[PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

[PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 22:46

Afbeelding
Ik zou zo graag willen weten wie mijn Tuigermerrie Olga geb.dat. 24-04-1996 heeft gehad/heeft/kent.

Ze is misschien al dood , maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe het haar verder is vergaan.

Wie o wie weet of deze merrie nog leeft? Ik heb haar ooit in 2000 van de paardenslager gekocht en ca 4 jaar gehad, in die periode heeft ze ook nog een veulen gekregen (was al drachtig toen ik haar kocht). Ze was een wrak toen ik haar kocht, al drachtig, terwijl ze nog zo jong was.
Ik heb haar doorverkocht naar iemand die in het oosten van het land woonde (ik woonde destijds in Zuid-Holland). Bij deze persoon kon ze lekker buitenritten in het bos maken, dit deed ze het liefste. Dressuren in de rijbak vond ze niks. Ik ben haar nog wezen opzoeken, maar ineens verbrak de nieuwe eigenaar alle contact.

Met KWPN heb ik al contact gehad, maar ze staat nog gewoon op mijn naam. Als ze nog leeft dan zou ik haar graag nog eens zien of in ieder geval horen hoe het verder met haar is gegaan. Haar veulen staat wel als overleden gemeld.

Ik heb indertijd een weloverwogen keuze gemaakt, kijkend naar wat toen voor haar het beste zou zijn. Nu jaren later met alle ervaring en kennis die ik heb opgedaan , had ik gaar nooit weggedaan, maar helemaal terug naar d’r basis gegaan met grondwerken. Tsja....

Oh ja, kenmerkend waren de oude wonden aan haar heupen , die zijn nooit meer hersteld. Ondanks het veel smeren van uierzalf en later de honingzalf

Herkent iemand haar?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 12-03-24 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor OV

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:08

Ik heb wel een Olga gekend van ongeveer die leeftijd en tuiger. Wonden op de heupen klinkt me niet bekend, maar de Olga die ik kende was ook wel rond 2010 dus wellicht minder zichtbaar .

Heb je misschien een foto? Of wat meer info over kleur/aftekeningen?

Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

Re: Gezocht info tuigermerrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 23:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Gezocht info tuigermerrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:33

Dit is helaas een andere Olga dan die ik kende. ‘Mijn’ Olga was donkerbruin en had geen bles. Veel succes met je zoektocht!

Elisa2

Berichten: 37169
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Gezocht info tuigermerrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:36

Wat is de verdere afstamming van Olga?

Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 13:14

Elisa2 schreef:
Wat is de verdere afstamming van Olga?


Afbeelding

Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 13:15

Lijsken schreef:
Dit is helaas een andere Olga dan die ik kende. ‘Mijn’ Olga was donkerbruin en had geen bles. Veel succes met je zoektocht!

Jammer dank voor je reactie

Elisa2

Berichten: 37169
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:09

Chantal1102 schreef:
Elisa2 schreef:
Wat is de verdere afstamming van Olga?


[ [url=m/giIE43.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt, helaas niks over te vinden.

Als ze nog zou leven zou ze bijna 30 zijn, ik denk dat ze inmiddels al wel overleden is.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 00:09

Is lastig he als zo'n dier je zo na is en dat het maar in je hoofd blijft spoken. Ik heb dat met een van mijn vorige paarden Nebraska. Tot 2010 is er nog contact geweest maar vanaf die tijd ben ik haar soort van kwijtgeraakt. Toenmalige eigenaar had haar weer verkocht (ze was daar een jaar of zes geweest) en daarna heb ik geen contact meer kunnen krijgen, zo jammer. Want ik had afgesproken dat ze het me zouden laten weten áls ze weer verkocht zou moeten worden helaas is dat niet gebeurd. En zo af en toe popt ze weer op in mijn gedachten, maar ook voor haar geldt dat ze nu onderhand wel op de eeuwige jachtvelden zal rondrennen.

Dat je op enig moment keuzes maakt is altijd zo lastig want tja, waar blijven ze dan. Maar de keuzes die je hebt gemaakt heb je gedaan in haar belang... met een beetje geluk heeft ze een fijn leven gehad.

Ik hoop dat iemand je nog wat kan gaan vertellen over haar laatste jaren, dat ze er nu nog is zou best uitzonderlijk zijn.

Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

Re: [PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 00:39

Ja klopt hoor , dat ze bijna 28 jaar zou zijn is behoorlijk op leeftijd ja. Maar ik realiseer me dat ze allang dood zou kunnen zijn. Maar hoopte gewoon nog op iemand die haar ook nog heeft meegemaakte

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: [PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:58

ts toevallig ook al een oproep op facebook geplaatst?
er is er eentje met de naam ´de paarden detective´ misschien dat je daar wat succes hebt

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:24

renskesanne schreef:
ts toevallig ook al een oproep op facebook geplaatst?
er is er eentje met de naam ´de paarden detective´ misschien dat je daar wat succes hebt

Ja daar staat die al

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Re: [PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:49


Chantal1102
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-19

Re: [PG]Gezocht info tuigermerrie Olga, vos merrie uit 1996.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 20:11

Ja ik heb haar stamboom, ze is ook niet als overleden vermeld. Maar het gaat me meer erom wie haar dus nog heeft meegemaakt.