Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[PG]Wie weet meer over deze pony?

 
Profiel   

Letsdunit schreef
Als ik deze fotos zie denk ik dat 3 jaar oud wat te hoog gegrepen is, het zou me niks verbazen als deze 2 of jonger is.


en al op ijzers???
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:01 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Als ik deze fotos zie denk ik dat 3 jaar oud wat te hoog gegrepen is, het zou me niks verbazen als deze 2 of jonger is.


Ik dacht hetzelfde. De lengte van de staart en hij is nog niet doorgekleurd naar grijs. Die toont jonger.
IJzers kan je onder alles slaan. Was het je eigen dierenarts die de leeftijd doorgaf en wisselt hij al?
Het is een leuke pony en zijn aftekening valt op. Hoop dat iemand hem herkent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:09 



 
Profiel   

Precies, aan ijzers is geen leeftijd verbonden. Vaak worden ze rondom op de ijzers gezet als ze bijvoorbeeld voor de wagen beleerd worden, veel rechtuit, in draf de weg op. Misschien iets fout gegaan en in de handel beland ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:55 



 
Profiel   

Bedankt alvast voor de reacties lieve mensen. Ik zoek informatie over de pony en niet zozeer over paardenhandel in het algemeen. Ik heb dertig jaar terug mijn eerste pony gekocht en ook in de jaren daaropvolgend pony’s zonder duidelijk verleden en dat bleken ook toppertjes te zijn. Wie kan ons verder helpen in de zoektocht en herkent onze pony? Echt alvast reuze dank voor het meezoeken!!!! We hopen dat het iets oplevert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:25 



 
Profiel   

Hoek1235 schreef
Bedankt alvast voor de reacties lieve mensen. Ik zoek informatie over de pony en niet zozeer over paardenhandel in het algemeen. Ik heb dertig jaar terug mijn eerste pony gekocht en ook in de jaren daaropvolgend pony’s zonder duidelijk verleden en dat bleken ook toppertjes te zijn. Wie kan ons verder helpen in de zoektocht en herkent onze pony? Echt alvast reuze dank voor het meezoeken!!!! We hopen dat het iets oplevert.

Op Facebook zetten geeft meer kans denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:28 



 
Profiel   

Sybelle schreef
Letsdunit schreef
Als ik deze fotos zie denk ik dat 3 jaar oud wat te hoog gegrepen is, het zou me niks verbazen als deze 2 of jonger is.


Ik dacht hetzelfde. De lengte van de staart en hij is nog niet doorgekleurd naar grijs. Die toont jonger.
IJzers kan je onder alles slaan. Was het je eigen dierenarts die de leeftijd doorgaf en wisselt hij al?
Het is een leuke pony en zijn aftekening valt op. Hoop dat iemand hem herkent.

Dat de staart wat korter is en niet is doorgekleurd zegt niet zoveel over de leeftijd.
Vriendin van mij heeft een schimmeltje en die begint nu pas wat grijzer te worden (is 4 jaar) en zijn staartgroei laat ook nog te wensen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:36 



 
Profiel   

De staart kan er ook ooit afgevreten zijn. Maar idd op de laatste foto lijkt hij idd veel jonger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 18:40 



 
Profiel   

Hoek1235 schreef
Bedankt alvast voor de reacties lieve mensen. Ik zoek informatie over de pony en niet zozeer over paardenhandel in het algemeen. Ik heb dertig jaar terug mijn eerste pony gekocht en ook in de jaren daaropvolgend pony’s zonder duidelijk verleden en dat bleken ook toppertjes te zijn. Wie kan ons verder helpen in de zoektocht en herkent onze pony? Echt alvast reuze dank voor het meezoeken!!!! We hopen dat het iets oplevert.

Dit topic gaat een eigen leven leiden zo te zien.

Succes met je zoek tocht hopelijk krijg je snel de antwoorden waar je op hoopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 20:47 



 
Profiel   

Heb je wel de hele pony al laten scannen door een dierenarts op zoek naar de chip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:12 



 
Profiel   

Matheno schreef
Dat klinkt als een slachtpony

Ook mijn gedachte, vooral de afgeknipte voor pluk, geen paspoort en rondom ijzers. Zou hem volledig laten onderzoeken, vaak zie je aan de buitenkant niet of het paard goed is , het zijn vlucht dieren dus zullen niet snel laten zien als ze ergens pijn hebben. Heb vaker afscheidsshoots gedaan van paarden die naar slacht gingen of ingeslapen zouden worden die er nog fantastisch uit zagen... ook hier zaten jonge dieren tussen en konden fantastisch bewegen, maar ze waren van binnen stuk. Vaak gingen de eigenaren mee naar de slacht om zeker te zijn dat het paard ook echt geslacht werd omdat dit paarden zijn die zo ontzettend makkelijk te verkopen zijn... of de staart of manen worden gecoupeerd, dat maakt een slacht paard ook herkenbaar.

Succes met je zoektocht en hoop dat je meer informatie gaat vinden over het verleden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:25 



 
Profiel   

Gezien geen paspoort en hoe de manen en voorlok zijn geknipt lijkt het een Spaanse. Zeker als staart ook nog kort is.

Heb je hem zelf laten chippen? Wie staat anders als chipper op paspoort en welke uitgevende instantie?

Ik denk van wat ik nu lees en zie Spaanse import worden daar voor verkoop geknipt en vaak op ijzers gezet en gezien er momenteel veel Spaanse geïmporteerd worden lijkt me dit het meest logische.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:33 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Gezien geen paspoort en hoe de manen en voorlok zijn geknipt lijkt het een Spaanse. Zeker als staart ook nog kort is.

Heb je hem zelf laten chippen? Wie staat anders als chipper op paspoort en welke uitgevende instantie?

Ik denk van wat ik nu lees en zie Spaanse import worden daar voor verkoop geknipt en vaak op ijzers gezet en gezien er momenteel veel Spaanse geïmporteerd worden lijkt me dit het meest logische.

Er staat dat hij een maand geleden door de verkoper is gechipt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:40 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Gezien geen paspoort en hoe de manen en voorlok zijn geknipt lijkt het een Spaanse. Zeker als staart ook nog kort is.

Heb je hem zelf laten chippen? Wie staat anders als chipper op paspoort en welke uitgevende instantie?

Ik denk van wat ik nu lees en zie Spaanse import worden daar voor verkoop geknipt en vaak op ijzers gezet en gezien er momenteel veel Spaanse geïmporteerd worden lijkt me dit het meest logische.


Ik zat ook al aan een Spanjaard te denken.

Ts heeft ie geen brandmerk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:44 



 
Profiel   

zou die niet uit ierland afkomstig kunnnen zijn? daar komen ook veel 'slachtpaarden' vandaan, vaak ongechipt en zonder paspoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:51 



 
Profiel   

vierhoef schreef
zou die niet uit ierland afkomstig kunnnen zijn? daar komen ook veel 'slachtpaarden' vandaan, vaak ongechipt en zonder paspoort


Ja, vind die ook eerder iets connemara hebben dan Spaans. En dan zou de maat best kunnen kloppen met de leeftijd. Verkleuring zegt idd niet alles: heb er eentje gehad die op 4 maanden al bijna wit was, en zijn halfbroer was nog bijna bruin op zijn 8ste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:06 



 
Profiel   

Maat an de pony wil niks zeggen uit Spanje komt nu ook vn alles. Ierland bewerken ze de manen niet zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:08 



 
Profiel   

pillow schreef
StalNollie schreef
Gezien geen paspoort en hoe de manen en voorlok zijn geknipt lijkt het een Spaanse. Zeker als staart ook nog kort is.

Heb je hem zelf laten chippen? Wie staat anders als chipper op paspoort en welke uitgevende instantie?

Ik denk van wat ik nu lees en zie Spaanse import worden daar voor verkoop geknipt en vaak op ijzers gezet en gezien er momenteel veel Spaanse geïmporteerd worden lijkt me dit het meest logische.

Er staat dat hij een maand geleden door de verkoper is gechipt.


Klopt vandaar mijn vraag ook wie heeft het laten doen. Wellicht ken ik deze en weet ik dus waar ze vanuit welk geïmporteerd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:09 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Maat an de pony wil niks zeggen uit Spanje komt nu ook vn alles. Ierland bewerken ze de manen niet zo


kan ook zijn dat hij uit ierland is gehaald en in nederland de manen zo bewerkt zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:11 



 
Profiel   

vierhoef schreef
StalNollie schreef
Maat an de pony wil niks zeggen uit Spanje komt nu ook vn alles. Ierland bewerken ze de manen niet zo


kan ook zijn dat hij uit ierland is gehaald en in nederland de manen zo bewerkt zijn

Kan allemaal, maar TS vraagt alleen maar of iemand hem kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:23 



 
Profiel   

Zonder chip uit het buitenland is niet zo moeilijk. Ik kwam met mn EAS merrie op de NRPS keuring, paspoort en papier erbij, bleek ze helemaal geen chip te hebben.. Kwam uit Engeland. Vorig jaar heb ik een pony bij een handelaar gekocht in brabant, is daar pas gechipd en paspoort aangevraagd maar kwam ook uit spanje. Gezien de geknipte voorpluk denk ik ook dat deze uit spanje komt. Uit Ierland komen er niet zoveel meer vanwege de transportkosten die veel duurder zijn geworden sinds de Brexit er is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:37 



 
Profiel   

Hi wat een schatje om te zien! En wat jong onder het zadel..
Helaas heb ik ook geen info, maar misschien kun je kijken of hij ergens een litteken in zijn nek heeft, waar de chip dan mogelijk gezeten kan hebben.

Ik zou me niet zo makkelijk laten afschepen door degene van wie je hem hebt gekocht, je hebt recht op informatie, maar goed dat had je natuurlijk wel vóór aankoop moeten doen. Ik zou zeker zijn gangen anders nagaan, evt via via, want het zaakje stinkt natuurlijk aan alle kanten. Zit er een slachthuis in jullie omgeving? Biedt hij vaker paarden te koop aan?
Heb je in zijn mond gekeken? Vroeger tatoeëerden ze daar een identificatienummer. Mag nu niet meer, en hij zal hoogstwaarschijnlijk niks hebben, maar ja, wie weet....

Ik zou ook echt betere foto's maken, waar hij goed op te zien is. Er zijn zó veel paarden...dat je echt heel erg je best moet doen om zo goed mogelijk de kenmerken te laten zien.

Heel veel succes! En hopelijk heb je lang veel plezier van je knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 20:58 



 
Profiel   

Anno je bericht slaat bijna nergens op. Teveel om op in te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:33 



 
Profiel   

Los van het het afkomstverhaal. Zou m even met rust laten, is nog een jonkie. Zit zo te zien Welsh doorheen. IJzers eraf en m tot volgend voorjaar met rust laten wat betreft rijden.
Ziet er leuk uit en kijk of er een chip in zit, scheelt zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:00 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Anno je bericht slaat bijna nergens op. Teveel om op in te gaan


Gelukkig heb jij wel een heel zinvolle bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:04 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Hmm, ik kan je verder niet helpen, maar met dit verhaal gaan er wel wat alarmbellen rinkelen bij mij.
Is de pony door een dierenarts minimaal klinisch gekeurd voor de aankoop?
En is de chip uitgelezen? Zitten er 1 of 2 transponders in?



Het voelt inderdaad erg vreemd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 11:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen