Eigenaar van verminkt / versneden pony gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Eigenaar van verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 08:14

Op Facebook gaat een akelig bericht rond over een pony / veulen lijk dat in stukken is teruggevonden op een werf.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =bookmarks

Ik heb het gisterochtend al aan de nieuwsredactie van Bokt getipt maar blijkbaar niet interessant genoeg.

Iemand moet zijn of haar pony toch kwijt zijn?

Is gebeurd in de omgeving Erpe-Mere, BE dus ik zou iedereen willen adviseren extra waakzaam te zijn.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Eigenaar verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:27

Echt erg, je zou zo je pony maar terugvinden. Lijkt me illegaal geslacht. Hopelijk heeft het dier zo min mogelijk geleden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:23

Ik woon op 10min van Erpe-Mere en had het ook gezien. Op mijn FB gedeeld aangezien ik in de rijvereniging van Erpe-Mere zit en ook een aardig aantal vrienden heb op andere stallen uit de regio. Het is massaal rondgegaan maar voor zover ik weet nog geen eigenaar bekend.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:37

RyanneZarita schreef:
Op Facebook gaat een akelig bericht rond over een pony / veulen lijk dat in stukken is teruggevonden op een werf.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =bookmarks

Ik heb het gisterochtend al aan de nieuwsredactie van Bokt getipt maar blijkbaar niet interessant genoeg.

Iemand moet zijn of haar pony toch kwijt zijn?

Is gebeurd in de omgeving Erpe-Mere, BE dus ik zou iedereen willen adviseren extra waakzaam te zijn.

In die omgeving gebeuren vaker rare dingen met paarden.Bizar.

Ik had dat laatst met een gewoon nieuwsbericht ,bij de boerendemostratie reed een boer een politiepaard aan,express .Was ook niet nieuwswaardig blijkbaar.het was nochthans een krantenartikel.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 14:05

Varekaj schreef:
Ik woon op 10min van Erpe-Mere en had het ook gezien. Op mijn FB gedeeld aangezien ik in de rijvereniging van Erpe-Mere zit en ook een aardig aantal vrienden heb op andere stallen uit de regio. Het is massaal rondgegaan maar voor zover ik weet nog geen eigenaar bekend.


Oei, niet tof dat het zo dichtbij is voor jou!

@beatje, ik heb zojuist op je topic gereageerd :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Eigenaar verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:21

Wat akelig! Gezien de snede onder de kaak zou ik ook geneigd zijn te zeggen dat het dier hallal geslacht is. Afgrijselijk.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:42

Jakkes :x :n
Kan de link niet zien want geen fb hier.
Maar al wat jaren geleden hier in de buurt ook hetzelfde gehad.
Pony merrie en veulen gewoon in het land versneden voor het vlees.
In dit geval duidelijk gedaan door '' kenners ''.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Eigenaar verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:18

Ondanks dat het een heel naar onderwerp is, las ik eerst deze titel:

Eigenaar verminkt
versneden pony gezocht

{:)-:(

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Eigenaar verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:11

Men gaat meteen van het ergste uit. Ik vermoed dat de pony niet gestolen is maar gekocht om zelf te kunnen slachten. Voor onze cultuur bizar om dier zelf te slachten terwijl ander cultuur heel normaal is. Hier mee praat ik niet goed. Maar ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor een mishandelaar. Wel zal ik een paard nooit ergens neer zetten zonder toezicht. Maar daar heeft meer met andere dingen te maken.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:17

Blussem schreef:
Men gaat meteen van het ergste uit. Ik vermoed dat de pony niet gestolen is maar gekocht om zelf te kunnen slachten. Voor onze cultuur bizar om dier zelf te slachten terwijl ander cultuur heel normaal is. Hier mee praat ik niet goed. Maar ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor een mishandelaar. Wel zal ik een paard nooit ergens neer zetten zonder toezicht. Maar daar heeft meer met andere dingen te maken.


Dat is ook wat ik denk. Neemt niet weg dat het vreselijk is en ook erg naar voor het dier.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:25

beatje schreef:
Ik had dat laatst met een gewoon nieuwsbericht ,bij de boerendemostratie reed een boer een politiepaard aan,express .Was ook niet nieuwswaardig blijkbaar.het was nochthans een krantenartikel.

Er kwam laatst in een ander topic naar voren dat een hoop tips/berichten niet goed bij de nieuwsredactie zijn binnen gekomen. Geen idee of dat inmiddels is opgelost, maar PB dan in het vervolg gewoon een teamlid ofzo.

Verder hoop ik vooral dat het dier niet gestolen is en geen pijnlijke langzame dood heeft gehad.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:26

Weet niet of dat algemeen is maar volgens een Marokkaanse ex-collega eten moslims geen paardenvlees omdat Mohammed paarden heilige dieren zou vinden. Hoe dan ook, vreselijk gewoon. Een dier dat moedwillig zo moet lijden... ;(

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:35

Blussem schreef:
Men gaat meteen van het ergste uit. Ik vermoed dat de pony niet gestolen is maar gekocht om zelf te kunnen slachten. Voor onze cultuur bizar om dier zelf te slachten terwijl ander cultuur heel normaal is. Hier mee praat ik niet goed. Maar ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor een mishandelaar. Wel zal ik een paard nooit ergens neer zetten zonder toezicht. Maar daar heeft meer met andere dingen te maken.


Maar dan is het toch vreemd dat het slacht afval zo gedumpt wordt?

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:39

Stripe000 schreef:
Blussem schreef:
Men gaat meteen van het ergste uit. Ik vermoed dat de pony niet gestolen is maar gekocht om zelf te kunnen slachten. Voor onze cultuur bizar om dier zelf te slachten terwijl ander cultuur heel normaal is. Hier mee praat ik niet goed. Maar ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor een mishandelaar. Wel zal ik een paard nooit ergens neer zetten zonder toezicht. Maar daar heeft meer met andere dingen te maken.


Maar dan is het toch vreemd dat het slacht afval zo gedumpt wordt?

Gebeurd wel vaker. Bij mijn vorige huis vonden we met regelmaat een geslachte ree terug in de sloot, de jager daar nam het niet zo nauw met dingen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Eigenaar van verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:45

Hoe moeten ze anders van kadaver af komen. Ik geloof niet dat ze bij zo illegale slachting aan aandurven om daarna de Rendac op te bellen.
Dus men doet het dan op zo manier.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 20:17

Blussem schreef:
Men gaat meteen van het ergste uit. Ik vermoed dat de pony niet gestolen is maar gekocht om zelf te kunnen slachten. Voor onze cultuur bizar om dier zelf te slachten terwijl ander cultuur heel normaal is. Hier mee praat ik niet goed. Maar ik denk niet dat men bang hoeft te zijn voor een mishandelaar. Wel zal ik een paard nooit ergens neer zetten zonder toezicht. Maar daar heeft meer met andere dingen te maken.


Ik wist niet dat dat vaker gebeurde in Belgiƫ, nooit zo bij stilgestaan.

Ik hoop in die zin dat je gelijk hebt, dat er geen eigenaar is die zijn pony mist....
Maar het blijft naar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:36

@ beatje hoezo gebeuren hier vaker vreemde dingen met paarden? Dit is toxh de eerste keer dat we zoiets zien langskomen.

Het is wel onlangs paardenmarkt geweest in een naburige gemeente. Kan evengoed een veulen zijn dat daar gekocht werd met als doel zelfstandig slachten. Dat weet niemand.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Eigenaar van verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 07:52

Ik heb de bijbehorende foto een aantal jaren terug ook al eens gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 07:57

friesam schreef:
Ik heb de bijbehorende foto een aantal jaren terug ook al eens gezien...


Dan zal het wel weer een hoax zijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Eigenaar van verminkt / versneden pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:02

Aangezien dit een hoax blijkt te zijn plaats ik hier een slotje.