Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[EG]Achtergrond pony?

 
Profiel   

Hoi hoi iedereen! ik heb mijn pony overgekocht van mijn manege toen ik hem al zo'n 1,5 jaar verzorgde. Hij werd verkocht wegens zijn pssm. ik zou super graag zijn achtergrond willen weten, Ik denk dat ik de goede moeder heb gevonden maar verder kom ik niet.

weet iemand ook van waar/ wanneer de eerste foto is(met het nummer er bij)? dat is Laura (als het goed is zijn moeder).

Ik mis waarschijnlijk informatie die nodig is om hem te vinden maar ik heb zijn chip en levens nummer.


[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Sterreprins op 29-12-20 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 21:47 



 
Profiel   

Als je wat informatie plaatst over je paard dan kunnen we helpen zoeken.

De foto van de merrie ben ik in dit topic uit 2010 ook tegengekomen: [TI] Wie weet meer over de hengst Jolly Jumper?
Betreffende bokker die de foto plaatste, Ariebren, is inmiddels permanent geband. Je zou kunnen proberen om hem te e-mailen.

Edit: De foto is dus genomen in Assendelft.

Ik heb de merrie opgezocht in de online database van ICS NL. Onder kopje "stamboek" staat "online stamboek" en als je daar zoekt op de naam Laura dan is ze de eerste in de lijst, #02001321 uit 1992. In de database staan alleen twee merrieveulens van haar, een uit 2003 en een van 2005.

Het merrieveulen uit 2003 heeft als vader Cochise en laat die hengst nou net in het profiel van Ariebren staan, dat doet mij vermoeden dat Laura sowieso in 2003 in zijn bezit was.

Je zou het stamboek kunnen benaderen met de vraag of zij weten in wiens bezit Laura nu is, of anders of ze jou in contact kunnen brengen met Ariebren (de eigenaar van Cochise, dus) zodat je aan hem kunt vragen of hij enig idee heeft. Hij heeft ook een gelijknamig YouTube-kanaal, via dat kanaal zou je ook kunnen proberen in contact te komen. Of misschien kent een bokker van vroeger hem nog. Wellicht kun je dan op z'n minst de fokker achterhalen.

Bij ICS kun je trouwens ook zoeken op chipnummer onder hetzelfde kopje, dat is misschien ook het proberen waard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 22:04 



 
Profiel   

silverdapple schreef
Als je wat informatie plaatst over je paard dan kunnen we helpen zoeken.

De foto van de merrie ben ik in dit topic uit 2010 ook tegengekomen: [TI] Wie weet meer over de hengst Jolly Jumper?
Betreffende bokker die de foto plaatste, Ariebren, is inmiddels permanent geband. Je zou kunnen proberen om hem te e-mailen.

Edit: De foto is dus genomen in Assendelft.

Ik heb de merrie opgezocht in de online database van ICS NL. Onder kopje "stamboek" staat "online stamboek" en als je daar zoekt op de naam Laura dan is ze de eerste in de lijst, #02001321 uit 1992. In de database staan alleen twee merrieveulens van haar, een uit 2003 en een van 2005.

Het merrieveulen uit 2003 heeft als vader Cochise en laat die hengst nou net in het profiel van Ariebren staan, dat doet mij vermoeden dat Laura sowieso in 2003 in zijn bezit was.

Je zou het stamboek kunnen benaderen met de vraag of zij weten in wiens bezit Laura nu is, of anders of ze jou in contact kunnen brengen met Ariebren (de eigenaar van Cochise, dus) zodat je aan hem kunt vragen of hij enig idee heeft. Hij heeft ook een gelijknamig YouTube-kanaal, via dat kanaal zou je ook kunnen proberen in contact te komen. Of misschien kent een bokker van vroeger hem nog. Wellicht kun je dan op z'n minst de fokker achterhalen.

Bij ICS kun je trouwens ook zoeken op chipnummer onder hetzelfde kopje, dat is misschien ook het proberen waard...


Super bedankt! Moet ik zijn chip nummer even geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 08:14 



 
Profiel   

De eigenaar van cochise is Henk lamein, als ik in de ics database kijk bij deze merrie zie ik maar 2 nakomelingen en dat zijn beiden merries.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen