Geschikt paard gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikbenguusje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-04-24

Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:46

Ik ben Guusje en mijn grootste droom ooit is om crossruiter te worden. Ik ben twaalf jaar en mij is verteld dat je vroeg moet beginnen. Mijn ouders kunnen helaas geen paard veroorloven want ik heb ook nog twee zussen. Ik vraag of je iemand weet die zijn paard kan verkopen voor niet al te veel en de spullen misschien wilt meegeven want anders kan mijn droom nooit uitkomen en dan zou ik erg ongelukkig zijn. Het mag overal vandaan komen, zelf van de grens bij Duitsland en België. Als je iemand weet doe alsjeblieft een goed woordje voor me
Extra info: ik ben tussen de 1,65 en 1,70 meter lang
Ik ben dus best wel groot voor mijn leeftijd

DuoPenotti

Berichten: 29666
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:54

Hai Guusje,

met een paard en de spullen ben je er helaas niet. Dat is het goedkoopste deel.
Elke maand de stalling en andere kosten is het duurste.

Maar mag je van je ouders wel al lessen op een manege?

Ikbenguusje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 10:21

Ja ik rijd zelf al vijf jaar op een manege maar daar mag je niet springen dat is alleen dressuur, en stalling zou ik op zich wel een plek voor hebben en dat zou mijn moeder wel goed vinden ik had het gevraagd.
Ik had ooit uitgerekend hoe duur het dan daar zou zijn en ze zei dat dat te doen is want vooral een paard is het grootste obstakel.

Thx voor het antwoord want ik ben hier nieuw en nu voel ik me minder nieuw
Laatst bijgewerkt door Ikbenguusje op 14-04-24 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29666
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:22

Oh dat is jammer zeg.
Is er geen andere manege in de buurt waar je ook mag springen?
Dat is toch hoe de meeste mensen beginnen

Ikbenguusje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 10:27

Ik heb nu vijf springlessen gekregen voor mijn verjaardag en het gaat al erg goed maar dat is meer een stal voor verzorgponys en dan krijg je maar twee keer in de maand les maar nu krijg ik elke week dus dat is best wel een verschil als ik dat wil

Anomien

Berichten: 7394
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:29

Ikbenguusje schreef:
Ik heb nu vijf springlessen gekregen voor mijn verjaardag en het gaat al erg goed maar dat is meer een stal voor verzorgponys en dan krijg je maar twee keer in de maand les maar nu krijg ik elke week dus dat is best wel een verschil als ik dat wil


Hee wat leuk dat je springlessen hebt gekregen.
Om je droom waar te maken kun je straks over een jaar of wat ook een bijbaantje nemen zodat je nog meer springlessen kunt kopen.

Vragen naar een goedkoop paard met gratis spullen gaat helaas niet werken.
Maar er zijn nog zat mogelijkheden. Dus je droom hoeft echt niet voorbij te zijn als je zelf nog geen eigen paard hebt!!

En ik vind je naam heel leuk!!!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:31

Misschien is er een mogelijkheid om bij jou in de buurt een paard te leasen?

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:49

Wat een schattig topic dit.
Je mag natuurlijk altijd dromen maar zomaar een goedkoop paard krijgen met alle spullen erbij gebeurt voornamelijk in Sprookjes Wonderland.

En wat anderen al zeggen: dan ben je er nog niet. Wat als het paard ziek wordt of en blessure door het springen krijgt? Die kosten kunnen hoger zijn dan de aanschaf van een paard. En je hebt niet alleen stalling nodig, ook hoefsmid, wormenkuren, entingen, tandarts en nog veel meer. En die stalling die jij kent, zijn daar meerdere paarden? Alleen een stal of mogen ze ook naar buiten? Wel geschikt voor paarden?

Ik enk dat je beter opzoek kan naar en bijrijdpaard of lease paard. Dat is goedkoper en kan je heel veel van leren. Of je wacht nog een paar jaar dat je mag werken zodat je zelf mee kan betalen.

Geef je droom niet op, wie weet lukt het op en dag!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:35

Zijn er geen springstallen of pensionstallen waar springruiters staan in je buurt?
Misschien kun je daar eens gaan vragen of je mag helpen en/of verzorgen.

Zo rol je vanzelf een beetje dat wereldje in en leer je mensen kennen die je verder op weg kunnen helpen!

Heel veel succes!

SjonnieZ

Berichten: 2353
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:49

Welkom op Bokt Guusje.
Fijn dat je al lessen mag nemen en springlessen cadeau hebt gekregen. Daar kun je al heel van leren.

Een paard kost veel geld. Niet alleen om aan te schaffen maar vooral ook om te onderhouden. Zeker als je de sport in wilt gaan.
Denk bijvoorbeeld aan stallingskosten… je moet immers ergens staan waar (cross)lessen (in de buurt) te volgen zijn, dierenarts, harnachement en ga zo maar door.

Heb je het al eens met jouw ouders er over gehad hoe jij die kosten gaat betalen?

Daarbij cross/eventing is een zware sport voor paarden en vraagt veel van ze. Juist die paarden zijn niet goedkoop te krijgen.

Mijn advies is om nog even lekker door te gaan op de manege en als je dan echt goed kunt rijden een bijrijdpaard te nemen.

MARenAMY

Berichten: 79
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:54

Ten eerste welkom op bokt! :wave:

Je zou ook eens kunnen beginnen met een verzorgpony, dat is ook al weer heel iets anders dan een manege en ook een stuk goedkoper. En het geeft ook een stuk meer het eigen paard gevoel.
Zo zou je dan met een vp ook eens mee kunnen doen aan een cross! *\o/*

Ik ben vroeger ook zo begonnen en dat werkte bij mij echt perfect. Zo rol je toch rustig binnen in die wereld, maar dan met mensen die er ook voldoende ervaring mee hebben (dus o.a de eigenaar van je vp) zonder dat je met je eigen paard alles maar moet uitvogelen, dus als eerste stap richting de cross wereld is dat wel echt een aanrader! :o

En eventing/cross paarden moeten veelzijdig en kwalitatief ook goed zijn dus daar hangt meestal ook wel een prijskaartje aan. En zoals SjonnieZ ook al zei moeten ze daarbij ook nog eens veel uithoudingsvermogen hebben

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal wilt qua sport, of je bijv. echt hoog niveau wilt of dat je het gewoon super leuk vind om te crossen, maar paarden en met name cross paarden zijn helaas gewoon heel duur! :$ :')
En dan heb ik het dus alleen nog maar over het paard zelf, waar eigenlijk ook altijd nog weer keuringen bij komen kijken

In ieder geval heel veel succes alvast met crossen! +:)+

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15460
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Geschikt paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:34

Moderatoropmerking:
Omdat adverteren op Bokt niet is toegestaan plaats ik hier een slotje. Je kunt een gratis advertentie op de Markt van Bokt plaatsen.