een bericht van de eigenaar van vaduz.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Gestolen] 3 pony's vermist uit Rijkevorsel (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:43

Ik heb het ook al op fb voorbij zien komen. Maar ik snap er dus niks van.
Waren ze dus weggegeven of gestald ?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:59

Kmbrly schreef:
Ik heb het ook al op fb voorbij zien komen. Maar ik snap er dus niks van.
Waren ze dus weggegeven of gestald ?


Ik dacht al dat 't aan mij lag...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 23:03

Nou, niet weggegeven, want deze 3 dames zijn dus gewoon de eigenaars.

Één van hun heeft haar pony toen dus met pensioen gedaan bij die mensen in belgië. Daar stonden ze op een weide. Geen idee of dat ook bekenden waren, maar ze was er toen wel tevreden mee en had de andere eigenaars dus ook getipt op die plek. Pony's stonden daar dus puur op een wei met pensioen, en de NL dames hadden een overeenkomst gemaakt met de eigenaars van de weide dat, mócht er wat gebeuren dat de pony's terug zouden gaan.

Paspoorten zijn meegegaan met de pony's omdat ze dus de grens over zijn gegaan.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:51

cobiie schreef:
Ik denk dat de politie niet heel veel kan doen.
Het is geloofwaardiger dat de ex man de pony’s heeft verkocht/weggeven dan dat hij gedwongen was de paspoorten mee te geven. :o



dit idd...lijkt me zeer sterk dat het verhaal van de ex klopt. Die heeft gewoon de pony's verkocht om zn ex een hak te zetten. Valdez lijkt bij een handelaar terecht te zijn gekomen...de andere 2 zijn waarschijnlijk regelrecht naar de slacht gegaan...tenzij die 2 ook een opmerking in het paspoort hadden wat betreft slachten.
Althans; dat scenario is een stuk waarschijnlijker dan het verhaal van de ex.

sneu voor de eigenaren dit

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:10

anjali schreef:
Shae schreef:
Zijn de ponies nou weggegeven of alleen daar gestald?

Als ze zijn weggegeven dan kunnen de ex-eigenaren waarschijnlijk niet veel doen helaas. Als ze daar alleen gestald waren,dan moet de politie ingeschakeld worden vanwege paardendiefstal.


Daarom stelde ik inderdaad de vraag. In het Facebook bericht wordt namelijk zowel gesproken over weggeven van de pony als behoud van eigenaarschap.