Verzamelplaats gezochte paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:53

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar Doortje en Kimberly, 2 shetlander merrie`s.

Doortje is Bruin bont en Kimberly is Zwart bont.

Ze stonden allebei in Hulst(Zeeuws-vlaanderen)bij een vrouwtje die er niks mee deed, ik heb ze toen verzorg met veel plezier! samen wandelen etc etc..maar toen waren ze verkocht..

Ze hebben daar na nog op manege de Jonghe Berk gestaan in Absdale maar ben ze helemaal uit het oog verloren...

Wie oh Wie weet waar ze zijn??

Fotos komen nog!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:48

ik weet niet of ik dit ook hier neer mag zetten maar Pelgrim de appaloosa heb ik gevonden !

de nieuwe eigenaresse had de stoute schoenen aangetrokken en het nummer gebeld wat in zijn paspoort staat !

echt geweldig het gaat heel goed met hem

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:00

Gezocht mijn oude paardje Chip
Ik ben op zoek naar mijn oude paard Chip. Chip is een Ruin van nu een jaar of 19.

Ik heb hem zelf 13 jaar gehad vanaf Veulen af aan en helaas wegens Omstandigheden moeten verkopen. Ik heb hem zelf aan mensen op stal verkocht die hem ook helaas wegens omstandigheden moesten verkopen hun hebben hem verkocht aan een man in monnickedam
die belooft had dat hij hem niet zou doorverkopen omdat ze voor hun kleinkinderen waren helaas was deze man een handelaar en heeft ze verkocht aan handelsstal Kroon in Apeldoorn in 1998. Ik heb zelf contact met Kroon gehad maar hun wisten helaas niet meer aan wie ze hem verkocht hadden dus vanaf daar loopt het spoor eigenlijk
een beetje dood. Ik ben ongeveer 2 jaar op zoek want ik wil heel graag weten hoe het met hem is en of het goed met hem gaat.

Zijn kenmerken zijn
Rechstachter een hoog wit achterbeen
3 Bruine benen die naar onderaan licht aflopen
Lichte manen en staart
Hij is tussen de 150 en 155 hoog het is een e pony.
Een witte bles die in een zeer smalle punt afloopt
Een kant van ze neus is roze de andere kant bruin
Zaten toen dertijd geen papieren bij.
Kan zijn dat hij geen Chip meer heet
Goed in springen.
Wie kent of herkent hem? Omdat hij al ouder is weet ik dus niet of hij nog leeft

ik wil graag weten hoe het met hem gaat omdat ik hem zolang gehad heb en heel benieuwd
ben waar en bij wie hij is terecht gekomen. Ik vind het heel jammer dat nog steeds
niemand hem herkent heeft na 2 jaar het lijkt wel of hij van de aardbodem verdwenen
is ik hoop dus dat er toch iemand tussen zit die weet waar hij is.

Diaan

Berichten: 551
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Tilburg

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:58

Ik ben op zoek naar FEYA
Dit was mijn eerste verzorgpony en ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat!

Ik verzorgde haar in 1997, de eigenaar was toen Dhr Jans(s?)e(n?) uit Dordrecht, de pony stond in Chaam (dorpje bij Breda/Tilburg) vlakbij camping de Flaasbloem.
Omdat hij met haar niet kon mennen heeft hij haar na een tijdje verkocht en nieuwe pony's gekocht.
Helaas weet ik niet zoveel over haar!

Hier zijn wat gegevens:
Naam: Feya

Geslacht: Merrie

Geboren: ik gok ergens in 1993 omdat ik me kan herinneren dat feya afgeleid is van feyenoord, die in 1993 landskampioen is geworden.
Ook was ze toen ik haar verzorgde nog vrij jong en onbeleerd, dit had de eigenaar mij vertelt.

Ras: weet ik niet zeker, maar ik geloof een hackney. Hij wilde er mee gaan mennen en de eigenaar was ook helemaal weg van dit ras.

Uiterlijke kenmerken: bruin met zwarte manen, een kolletje, de benen zijn deels zwart en heeft 4 witte voetjes. (zie foto's)


http://www.imagestation.com/picture/sra ... f5d64b.jpg

http://www.imagestation.com/picture/sra ... f5d552.jpg

http://www.imagestation.com/picture/sra ... f5d4f2.jpg

Kan iemand me misschien meer vertellen over haar? Twijfel niet en PM!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:47

*knip* gevonden

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:36

gezocht twee merries en één ruin.
waarvan hun moeder paloosa 203 NAS is.

dit is misty anna kea vermey, merrie, vader bonte bart. geb 27 juni 1993 als ik goed heb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DRXJOVOV

dit is starlight-lady vermey, merrie, vader palousa-convernance, geb 22-04-2001
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QTCBCVOE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VQVZLHZR

king hendrik vermey, ruin, vader is oleander, geb 15-06-1997 als ik het goed heb. werd ook withe king genoemd, reden omdat deze net zo wit is als misty alleen ranker.
helaas heb ik daar geen foto van.

wie kend deze paarden, zou graag willen weten hoe het met hun gaat en waar ze staan. evt of starlight te koop staat, heb ik wel intressse.

en dan zoek ik nog twee bonte ramona, merrie, -/+ 8jr., vader is samber en moeder is ukkie en haar dochter kiddy-loes vermey zal nu rond de 2jr zijn. geb 15 maart 2004 (15de twijfel ik, de rest klopt), vader onbekend, kan super hoog springen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SHVDHTYW
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DLUPQYKU

misty en lady-starlight zijn verkocht aan de handelaar a. kerkdijk woonde in daale? bij den ham, en is verhuist naar duitsland
ramona is naar een handelaar/springruiter gegaan bart ? in genemuiden of daar vlakbij, is later gesinaleert op de zuidlarense paardenmarkt (vrienden zeiden dat later tegen mij)
kiddy-loes is naar de handelaar hr. stigter gegaan uit nieuwkoop.
en
king hendrik / withe king heb ik verkocht aan brenda scholing, deze heeft weer verkocht aan mensen in hasselt en daarna is hij weer verkocht, want deze stond op internet als wihte king. helaas hebben deze persoon niet op mijn mail gereageerd.

wie kan me helpen om deze paarden terug te vinden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-06 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:54


verginia
Berichten: 145
Geregistreerd: 04-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:54

hoi.. ik was op zoek naar limmerdoor het was een manege pony maar was verkocht en ik was er helemaal weg van.. wie weet waar die nu staat of is ?
Limmerdoor was een hengst
en was 4 of 5 jaar oud.
het was een palomino van 1.20
kon best pittig onder het rijden zijn...
hij had een klein bruin vlekje op de kont

Buddyshet
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-03-06

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:43

WIE WEET WAAR BUDDY IS?

zeven jaar geleden heb ik wegens erg vervelende redenen mijn grote maat shetlandpony ruin Buddy moeten achterlaten bij een boer/ handelaar in landbouwmachines aan het ommerkanaal in dedemsvaart.
hij zou Buddy geven aan zijn broer aan de overkant van het kanaal als ik het goed heb begrepen, voor de kinderen, ze hadden daar nog wel meer pony's staan. (dacht ik, zei de boer)

Buddy was toen ruim drie jaar oud.
hij is zwartbont, om precies te zijn wit, een zwart hoofd, doorlopend in een zwarte borst, en een zwarte vlek op 1 flank, ik weet bijna zeker links maar heel misschien heb ik het mis hoor.. (dan dus rechts)
zwarte haren in zijn staart.
Buddy is van mij geweest sinds zijn geboorte en ik was er heel erg aan gehecht.
Buddy heeft problemen met zijn achterbenen, hij is heel kort in de achterbenen, stappen gaat wel, draven helemaal niet en galop wel met de achterbenen vrijwel naast elkaar.
dit moet wel echt een duidelijk herkenningsteken zijn.
hij heeft ook sneetjes gekregen in zijn achterknieën, waar doorheen er pezen zijn doorgesneden, maar dat heeft niet geholpen.
mogelijk zijn daar nog littekens van te zien.

hij heeft een druipkol/ halvemaanachtig, en sneb.
op de foto's is duidelijk te zien hoe die aftekeningen op zijn hoofd eruit zien.
op deze foto's is hij nog veulen.
de grijzige vacht is later allemaal zwart geworden.

Buddy heeft een heel betrouwbaar karakter, echt en schat van een pony, ik hoop echt dat hij nog leeft, zou wie er in de buurt woont voor me willen rondkijken? (pleaseplease...)
hij is nu tien of elf, ik heb verder helemaal geen foto's meer van hem.

http://i36.photobucket.com/albums/e4/il ... ponny3.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e4/il ... ponny4.jpg

Sam_en_Elf
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-06

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:31

Hallo iedereen!

Wij zijn op zoek naar onze oude pony..We hebben haar destijds verkocht aan een handelaar en weten nu niet eens meer waar ze terecht gekomen is.
We zouden graag willen weten waar ze nu is en hoe het met haar gaat.

Haar gegevens

Naam: Misty (we weten niet of ze nu nog zo heet)
Leeftijd: Nu ongeveer 15 á 16 jaar
Geslacht: Merrie
Ras: Welsh pony
Hoogte: ongeveer 1.64
Kleur: Vos kleurig/ Bruin en een mooie witte bles op de snuit en twee witte sokjes achter
Karakter: Een heel lief beestje, alleen kon er niet over om alleen te zijn.
Ze haalde vaak streken uit, zoals in de rengalop met je er
vandoor gaan.
Waar ze goed in was: Springen,dressuur, buiten ritten. Naja eigelijk alles wel.

Bijzonderheden: Klapte met haar achterbeen in het voorbeen bij het lopen

We hebben haar verkocht in 2000 omdat we toen niet meer veel tijd voor haar hadden.

Foto van Misty..

Afbeelding

Wie iets over haar weet, laat dan even wat horen!
Je kunt ook mailen naar elvira2707@hotmail.com

Groetjes elvira en samantha

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:11

tatjalove schreef:
hoi, ik ben op zoek naar mijn vorige pony.
het is een bruine halfbloed arabier van 1,56m.
hij heeft links voor en achter halve witte benen.
hij heet winsten,zn vader is mufaq en moeder is fair minorka.
hij is eind oktober naar handelsstal jansen van den hout gegaan en ook al voor 4 november verkocht.
het enige wat ik weet is dat hij naar amsterdam is verkocht.
ik wil graag weten hoe het met hem gaat.
dus heb jij of ken je iemand die hem heeft neem dan aub contact op.

groetjes joyce.

ps:was hier ook iemand die kalibra zocht??

Sandravm
Berichten: 862
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Aarsele, West-Vlaanderen, België

merrie van concorde x Indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:43

Wie kan mij helpen.

Vrienden van me, hebben in januari een merrie gekocht die bedoeld was voor het slachthuis. Ze was teruggenomen door de verzekering en die had geen betere idee voor het beestje.

Het gaat over een merrie van ongeveer 3 a 4 jaar. Ze zou ingeschreven zijn bij het KWPN, maar alle papieren ontbreken ervan.
Zelf haar naam is niet gekend. Het enigste dat wel geweten is, is dat haar vader Concorde (KWPN) is en de vader van de moeder Indoctro.
Ze heeft geen brandmerk, nog een chip. Op het moment van aankoop was te hoog drachtig en heeft deze week een mooie merrietje op de wereld gezet.

Ze is bruin met witte voetjes en een aftekening op het hoofd. Foto's volgen.

Kent iemand dit paard? Of kan er meer informatie over verschaffen?

Alle hulp is welkom.

XChrisjeX

Berichten: 3563
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Een heul klein durp in Brabant.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:24

Ik ben op zoek naar het veulen(nu inmiddels bijna 3) van mijn tinkermerrie.Het gaat om een 3 kleurige tinkerruin ,geboren 10 juni 2003 , vader is de hengst Tomboy. Het veulen luisterde toen naar de naam Timboy.Hij zal nu rond de 1.55 zijn denk ik.Hij is verkocht vanuit Oud-gastel, na wat ik hoorde richting Belgie ,maar dat weet ik niet zeker.Als iemand toevallig weet waar Tim is hoor ik het graag.

http://i4.photobucket.com/albums/y138/j ... ARTTim.jpg
(rechts is Tim ,links is mams)
http://i4.photobucket.com/albums/y138/j ... oel002.jpg

Soyatjuh

Berichten: 325
Geregistreerd: 29-08-05

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:09

heejj heejj!
Ik heb samen met mijn zusje een eigen fjord. Genaamd Mazzel. Hij is nu al bijna 1 en een half jaar van ons, en we hebben er veel plezier mee. Maar we zijn nieuwsgierig geworden naar de familie of de ouders van ons paardje..In zijn paspoort staat dat zijn ouders onbekend zijn, omdat zijn eerste eigennaar daar niets van wist.
Maar hier wat informatie over hem, hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

Het is een fjordenruin van 7 jaar oud, hij word 1 mei 8 jaar. Bij zijn vorige eigennaar werd hij Orian genoemd. En hij had ook familie die waarschijnlijk Orion heette.
Hier een foto:
http://groups.msn.com/Mazkie/gezeligendag.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=880
We hopen dat de foto's het doen
http://groups.msn.com/Mazkie/gezeligendag.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=886
Ook een plaatje van Maz..
En hier komt een foto van toen wij hem net hadden gekocht:
http://groups.msn.com/Mazkie/mazzelalseigenpony.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=164

Dat waren ze, op onze site staan nog meer foto's : http://groups.msn.com/mazkie

Hopelijk kunnen jullie ons helpe
d0eii d0eii
groetjes Niinna en Isa

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:27

IK ZOEK MIJN VROEGERE PONY TRIPPER!

Zo'n 10 jaar geleden heb ik mijn pony moeten verkopen omdat ik te groot voor haar werd. Nu, na zoveel jaar, ben ik heel erg benieuwd naar hoe het met haar is en of ze uberhaubt nog leeft.

Tripper is een vosmerrie, arabisch typje
D-pony van zo'n 1.45 schofthoogte.
Een typische eigenschap van haar was dat ze altijd haar tong over het bit gooide. Ik heb haar daarom altijd met een tongspeler gereden.
haar rechterachtervoetje is een klein beetje wit onder en ook een voorbeen is wat wit. Voor de rest heeft ze een kleine onderbroken bles.
Ze zal nu denk ik zo'n jaar of 20-25 moeten zijn. Ik weet het niet precies.
Het zou zomaar kunnen dat ze nu op een manege o.i.d. staat.

Wie oh wie kan me helpen?????????

groetjes Joyce

Naoom
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Bronneger

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden >>>

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:19

Hallo beste iemand wie Zoronto zoekt/Zocht...
Ik weet niet wanneer dat was maar ik was even aan het zoeken op internet... en ik zag ineens de Naam ZORONTO staan.. ik denk es even kijken... maar iemand zocht dat paard en dat paard staat bij ons... k heb de papieren enz ook even na getrokken en da klopte allemaal....
Ik hoop dat Die IEMAND even contact wil op nemen....
Zal wel leuk zijn


Hij is ong 1,75m groot
heeft een kolletje
heeft 1 wit voetje links voor en 2 witte voetjes achter!!!
Hij is bruin en heeft zwarte manen en staart
Hij is nu 24 jaartjes oud


Mvg Janet

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 06:49

Hai ik ben op zoek naar de volgende paarden/ponies, ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Een NRPS vosruin genaamd Djinno (v. Djinn ox). Stond in Friesland vlakbij Heerenveen (Rotsterhaule) en liep M dressuur. Het is een pony van zo'n 1.55 en heeft een brede bles en drie witte benen, verder wat witte haren bij de staart. Pony had artrose in de voorvoeten. Stamboeknummers ed heb ik niet. Foto's wel maar die moet ik nog op internet zetten.

Een Kwpn ruin zonder papieren. Toen ik hem had was het een donkere schimmel maar zal nu wel een stuk lichter zijn. Hij is nu 10 jaar oud en zijn naam is Oberon. Hij heeft een kolletje en een hele hoge schoft. Ook verkocht omgeving Friesland

Kwpn merrie Oberlina (v. Karandasj x Amethist) Zwarte merrie ook 10 jaar oud. Verkocht in de omgeving zuidholland. Heeft een druipkol en drie witte voetjes. Vrij lang paard met onderhals als er niet correct gereden word.

Lisa0710
Berichten: 234
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:38

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-06 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's zijn niet toegestaan

FMG8

Berichten: 457
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:48

heej,,

ik ben op zoek naar een new-forest merrie,
ze heeft altijd tegenover mijn huis gestaan, dus dan was het elke dag een paardensnoepje voeren ze is op 2 juni geboren in Darp, volgens mij in het jaar 2000!

naam: nouska
geboren: 02-06-2000
kleur: blauwschimmel
moeder: volgens mij heet ze simone

nouska is een merrie, en is in 2002/2003 verkocht naar iemand in de wijk..

ik ben super beniewd als iemand haar kent, want ik wil haar heel graag een keertje terugzien....

groetjes.. (heb je informatie?: pb dan maar ff )

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:51

& ook ik zoek ietsvan een pony, maar dan foto's..

Ik zoek foto's van Hannes, een Haflinger x Arabier. Mijn pa was niet zo handig en heeft foto's van hem verwijderd van de computer.

Uiterlijk: Witte manen, voskleur en soort van 'zandloperbles'.

Leeftijd; Hij is ong 2jaar geleden ingeslapen en hij was toen als ik het goed heb 8 jaar.

Vroeger: Heeft een hele tijd op manege de vink gestaan in elst (GLD).

Foto's in profiel!!

Napolie
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Uden

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:53

Wie kan mij vertellen waar mijn Aldwin is gebleven.
Aldwin is een haflinger van de hengst Alwin.
De moeder van Aldwin was Bianca en hij stond op manege de Wijsthoeven in Heesch bij Oss in pension.
Ik heb hem opgevoed vanaf zijn 2e jaar en hij is verkocht aan een handelaar heb ik gehoord. daarna is hij ergens naar het noorden in het land verhuist is mij verteld. Hij heeft spat aan zijn achterbenen, maar met spaciaal beslag was dit niet merkbaar.
Beschrijving:

Aldwin zal nu rond de 13 zijn denk ik.
Hij is een oude type Haflinger (het wat grote grove model)
Hij heeft een kolletje iets uitlopend en hij is echt een knuffel.
Hij is een donkere haflinger met wat breekbare manen die moeilijk lang te krijgen zijn.

Wie denkt dat hij Aldwin kent, laat me aub iets weten, want hij is verkocht en ik heb nooit afscheid van hem kunnen nemen.

Bedankt

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:17


xDon
Berichten: 1606
Geregistreerd: 14-06-05

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:35

Hallo iedereen.

Een vriendin van mij is op zoek naar haar oude verzorgpaardje omdat ze heel graag wil weten waar hij nu is en hoe het nu met hem gaat.
Ze is al een tijdje aan het zoeken maar zit nu op een doodlopend spoor.
Ik zal even vertellen hoe ramses eruit ziet.

Kleur: donkerbruin

Aftekeningen: hij heeft een grote bles, vier witte benen, zwarte manen en in die manen zit een beetje slag.

Naam: Is Ramses maar zou verandert kunnen zijn door de vele overkoop, maar op paspoort staat hij wel geschreven als ramses.

Ras: Welsh K

Geboortejaar: 1995 (maar weet dit niet zeker)

Geslacht: ruin

Stokmaat: 144 cm

De foto's volgen nog omdat ik deze zelf niet op bokt kan zetten dus dat doet een vriendin van mij.

Herkennen jullie ramses of weten jullie meer over de verkopen laat het me dan alsjeblieft weten want mijn vriendin mist hem eht heel erg!!


dikke kus donja en cheyenne

Justdoit
Berichten: 235
Geregistreerd: 21-11-05

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:43

IK ben op zoek naar mijn vorige paard Nevada. Ik heb L met haar gesprongen. Ik heb haar verkocht omdat ze te sterk voor me was en daarna ben ik haar uit het oog verloren.

Haar stamboek naam is Nylena, ik heb haar zelf omgedoopt tot Nevada. Ze is een merrie en geboren in 1995 dus ze is nu 11 jaar.
De afstamming is Burggraaf x Marco polo.

Ik zou graag willen weten hoe het met haar gaat en bij wie ze terecht is gekomen, dus weet je iets over haar PM me even

Hieronder een foto van haar
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7ATLKYQN

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re: [centraal] Verzamelplaats gezochte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:01

Beide pony's komen van de Prinses Maxima manege in Den Dolder.

EVERT
- NRPS (weet het niet zeker, maar moeder is het)
- Ik gok dat hij nu 4 of 5 is.
- Ruin
- Bruine vacht, zwarte manen, grote bles die bijna zijn hele hoofd bedekt. Maanoog. En een grote witte vlek op zijn buik.
- Moeder is Lesley (weet stamboek naam niet) en vader is onbekent.

Evert is bij ons op de manege geboren als tweeling, zijn zusje overleefde het niet, maar hij wel. De precieze reden dat hij is verkocht weet ik niet, ik weet wel dat hij is verkocht aan een meisje die hem heeft ingereden. Hij is toen nog aangeboden aan de manege, maar ze wouden hem niet meer. Daarna is hij weer doorverkocht, maar niemand weet waarheen. Er zijn veel mensen op de manege die naar hem opzoek zijn. Dus wie kent hem, of weet waar hij staat en hoe het met hem gaat?

Foto Evert:
http://img105.imageshack.us/img105/6346/evertje6mq.jpg

Foto moeder, Lesley:
http://img111.imageshack.us/img111/5744/plaatjelesley8hu.jpg


MAXIMA (heette vroeger waarschijnlijk anders, maar wisten niet hoe, dus manege heeft haar die naam gegeven)
- Welsh
- Ze zou nu denk ik 18 of 19 zijn..
- Merrie
- Koffievos, doorlopende bles van boven haar ogen tot aan haar neus, groot litteken op dr buik, achter 2 witte voetjes.

Maxima is in 2003 bij ons op de manege gekomen, om met kleine (gehandicapte) kindjes te lopen. In het begin was ze erg braaf, op stal en met rijden ook wel, wel voorwaarts. Na een tijdje begon ze op stal te trappen en te racen met rijden.. Als je aan haar kont zat ging ze heel hard met haar staart zwaaien en wou ze je trappen.. Niemand wist hoe het kwam, omdat we ook haar verleden niet kende. De dierenarts kon niks vinden en een groter onderzoek had de manege er niet voor over. Dus werd ze te koop gezet, ook omdat ze gewoon gevaarlijk werd voor de meeste mensen. Uiteindelijk was er iemand die met probleempaarden werkte en die het wel wou proberen.. Ik hoorde verhalen over dat het erg goed met dr ging enz. Na een jaar (ik gok dat het toen eind 2004 was) kreeg ik te horen dat ze toch niks met dr konden en ze was ingeslapen.

Het enige wat ik van dr verleden weet is dat ze bij een handelsstal is gekocht en het litteken volgens die vent van wie ze was gekocht, kwam doordat ze ooit in het prikkeldraad heeft vast gezeten.. (of dat ook echt waar is weet ik niet)

Ik zou graag weten of een van jullie haar heeft gekend, ik reed namelijk altijd op dr en kon (bijna) alles met dr. Was ook erg verdrietig toen ik hoorde dat ze was ingeslapen..

Foto's Maxima:
http://img89.imageshack.us/img89/1098/maxjuh038qb.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/1605/maxima7sv.png