[PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikki_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-07-23

[PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 23:18

In 2017 stond ik voor de aller moeilijkste beslissing, ik moest Spielgirl verkopen.
Wij hebben Spielgirl gekocht toen ze 6 jaar oud was. De klik met Spiel was er meteen en ik was dan ook op slag verliefd op haar! Spiel en ik hadden ‘n bijzonder mooie band, we hadden onvoorwaardelijke liefde voor elkaar, volledig wederzijds vertrouwen en oh wat was, en nog steeds, ben ik gek op haar. Het is lastig uit te leggen hoe belangrijk Spiel voor mij is maar iedereen heeft ‘n ‘once in a lifetime horse’ en dat is Spiel voor mij! Spiel was erg sensibel en snel in paniek, omdat ik nog vrij jong was was ik te onervaren om Spiel onder het zadel de rust te geven die ze nodig had. Ik heb toen besloten om haar te verkopen aan iemand die haar kon geven wat ze nodig had. Destijds wilde ik niet weten waar ze naar toe verhuisde omdat dat echt een kwelling zou zijn omdat ik zoveel liefde had voor die merrie! Nadat ik haar ‘n aantal keer te koop tegenkwam op Facebook besloot ik haar te gaan zoeken. Ik wil zó graag weten hoe het met mijn grote liefde is. Die o zo lieve Spiel verdient alle liefde, vertrouwen én bovenal geduld! Helaas is ze zo’n 6 keer (het kan meer zijn, maar dit is wat bekend is bij mij) verkocht. Ik schrok hiervan omdat ik weet hoe stressgevoelig ze is. Ik ben nu een half jaar aan ‘t zoeken en helaas heb ik nog geen contact met de huidige eigenaar. Wat ik wel weet is dat Spiel een tweeling heeft gehad, 1 van haar laatste adressen (wat bij mij bekend is) bij ‘n koeienboer in Asten was. Ze is door een verkoopstal naar de koeienboer in Asten gegaan en later door dezelfde verkoopstal terug gekocht van de koeienboer in Asten. Ik heb contact gehad met de desbetreffende verkoopstal en helaas kan ze zich niet meer heugen waar ze Spiel naartoe heeft verkocht nadat ze haar terug gekocht heeft van de koeienboer in Asten.
Na meerdere Facebook oproepen hoop ik hier, op Bokt, mijn áller grootste vriendin terug te vinden!
Ken je de eigenaar of Spielgirl, weet je waar ze staat of ben je misschien de eigenaar, neem dan alsjeblieft contact met mij op. Je maakt mij daarmee het aller gelukkigste meisje! Het is niet in woorden uit te drukken wat deze ontzettend geweldige merrie voor mij betekent! Alvast bedankt aan iedereen die mee zoekt!

Hieronder de kenmerkende én foto’s van Spiel:
- Spielgirl
- Spielberg x Lanciano
- merrie
- 2008
- 1,72
- bruine vacht met zwarte manen en staart
- grote bles
- lange oren
- rechtsvoor een grijs voetje
- linksachter een wit voetje

Liefs Nikki Lockefeer


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 17-07-23 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor OV

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: GEZOCHT: merrie Spielgirl uit 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:33

Ze staat op de website van stal Elbers als zijnde wedstrijdpaard van Maartje Elbers?

Nikki_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 23:52

BusyMissy schreef:
Ze staat op de website van stal Elbers als zijnde wedstrijdpaard van Maartje Elbers?


Stal Elbers is de stal waar ik jaren lang met mijn paarden heb gestaan, Maartje was mijn vaste trainster die Spiel en mij begeleide! :)

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: GEZOCHT: merrie Spielgirl uit 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:29

Ah, dan is de website nooit meer aangepast.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 07:40

Ik herkende d'r gelijk want ik heb d'r meerdere keren te koop zien staan.
Een kennis van me heeft d'r toen nog bekeken, geen idee waar ze te stond maar ik ga m'n ogen voor je open houden

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:40

Wat is je doel, mijn hart breekt bij lezen van je tekst deze merrie heeft door haar eigen onzekerheid niet de stabiliteit gekregen die ze verdiende

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:49

Ik kom alleen een oud topic tegen op bokt over haar, en een Facebook advertentie uit 2017.

Hoop echt dat je haar gaat vinden! Valt er nog te zoeken op startlijsten oid op basis van afstamming?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:51


Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:02

Op mijnknhs staat ze in 2017 voor het laatst is uitgebracht in de B. Na even speuren is ze uitgebracht door Marly Roefs, ze is lid in omgeving Mierlo. Kan je daar wat mee?

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:41

Er is een topic Hengst voor Spielberg x Lanciano-merrie
Dat is ze toch?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:53


Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:20

stomme vraag maar, heb je het kwpn al eens gebeld? bij mijn NRPS gefokte ruin gaf dat toen echt duidelijkheid.. ondanks dat het gene wat je niet wilt horen, kwam ik zo tot de conclusie dat hij na verkoop op den duur helaas geslacht/niet meer in leven was.. het paspoort was op het stamboekkantoor aanwezig met een grote stempel er op dat het dier was overleden..ik heb het paspoort als aandenken terug gestuurd gekregen...

nogmaals klinkt hard, maar ik denk dat het iets is waar je reeel rekening mee moet houden, gezien er na 2017 totaal niets meer van dit paard is terug te vinden.. het is een telefoontje aan het desbetreffende stamboek waard gok ik..

Tovaita
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:39

mariekie schreef:
Er is een topic Hengst voor Spielberg x Lanciano-merrie
Dat is ze toch?

Dat is Nikki haar moeder

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:47

Tovaita schreef:
mariekie schreef:
Er is een topic Hengst voor Spielberg x Lanciano-merrie
Dat is ze toch?

Dat is Nikki haar moeder

Ik denk dat Nikki haar moeder een mens is ;)

Maar dit lijkt wel dezelfde merrie te zijn. Leeftijd klopt en aftekeningen ook.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:46

Avalanche schreef:
Dat is Nikki haar moeder

Ik denk dat Nikki haar moeder een mens is ;)

Maar dit lijkt wel dezelfde merrie te zijn. Leeftijd klopt en aftekeningen ook.[/quote]

Bijdehandjes gegeten? Zou ze niet degene bedoelen die het topic aangemaakt heeft?

Oke, er ging iets mis met qouten zie ik.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:15

Autumnn schreef:
Op mijnknhs staat ze in 2017 voor het laatst is uitgebracht in de B. Na even speuren is ze uitgebracht door Marly Roefs, ze is lid in omgeving Mierlo. Kan je daar wat mee?


En in 2019 heeft ze nog een oefendressuur in het L1 gelopen met J.ulia Z.elen bij PSV De Cavaliers Helden.

Welk jaartal is ze door de verkoopstal weer opgehaald bij de boer? Is dat recent geweest of al een tijd terug?

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:27

Dreamboy schreef:
Avalanche schreef:
Dat is Nikki haar moeder

Ik denk dat Nikki haar moeder een mens is ;)

Maar dit lijkt wel dezelfde merrie te zijn. Leeftijd klopt en aftekeningen ook.


Bijdehandjes gegeten? Zou ze niet degene bedoelen die het topic aangemaakt heeft?

Oke, er ging iets mis met qouten zie ik.[/quote]
Dat Chevax de moeder van TS is? Dat lijkt idd waarschijnlijker :D

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:37

Avalanche volgens mij bedoelde ze dat degene die dat topic aangemaakt had de moeder van Nikki is. Maar ik kan er ook naast zitten.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:42

Oh dat kan ook nog idd :D de merrie in de post van chevax waarnaar gelinkt wordt is volgens mij wel dezelfde?

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:23

Het topic waar het over gaat is uit 2015 en TS heeft het paard in 2017 moeten verkopen. Lijkt mij dan inderdaad plausibel.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:17

Bij welk stamboek zou ze geregistreerd moeten zijn?

Nikki_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 18:16

Flevolander schreef:
stomme vraag maar, heb je het kwpn al eens gebeld? bij mijn NRPS gefokte ruin gaf dat toen echt duidelijkheid.. ondanks dat het gene wat je niet wilt horen, kwam ik zo tot de conclusie dat hij na verkoop op den duur helaas geslacht/niet meer in leven was.. het paspoort was op het stamboekkantoor aanwezig met een grote stempel er op dat het dier was overleden..ik heb het paspoort als aandenken terug gestuurd gekregen...

nogmaals klinkt hard, maar ik denk dat het iets is waar je reeel rekening mee moet houden, gezien er na 2017 totaal niets meer van dit paard is terug te vinden.. het is een telefoontje aan het desbetreffende stamboek waard gok ik..



Dankjewel voor je reactie! Ik heb het KWPN al gebeld, zij kunnen helaas niks betekenen voor mij omdat Spiel staat ingeschreven bij ‘t Rheinland. Ik hou het inderdaad in gedachten dat de kans er is dat ze niet meer in leven is. Ik ben ook bang dat dat realiteit gaat worden omdat ik ondertussen elke eigenaar heb gesproken behalve de huidige eigenaar.

Nikki_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 18:17

Seven schreef:
Ik herkende d'r gelijk want ik heb d'r meerdere keren te koop zien staan.
Een kennis van me heeft d'r toen nog bekeken, geen idee waar ze te stond maar ik ga m'n ogen voor je open houden


Oh weet je toevallig in welk jaar je kennis haar heeft bekeken?
Dankjewel! Het doet me goed dat mensen mee uitkijken! :)

Nikki_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 18:18

Kriel schreef:
Bij welk stamboek zou ze geregistreerd moeten zijn?


Bij het Rheinland! :)

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [PG]Bruine merrie Spielgirl uit 2008, 1.72m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:11

Ik heb het even nagevraagd en we weten het niet meer precies helaas.
Zal dus zeker jaren terug zijn, jammer dat ik niet meer kan betekenen.