Gezocht, meerdere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:42

Wil ik best accepteren maar mijn ervaring op Bokt is dat er ook een andere kant aan het verhaal kan zitten en je dan juist de dader helpt ipv het slachtoffer.

TS is blijkbaar niet de eigenaar. En ik vind het raar en vaag dat er in ene 4 paarden gestolen zijn, dat valt toch op? Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Maar als je zelf zo vaag blijft, moet je niet raar opkijken dat er speculaties komen, en het niet vreemd vinden dat niemand je kan helpen want met alleen deze info kan je precies niets.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:47

Zoals al eerder gemeld er zijn aan elk verhaal 2 kanten en met de summiere info van Ts komt er weinig inhoudelijks tevoorschijn.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:50

So be it. Daar kiest ts voor en dat is aan haar, ze vraagt ook niet om veel reacties. De speld in de hooiberg kan misschien op bokt zitten, dat lijkt de intentie van haar bericht. Niet om heel haar verhaal uit te leggen.

En het valt me op dat bokt tegenwoordig steeds achterdochtiger is, de “elk verhaal heeft twee kanten kaart” wordt steeds vaker getrokken en wordt daarmee wat mij betreft een beetje een dooddoener.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:58

Sellyxx schreef:
So be it. Daar kiest ts voor en dat is aan haar, ze vraagt ook niet om veel reacties. De speld in de hooiberg kan misschien op bokt zitten, dat lijkt de intentie van haar bericht. Niet om heel haar verhaal uit te leggen.

En het valt me op dat bokt tegenwoordig steeds achterdochtiger is, de “elk verhaal heeft twee kanten kaart” wordt steeds vaker getrokken en wordt daarmee wat mij betreft een beetje een dooddoener.



Misschien omdat het vaker gebeurt dat een verhaal ineens een plottwist krijgt waarbij de vork toch anders in de steel zit en Bokkers daarvan geleerd hebben?

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:03

fohadie schreef:
Sellyxx schreef:
So be it. Daar kiest ts voor en dat is aan haar, ze vraagt ook niet om veel reacties. De speld in de hooiberg kan misschien op bokt zitten, dat lijkt de intentie van haar bericht. Niet om heel haar verhaal uit te leggen.

En het valt me op dat bokt tegenwoordig steeds achterdochtiger is, de “elk verhaal heeft twee kanten kaart” wordt steeds vaker getrokken en wordt daarmee wat mij betreft een beetje een dooddoener.



Misschien omdat het vaker gebeurt dat een verhaal ineens een plottwist krijgt waarbij de vork toch anders in de steel zit en Bokkers daarvan geleerd hebben?


Ja ik weet dat dat gebeurt, maar ik vind het jammer dat door die paar uitzonderingen bij elke nieuwe bokt post de ts eerst aan de leugendetector moet. Ik vind persoonlijk dat we mensen niet bij voorbaat al zo moeten benaderen. En zeker in zo’n topic zal het niet zo erg loslopen, herken je het paard niet, klaar, volgende. Zo wel, ts heeft nog helemaal niet gezegd dat ze niet meer info wil geven, misschien wil ze dat niet openbaar doen zodat de hele situatie en zaak die nog loopt op internet staat, dat lijkt me niet heel gek. Dan ga je met haar in gesprek en kun je alsnog het verhaal factchecken, als je dan iets vreemds ondervindt kun je het daarbij laten en is er nogsteeds niks gebeurd. Bij voorbaat al die speculaties lijken me onnodig en maken de sfeer er mijns inziens niet beter op.

simonehorses
Berichten: 6
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 17:24

Thanks sellyxx, dit is helemaal 100 procent goed verwoord wat de intentie is! Het was absoluut niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen en al helemaal om mensen aan te zetten tot een heksenjacht. En zeker niet om mensen rond te laten kijken van "zie ik ergens bij iemand wat in het weiland staan wat er enigszins op lijkt"! We dachten gewoon misschien... Sprankje hoop om iets terug te vinden (want het duurt allemaal al zo lang). En als iemand denkt één van de paarden te herkennen (aan de hand van combinatie van uiterlijke kenmerken, periode van aanschaf en misschien iets verdacht paspoort of twijfelachtige leeftijd) is het dan nog steeds geheel vrijwillig om dat kenbaar te maken en samen verder te kijken of alles inderdaad overeen komt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:29

Gestolen dieren gaan helaas vaak op transport naar het buitenland, soms zelfs met een nieuwe chip en dus nieuw paspoort. Kans dat ze gevonden worden is nihil

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:37

simonehorses schreef:
Thanks sellyxx, dit is helemaal 100 procent goed verwoord wat de intentie is! Het was absoluut niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen en al helemaal om mensen aan te zetten tot een heksenjacht. En zeker niet om mensen rond te laten kijken van "zie ik ergens bij iemand wat in het weiland staan wat er enigszins op lijkt"! We dachten gewoon misschien... Sprankje hoop om iets terug te vinden (want het duurt allemaal al zo lang). En als iemand denkt één van de paarden te herkennen (aan de hand van combinatie van uiterlijke kenmerken, periode van aanschaf en misschien iets verdacht paspoort of twijfelachtige leeftijd) is het dan nog steeds geheel vrijwillig om dat kenbaar te maken en samen verder te kijken of alles inderdaad overeen komt.

Toch snap ik wel dat mensen dat liever aan de politie doorgeven dan aan een onbekende bokker.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:42

Lieser schreef:
simonehorses schreef:
Thanks sellyxx, dit is helemaal 100 procent goed verwoord wat de intentie is! Het was absoluut niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen en al helemaal om mensen aan te zetten tot een heksenjacht. En zeker niet om mensen rond te laten kijken van "zie ik ergens bij iemand wat in het weiland staan wat er enigszins op lijkt"! We dachten gewoon misschien... Sprankje hoop om iets terug te vinden (want het duurt allemaal al zo lang). En als iemand denkt één van de paarden te herkennen (aan de hand van combinatie van uiterlijke kenmerken, periode van aanschaf en misschien iets verdacht paspoort of twijfelachtige leeftijd) is het dan nog steeds geheel vrijwillig om dat kenbaar te maken en samen verder te kijken of alles inderdaad overeen komt.

Toch snap ik wel dat mensen dat liever aan de politie doorgeven dan aan een onbekende bokker.


Het feit dát je dat überhaupt zou kunnen doorgeven komt dóór deze onbekende bokker, anders zou je niet eens van de situatie weten. :')

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:02

Meestal staat zo een situatie wel op de voorpagina. Best bijzonder namelijk als er in ene 4 paarden uit je stal of wei worden gejat

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:09

Als mijn paarden gestolen zouden worden dan zou ik daar gelijk een klopjacht op openen en niet 1 1,5 jaar later, ongeacht politieonderzoek.
Succes verder!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:10

Ik kan inderdaad ook niet een nieuwsbericht vinden van 5 gestolen paarden. Zulke dingen staan toch vaak in een regionale krant.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:28

Maar stel nu dat iemand in bezit is van een van deze paarden en deze te goede trouw heeft gekocht, denk je dan echt dat diegene jouw de informatie gaat geven met het risico dat het paard in beslag wordt genomen?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:42

Art_Ificious schreef:
Gestolen dieren gaan helaas vaak op transport naar het buitenland, soms zelfs met een nieuwe chip en dus nieuw paspoort. Kans dat ze gevonden worden is nihil



Dit en een beetje slimme paardendieven zien heus wel dat ze niet jong meer zijn. Dus ja de kans is groot dat ze op transport naar het buitenland zijn gegaan.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Gezocht, meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:44

Op OV is een oproep van de eigenaar van een paard toegestaan. Omdat uit de OP blijkt dat de topicstarter van dit bericht niet de eigenaar is plaats ik hier een slotje.
Hierbij een link naar de regels:
[OV] Regels en Richtlijnen [OV] Opsporing Verzocht