Gezocht, meerdere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 01:27

Wij zijn op zoek naar een aantal paarden. Ze worden al vermist sinds eind 2021 (diefstal). De paspoorten van deze paarden zijn nog in het bezit van de eigenaren, de paarden hebben dus een vals paspoort of een duplicaat. (Wij willen dan ook erg graag de gegevens van de huidige paspoorten, zodat daaruit misschien de maker/degene die ze geleverd heeft opgemaakt kan worden en hier wat mee gedaan kan worden!) Aangenomen wordt, dat deze paarden ergens vanaf eind 2021 aan een handelaar of handelaren verkocht zijn en van daaruit (hopelijk) aan een particulier. Het gaat om de volgende dieren:
-Grote bruine ruin, stokmaat ongeveer tussen 1.70 en 1.75, 4x witte sok. Paard is 20+ maar kan op paspoort een andere leeftijd gekregen hebben.
-Voskleurige barokke ruin, stokmaat rond 1.55, iets stekelharig, l.a. witte sok, smalle bles onder en boven breder, 19 jaar maar misschien op paspoort anders.
-Bruin/zwarte merrie, kruising Fries, iets kopersnuit, l.a. witte kroonrand. Stokmaat rond 1.55, 9 jaar (maar ook hier weer; kan op paspoort anders zijn)
-Bonte hengst(of inmiddels geruind), zwart/donkerbruin bont, kopersnuit, kol uitlopend in smalle bles, 14 jaar (in paspoort misschien anders).
-Grote barokke witte ruin, stokmaat 1.70+, leeftijd 20+, heeft melanomen.
Politie/recherche heeft deze zaak uiteraard al lange tijd "in onderzoek" (dus op die mogelijkheid hoeven we niet gewezen te worden). Denk je iets van deze paarden te herkennen (van na eind 2021) of informatie te kunnen geven? Heel graag per PB.

simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 08:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:10

Vanuit waar zijn ze verdwenen en in welke omstandigheden? Misschien is dat nog nuttige informatie

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:05

Wat erg om vijf paarden zo te verliezen. Dan moeten ze wel met een vrachtwagen gekomen zijn! Was dat vanuit NL? En wat 'dom' van de dieven dat ze zulke oude paarden stelen, althans het merendeel is oud. Die hebben niet zoveel waarde meer, als ze verkocht worden en gekeurd worden door de koper, komt er toch wel uit dat ze niet de leeftijd op het paspoort hebben. Van de witte geen foto?
EDIT: ik zie op insta dat je paardenhandelaar bent toch? Ze stonden bij jou dan in de verkoop?

simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 10:37

Monique1963: nee hoor ik ben geen handelaar en heb ook geen Instagram. Dat moet dan iemand anders zijn.
Algemeen: we zijn verder niet zo geïnteresseerd in tips en bevindingen, hoe goed ook bedoeld. Over het wie, wat en hoe is inmiddels al heel wat bekend, maar bekend is nog niet waar de paarden zijn. En dat is slechts wat we willen weten. (En de belangstelling gaat erg uit naar de paspoorten) In kader van het, nog steeds lopende, onderzoek kan er niet alle informatie zomaar gedeeld worden. Maar voor iedereen die denkt (één van) deze paarden te herkennen; heel graag even contact via PB.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:39

Het scheelt nogal of de dieren in de buurt van Belgie zijn verdwenen of bij of over de grens bij Duitsland. Of gewoon vanuit midden Nederland.

Met alleen wat fotos, zeker bruin, of nagenoeg zwart daar zijn er nogal wat van helaas.

Wel een verdrietige situatie, maar het is al best geleden ook. hopelijk worden er wat teruggevonden

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:41

Het paspoort is geen eigendomsbewijs. Als jij geregistreerd eigenaar was en dit na aangifte bij de politie bij de stamboeken gemeld hebt worden er geen duplicaten uitgeven. Meld zich daar iemand voor het stamboek de politie inlichten..

simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 12:28

Vriendelijk bedankt voor alle reacties en adviezen tot nu toe (wel heel lief om mee te denken en goed bedoeld!) Maar... Het is niet de bedoeling om nog wat extra (prive- of hobby) rechercheurs te vinden om deze zaak op de lossen (dat ligt al bij de juiste plek, maar duurt lang omdat paarden nu eenmaal geen hoge prioriteit zijn bij dergelijke instanties). Maar we proberen via deze weg enkel om er achter te komen waar deze paarden zich bevinden en of het ze goed gaat en hopelijk uit te vinden hoe ze hun paspoort verkregen hebben (misschien kunnen we daarmee voor de toekomst verdriet/leed voor anderen helpen voorkomen).
Dus... we hopen vanaf nu alléén reacties te krijgen van mensen die één van deze paarden denken te kennen.
Laatst bijgewerkt door simonehorses op 17-06-23 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:40

simonehorses schreef:
Vriendelijk bedankt voor alle reacties en adviezen tot nu toe. Het is niet de bedoeling om nog wat extra (prive- of hobby) rechercheurs te vinden om deze zaak op de lossen (dat ligt al bij de juiste plek, maar duurt lang omdat paarden nu eenmaal geen hoge prioriteit zijn bij dergelijke instanties). Maar proberen enkel om er achter te komen waar deze paarden zich bevinden en of het ze goed gaat (en hopelijk uit te vinden hoe ze hun paspoort verkregen hebben).
Dus, we hopen vanaf nu alléén reacties te krijgen van mensen die één van deze paarden denken te kennen.



Heel eerlijk. Op basis van deze informatie ga ik geen informatie met jou delen, mocht ik weten waar deze paarden zich bevinden.
De vermelding van de vermelding van het politie bureau waar deze zaak in behandeling is zou al helpen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:42

Ik ben absoluut niet van plan privedetective te spelen maar de reden van de vraag welke regio is dat als ze uit de hoek zeeland of zo verdwenen zijn is de kans iets groter dat ze in de hoek gebleven zijn misschiend dan dat ze zijn opgedoken in oost groningen. Dat is misschien voor mensen wat fijner om rond te kijken.

Maar ik ken ze niet dus helaas. Succes dan met vinden

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:43

Tja, maar een bruin of zwart paard lijkt al snel op een ander paard. Dat ga je niet op een foto zien. En misschien zijn de paarden ook niet meer bij elkaar. Dus hoe Bokt hierbij kan helpen? Straks reageert er iemand en blijkt het om een totaal ander paard te gaan..

Zijn de paarden gechipt?

Succes verder met je zoektocht.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:43

SjonnieZ schreef:
simonehorses schreef:
Vriendelijk bedankt voor alle reacties en adviezen tot nu toe. Het is niet de bedoeling om nog wat extra (prive- of hobby) rechercheurs te vinden om deze zaak op de lossen (dat ligt al bij de juiste plek, maar duurt lang omdat paarden nu eenmaal geen hoge prioriteit zijn bij dergelijke instanties). Maar proberen enkel om er achter te komen waar deze paarden zich bevinden en of het ze goed gaat (en hopelijk uit te vinden hoe ze hun paspoort verkregen hebben).
Dus, we hopen vanaf nu alléén reacties te krijgen van mensen die één van deze paarden denken te kennen.



Heel eerlijk. Op basis van deze informatie ga ik geen informatie met jou delen, mocht ik weten waar deze paarden zich bevinden.
De vermelding van de vermelding van het politie bureau waar deze zaak in behandeling is zou al helpen.


Nou dit... Voor hetzelfde geld werd er al 2 jaar geen stalgeld meer betaald en heeft de persoon waar ze stonden ze uiteindelijk maar aan een handelaar gedaan. Met zo weinig info krijg je vanzelf speculaties en zullen de meeste weinig geneigd zijn om te helpen....

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:46

Idd, we hebben op Bokt rare situaties meegemaakt. Weet nog een verhaal met twee kanten idd waarbij de TS eigenlijk de foute was in het verhaal.

Maar TS wil alleen reacties als je weet waar deze paarden zijn, dus eigenlijk een leeg topic.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:48

fohadie schreef:
Idd, we hebben op Bokt rare situaties meegemaakt. Weet nog een verhaal met twee kanten idd waarbij de TS eigenlijk de foute was in het verhaal.

Maar TS wil alleen reacties als je weet waar deze paarden zijn, dus eigenlijk een leeg topic.

Ja iets met een ex en een Tinker }>

Ibbel

Berichten: 49134
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:54

fohadie schreef:
Maar TS wil alleen reacties als je weet waar deze paarden zijn, dus eigenlijk een leeg topic.


Dat is ook de regel op OV... ;) :+

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:04

Citaat:
. Je mag op OV alleen reageren met serieuze tips of aanwijzingen als je het paard denkt te kennen en weet waar het paard zich nu bevindt en of reacties geven die (kunnen) leiden tot het opsporen van het paard.


De laatste zin vat ik op dat je ook mag vragen waar het paard vermist is, en dat je om meer info mag vragen. Dat wilt TS alleen niet, dus nee, niet mee eens dat dit regels van OV zijn.

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:14

Om alle speculaties meteen weg te nemen zou het erg handig zijn om
a) de plaats te vermelden waar de paarden verdwenen zijn
En
b) nog belangrijker:
de meldingsnummer van de politie.

Maar dat is mijn bescheiden mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:21

Vreemd..ik zie nergens een reactie...

Edit: nu wel excuus

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:46

SjonnieZ schreef:
simonehorses schreef:
Vriendelijk bedankt voor alle reacties en adviezen tot nu toe. Het is niet de bedoeling om nog wat extra (prive- of hobby) rechercheurs te vinden om deze zaak op de lossen (dat ligt al bij de juiste plek, maar duurt lang omdat paarden nu eenmaal geen hoge prioriteit zijn bij dergelijke instanties). Maar proberen enkel om er achter te komen waar deze paarden zich bevinden en of het ze goed gaat (en hopelijk uit te vinden hoe ze hun paspoort verkregen hebben).
Dus, we hopen vanaf nu alléén reacties te krijgen van mensen die één van deze paarden denken te kennen.



Heel eerlijk. Op basis van deze informatie ga ik geen informatie met jou delen, mocht ik weten waar deze paarden zich bevinden.
De vermelding van de vermelding van het politie bureau waar deze zaak in behandeling is zou al helpen.


Eens; dat dit uberhaupt ontbreekt (het politiebureau waar melding gedaan kan worden) vind ik dus ook vaag in het verhaal.

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:14

[quote="simonehorses"]Wij zijn op zoek naar een aantal paarden. Ze worden al vermist sinds eind 2021 (diefstal). De paspoorten van deze paarden zijn nog in het bezit van de eigenaren, de paarden hebben dus een vals paspoort of een duplicaat. (Wij willen dan ook erg graag de gegevens van de huidige paspoorten, zodat daaruit misschien de maker/degene die ze geleverd heeft opgemaakt kan worden en hier wat mee gedaan kan worden!) Aangenomen wordt, dat deze paarden ergens vanaf eind 2021 aan een handelaar of handelaren verkocht zijn en van daaruit (hopelijk) aan een particulier.

Het zijn niet jou eigen paarden ? Gaat over meerdere eigenaren?
Stonden ze wel bij elkaar op de zelfde stal ?
En de aanname is dat ze ergens eind 2021 aan een handelaar verkocht zijn..
Erg vaag als je het mij vraagt.

simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 15:50

Zo jammer dit... De vraag is enkel en alleen of iemand één van deze paarden denkt te kennen (of dat dan inderdaad om het betreffende paard gaat kan daarna nader bekeken worden). Niks meer, niks minder.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:54

Hier zijn de foto's niet zichtbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:03

Je gaat niet zomaar prive delen als je het verhaal niet kent. Vandaar TS

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:14

simonehorses schreef:
Zo jammer dit... De vraag is enkel en alleen of iemand één van deze paarden denkt te kennen (of dat dan inderdaad om het betreffende paard gaat kan daarna nader bekeken worden). Niks meer, niks minder.



Heel jammer idd. Maar zo werkt het niet he. Ik ga niet zomaar aan een wildvreemde zeggen dat er om de hoek in het weiland een paard staat die misschien op een paard op de foto lijkt. Straks een hele heksenjacht op een paard die niet eens een van de gezochte paarden is. Want hoe weet je nu of het dezelfde zijn?

Daarnaast blijft meer info handig maar die wil je niet geven. Dan krijg je ook niet meer antwoorden die in je straatje passen.

Al met al blijft het een vaag topic.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:37

fohadie schreef:
simonehorses schreef:
Zo jammer dit... De vraag is enkel en alleen of iemand één van deze paarden denkt te kennen (of dat dan inderdaad om het betreffende paard gaat kan daarna nader bekeken worden). Niks meer, niks minder.



Heel jammer idd. Maar zo werkt het niet he. Ik ga niet zomaar aan een wildvreemde zeggen dat er om de hoek in het weiland een paard staat die misschien op een paard op de foto lijkt. Straks een hele heksenjacht op een paard die niet eens een van de gezochte paarden is. Want hoe weet je nu of het dezelfde zijn?

Daarnaast blijft meer info handig maar die wil je niet geven. Dan krijg je ook niet meer antwoorden die in je straatje passen.

Al met al blijft het een vaag topic.


Ach accepteer gewoon dat ts vaag wil/moet blijven, en je niet alles van de situatie te horen krijgt. Alsof jij het recht hebt om te zeggen hoe het werkt. Je verwijt zelf de ts wat je zelf doet, de vraagstelling van ts past niet in jouw straatje ;). Tuurlijk is bij zeker de bruine en de vos het lastig om dit zomaar te herkennen, is de kans aanwezig dat er niemand hier de dieren kent. Maar als je je dieren echt kwijt bent kan ik me voorstellen dat je daar alles aan doet om ze terug te vinden, ook al weet je zelf ook wel dat dat zoeken is naar een speld in de hooiberg. Maar toch doe je er alles aan, dus ook een bericht op bokt lijkt me dan de moeite.

En als je echt een dier in je omgeving lijkt te herkennen aan de hand van deze foto, kun je altijd nog zelf eerst de foto ernaast houden en dan zie je t al snel genoeg; of anders ts vragen om meer info. Je hoeft dan nog helemaal niks te zeggen tegen ts over een locatie van die dieren. Niks geen heksenjacht.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 17-06-23 16:47, in het totaal 3 keer bewerkt