[PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

[PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 12:01

Beste bokkers,

Bij deze wil ik graag een oproep plaatsen.

Ik ben opzoek naar mensen die een pony hebben of rijden, die gefokt is bij Stal Grevenrit in Kamperveen.

Mijn buurvrouw wordt binnenkort 90 jaar en ze woont nog altijd zelfstandig in haar huisje op het platteland.
Tot ongeveer 1,5 jaar geleden heeft ze nog 2 pony’s gehad waar ze mee fokte.

Fokken was haar lust en haar leven en volgens mij heeft ze dat ook niet onverdienstelijk gedaan. Nu kan ze alleen nog teren op herinneringen.

Vanwege Corona, is haar leven nog stiller natuurlijk. Bezoek is beperkt. Een feestje zit er niet in. Niet leuk allemaal. Kortom ik zou wat leuks voor haar willen doen voor haar verjaardag.

Nu had ik het volgende bedacht:

Hoe leuk zou het zijn voor mijn buurvrouw om een verzameling felicitaties te krijgen van verschillende mensen die een pony hebben of rijden die door haar gefokt is met daarbij een klein verhaaltje over de pony en eventueel een foto erbij.

Als dit dan naar mij gemaild wordt kan ik deze felicitatie’s, verhaaltjes en foto’s bundelen en op haar verjaardag aan haar overhandigen. Ik weet zeker dat ze het fantastisch vind om op deze manier wat over haar eigen gefokte pony’s te mogen ontvangen.

Gezien de grootsheid van Bokt hoop ik dat er meerdere mensen reageren, dat zou ontzettend tof zijn :D

Mijn buurvrouw is begin februari jarig, er is dus nog even tijd, maar omdat ik (hopelijk) de vele reacties nog moet gaan bundelen, vraag ik om uiterlijk dinsdag 26 januari te reageren. :o

Gezien de privacy zet ik de naam van mijn buurvrouw maar niet in deze oproep. Mochten er mensen zijn met vragen dan kun je mij een pb sturen.

foto heb ik van de NNFPS site
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-01-21 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: OPROEP stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:18

Wat een leuk idee, ik heb of ken geen pony van deze vrouw, maar wens je veel succes!

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:50

Depende schreef:
Wat een leuk idee, ik heb of ken geen pony van deze vrouw, maar wens je veel succes!


Dank je wel :o

Hopelijk ga ik reacties ontvangen :j

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 18:09

Niemand?

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: OPROEP stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:31

Super leuk idee!
Misschien dat je ook wat bloedlijnen weet? Hoe de fokker van je paard heet weten misschien een hoop mensen niet. Oproep op diverse facebook groepen zou ook nog een idee zijn om dit mooie initiatief onder de aandacht te brengen.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 18:40

hesterve schreef:
Super leuk idee!
Misschien dat je ook wat bloedlijnen weet? Hoe de fokker van je paard heet weten misschien een hoop mensen niet. Oproep op diverse facebook groepen zou ook nog een idee zijn om dit mooie initiatief onder de aandacht te brengen.


Volgens mij hebben alle nakomelingen de naam Grevenrit’s “en dan een naam” meegekregen.
Van de bloedlijnen van de New Forrest weet ik niet zo veel.

Tevens heb ik een mail gestuurd naar het NNFPS stamboek.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:46

Facebook groepen van de omgeving kampen kunnen misschien nog helpen?

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:50

[NF] Nakomelingen van Grevenrits Aquamarijn?
Aquamarijn is dus in het bezit (geweest) van een bokker, maar misschien levert de e-mail functie wat op? (Nog nooit gebruikt).
De KNHS paardenzoeker heeft bij mij niet zoveel opgeleverd, ik kon wel wat paarden vinden, maar ze waren allemaal niet recent uitgebracht.

En als ik de zoekopdrachten bekijk lijken sommige verkocht te zijn naar het buitenland? Want ik kom diverse sites tegen oa uit Zweden en Noorwegen waar paardennamen met dit fokinitiaal/fokkersnaam.

Misschien zou je ook nog wat New Forest fokkers in de omgeving kunnen mailen?

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 18:59

Amber_anne schreef:
Facebook groepen van de omgeving kampen kunnen misschien nog helpen?


Ik vermoed dat de fokproducten niet alleen in de omgeving van Kampen staan.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:46

zwanepol schreef:
Amber_anne schreef:
Facebook groepen van de omgeving kampen kunnen misschien nog helpen?


Ik vermoed dat de fokproducten niet alleen in de omgeving van Kampen staan.


Nee maar misschien kan je daar nog leuke verhalen vinden. Denk dat mensen die hebben gereden op de paarden wel in de nabije omgeving hebben gewoond

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 05:45

(Nav je pb! :D) Wat leuk! Ik ken haar :j De fokker van mijn pony kwam ik al vanaf m'n 9e en als wij naar keuringen gingen, dan haalden we haar altijd op en ging ze met ons mee. Mooie tijden waren dat <3
Ook stonden er geregeld jonge pony's bij haar in de opfok.

En Grevenrits Amaril heb ik gekend. Zij was al ouder toen ik daar kwam en is helaas na een paar jaar overleden. Heb nog wel een foto van haar :j

Ik heb zelf geen Grevenrits pony. Maar ik fok nu met een merrie uit de kleindochter van Grevenrits Amaril. Ben er altijd super trots op dat de laatste merrie vernoemd op het papier van haar nakomelingen, Grevenrits Amaril is <3

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:55

Wat een superleuk idee! Ik ga dit topic volgen en als ik iets moet delen op Facebook, laat maar weten :D

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:21

Als het om New Forest pony's gaat; de NF groepen op Facebook zijn vrij actief. Niet alleen eigenaren van NF pony's maar ook de fokkers posten en lezen er actief.
New Forest vrienden en New Forest pony's heten ze uit mijn hoofd. Kan nu even niet op FB, maar anders mag je me gerust een PB sturen.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 15:17

Ik heb het stamboek ook benaderd en inmiddels antwoord ontvangen.
Ze waarderen het initiatief en willen actief meehelpen.

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:13

Wat een mooi intiatief! ik hoop dat er toch reacties gaan komen.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 15:23

Ik ben nog steeds opzoek naar mensen die een pony van stal grevenrit hebben of hebben gehad of die op een pony rijden (of hebben gereden) :o

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:26

Ach, wat lief van je. En dit berichtje van mij helpt om het topic weer omhoog te schoppen. Echt, heel leuk!

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:31

Wat een erg leuk initiatief! Moet ik het op wat groepen op Facebook voor je delen? Die reikt tegenwoordig verder dan Bokt.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 15:43

Ania schreef:
Wat een erg leuk initiatief! Moet ik het op wat groepen op Facebook voor je delen? Die reikt tegenwoordig verder dan Bokt.


Als het goed is doet het new forrest stamboek het op hun facebookpagina vermelden.
Ik zal zelf even kijken op andere n.f. facebook pagina’s of ik een oproepje kan plaatsen. :D

Anoniem

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:45

Ik zou zeker op de FB groepen even een bericht doen, want die zijn echt heel actief.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 20:35

safina schreef:
Ik zou zeker op de FB groepen even een bericht doen, want die zijn echt heel actief.


Bij 1 groep ben ik reeds toegelaten en heb ik een oproep geplaatst, inmiddels al heel veel positieve reacties maar nog niet van (oud) eigenaren of rijders :o

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 19:21

Daphne__ schreef:
(Nav je pb! :D) Wat leuk! Ik ken haar :j De fokker van mijn pony kwam ik al vanaf m'n 9e en als wij naar keuringen gingen, dan haalden we haar altijd op en ging ze met ons mee. Mooie tijden waren dat <3
Ook stonden er geregeld jonge pony's bij haar in de opfok.

En Grevenrits Amaril heb ik gekend. Zij was al ouder toen ik daar kwam en is helaas na een paar jaar overleden. Heb nog wel een foto van haar :j

Ik heb zelf geen Grevenrits pony. Maar ik fok nu met een merrie uit de kleindochter van Grevenrits Amaril. Ben er altijd super trots op dat de laatste merrie vernoemd op het papier van haar nakomelingen, Grevenrits Amaril is <3


Hoi Daphne, zou je nog contact met mij op willen nemen? :o Alvast bedankt!

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: [PG]Oproep stal Grevenrit te Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:25

Inmiddels 26 januari, heb je veel reacties ontvangen?

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 19:56

Ik heb 1 reactie binnen gekregen precies zoals ik het bedoeld had :o Verder wel meerdere foto’s mogen ontvangen met wat informatie erbij. Ik ga proberen er wat leuks van te maken. :D

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 20:22

Het boek is af en besteld *\o/*
Waarschijnlijk komt het niet op tijd binnen voor haar verjaardag maar ik ga sowieso een bos bloemen brengen met een verjaardagskaart namens alle buren.
Iedereen was heel enthousiast dus ik hoop dat het geschenk in de smaak zal vallen :o

Omdat er natuurlijk persoonlijke informatie in staat kan ik de inhoud niet laten zien, maar de cover kan ik wel showen, bij deze


Afbeelding