[EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Forever

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

[EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Forever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:17

Ik ben op zoek naar oude eigenaren van een zwartbonte merrie die geregistreerd is als 'It's Nellie'.
Ze zou een dochter zijn van een KWPN-hengst Forever (hoewel ik die niet in de lijst van goedgekeurde hengsten kan vinden) en uit een NRPS merrie.
Ze is geboren op 2 september '94 en in '98 is er een paspoort voor haar aangevraagd bij de KNHS (die willen geen persoonsgegevens afgeven, vandaar dat ik het via deze weg probeer).

De huidige eigenaar van het paard wil alleen graag de geschiedenis van het dier weten. Duidelijk is dat ze het één en ander mee gemaakt heeft en het gaat er haar puur om te weten wát, zodat ze het dier beter kan helpen er weer bovenop te komen. Op geen manier wil ze personen benadelen, beschuldigen of moeilijkheden veroorzaken.

De huidige eigenaar heeft het paard van een handelaar gekocht, die het paard weer op de paardenmarkt van Utrecht gekocht heeft, waar ze hoogstwaarschijnlijk ook door een handelaar aangeboden is, dat laatste is echter niet zeker.

Onderstaand twee foto's waarop haar aftekeningen goed te zien zijn, dit zijn oude foto's van toen ze het paard nét had, inmiddels ziet ze er beter doorvoed uit. Maar even deze foto's omdat ze er ten tijden van verkoop dus zo uit zag.

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:26


A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:34

Komt ze uit een Ed King Hill moeder oid? DAn zou je t nog eens bij het NRPS kunnen proberen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:02

Weet inmiddels na nog een keer bellen met KNHS dat de moeder een NRPS merrie was met de naam Harmke. Kan nu niet meer met de NRPS bellen of het een geregistreerde pony was, maar hoogstwaarschijnlijk niet want bij de KNHS hebben ze geen afstammingsgegevens of stamboeknummer van deze merrie.
Van de hengst heb ik inmiddels ook het levensnummer gekregen dus daar heb ik de KWPN weer mee lastig gevallen. Het blijkt om een bonte hengst te gaan die weer stamt uit een zwarte merrie en een niet goedgekeurde zoon van Samber. De eigenaar die zij nog in't bestand hebben ('t gaat om een oud paard, dus kans is groot dat dat niet meer klopt) is P. de Ronde, dus als iemand deze persoon kent zou ik ook dat graag horen.

Helaas is één en ander niet zo heel duidelijk omdat het paspoort al jaren terug is afgegeven en toen werd er nog wel es wat met de 'natte vinger' geregistreerd... zoals de gegevens in de computer bij het KNHS staan zou het nu nooit meer gedaan worden.
Overigens waren ze bij de KNHS wel heel behulpzaam voor zover ze dat verder wel konden.
Ik hoop via mensen hier nog weer wat verder te komen en ondertussen ga ik maar een schriftelijk verzoekje indienen om achter de laatst geregistreerde eigenaar van deze merrie te komen (dat was nl. nog de enige optie, KNHS neemt dan contact op met deze persoon om toestemming te vragen de informatie uit te geven).

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:12


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:13

Oeh, kijk, daar hebben we wat aan! THANKS!!

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:16

En hij is een liefhebber van bonte paarden, hij heeft zelf een vierspan en fokt ze zelf. Ik geloof dat hij wel behulpzaam zal zijn.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:21

ja die heb ik gezien op JA hij had inderdaad twee zelfgefokte bonte paarden in zijn span lopen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:33

EINDE ZOEKTOCHT!!! Wow Albetine, vréselijk bedankt, want in één klap heb ik de eigenaar van vader, eigenaar van moeder, fokker én vorige eigenaar van de merrie gevonden!
't Blijkt dus dat dit paardje door de vader van deze P. de Ronde gefokt is, beleerd én altijd in't tuig gelopen heeft, zelfs op internationale wedstrijden. De moeder hebben ze nog en staat nu zelfs weer met een veulen aan de voet (en met foto op hun website) en ook de hengst was dus van hun zelf.
Vervelende aan het verhaal is wel dat na twee jaar dokteren met hoefkanker ze het paardje eigenlijk weg gedaan hadden voor de slacht omdat er gewoon niets meer aan te doen was. Via het 'handelscircuit' is het arme dier dus in engeland terecht gekomen.
Ik kan nu dus fokker/oud-eigenaar en huidige eigenaar met elkaar in contact brengen.. gewéldig... (of met 'hannibal' te spreken: "I love it when a plan comes together")

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:07

Jee en ik heb die man gisteren nog gezien absurd. Wat is de wereld toch klein. Achteraf, en dat blijft gelul natuurlijk, is het ook wel een typisch de Ronde paardje.....
Zou je me op de hoogte willen houden?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:27

De hengst Forever is gefokt door de fokker waar ik het grootste deel van mijn jeugd heb doorgebracht. Forever was een zoon van Bonanza (zie mijn profiel) en de Hulpboekmerrie Pandora (zwarte merrie).

Laatste dat ik weet over de hengst Forever is dat hij in België heeft gestaan (hij is idd van fam. De Ronde geweest), aangezien een belgische man contact met de fokker van Forever heeft opgenomen. Hij had een broer van hem in bezit.

Als je wilt kan ik dus ook nog voor foto's en info van grootouders (vaderskant) zorgen .

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:35

Ik heb een poosje met zoon Peter gesproken, die zou het aan z'n vader doorgeven, want hij was fokker en eigenaar van't paardje. Ze heeft dus heel wat wedstrijden in't tuig gelopen en ze hebben nog geprobeerd een veulen uit haar te fokken.
Hij was wel verrast te horen dat het paard nog in leven was en was ook wel geïnteresseerd in het hoe en wat. Heb dus beiden de contactinfo van elkaar gegeven maar ook aangeboden als tussenpersoon op te blijven treden, mochten ze daar behoefte aan hebben. Ik neem aan dat ik zowiezo op de hoogte gehouden wordt door de huidige eigenaar en dan zal ik dat hier ook wel weer melden.
Inderdaad wel heel absurd ja, zat te shaken op m'n stoel toen bleek dat ik in één klap de juiste persoon had die ook direct álle info die we zochten kon geven... Heel fijn, dus nogmaals dank!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:37

@Ziolette, dank je voor die info, voor de eigenaar natuurlijk ook altijd leuk om te weten... Dat de vader van Forever een naam met een B had en de moeder Pandora heette wist ik via KWPN, leuk om nu de hele naam van de hengst te hebben en foto's zijn altijd welkom natuurlijk.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:44


Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:49

Francis schreef:
@Ziolette, dank je voor die info, voor de eigenaar natuurlijk ook altijd leuk om te weten... Dat de vader van Forever een naam met een B had wist ik, leuk om nu de hele naam te hebben.
Foto's zijn altijd welkom.


Ik zal zien wat ik kan doen, duurt alleen een paar dagen aangezien de foto's niet uit het digitale tijdperk stammen en ik ze bij mijn ouders moet gaan inscannen .

De stamboeknaam van Bonanza is idd heel simpel B. 83.4344, bij ons beter bekend als Bonanza .

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=63106

Ik heb hem nog niet compleet gemaakt, heb hier alle overzichten met zijn nakomelingen liggen. Hij heeft ca. 70 nakomelingen.

De grootmoeder Pandora was een als 2-jarige bij de slacht weggeplukte zwarte merrie waar de fokkers van Forever enkele veulens uit gefokt hebben. Reden van slacht: te groot hoofd , ze hebben de stamboekpapieren er nooit bij gekregen.

In mijn profiel staat naas Bonanza, ook de merrie Hester, dit is eveneens een kleindochter van Pandora.
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 01-05-06 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:50


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:53

Jee, waar een paardenforum al niet goed voor is...

Wel sneu dat dit paardje eigenlijk was afgeschreven en in het 'grijze circuit' is beland. Maar een geluk dat ze bij iemand terecht is gekomen die het beste met haar voor heeft.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:56

Leuk jongens, 't ging haar niet zozeer om de afstamming van het paard, maar meer om haar eigen levensgeschiedenis, maar dit is natuurlijk wel erg leuk om ook te weten. 'k Stuur alles weer door, zodra ik een reactie terug krijg (ze zou vandaag naar de kliniek om Breeze op te zoeken en da's een heel end weg dus zal wel vanavond worden) laat ik jullie dat weten.
In ieder geval mede namens haar bedankt!

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:54

super lijkt alles opgelost, toch ivm met haar verleden. goed werk geleverd mensen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:07

Yup, heb inmiddels een mailtje gehad van Koos (waar ik mee sprak, dus niet Peter... heb namen door elkaar gegooid) waarin hij bevestigd dat het paard op de foto's van Catherine's site inderdaad Nellie is. (voor degenen die niet kunnen volgen waar't over gaat, zie topic: viewtopic.php?f=121&t=577237 ) Ze gaan contact opnemen met Catherine, die ik natuurlijk ook alle informatie doorgegeven heb, dus beide partijen zullen elkaar nu wel vinden. Als het goed is wordt ik ook door beiden op de hoogte gehouden... en dat horen jullie hier uiteindelijk dan ook weer.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:13

Waar een oproep uit het buitenland op een forum al niet goed voor is.

Ben eigenlijk toch nog wel benieuwd hoe ze nou aan die gebroken ribben is gekomen, zal dat onderweg naar Engeland gebeurd zijn?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:24

Heb het daar idd nog even met Koos over gehad uiteraard, maar dat is in ieder geval niet bij hun gebeurd. Zou natuurlijk bijv. op transport gebeurd kunnen zijn, klem gezeten of weet ik veel...
't Is nog even afwachten wat de vader van Koos te vertellen heeft, hij weet er meer, Koos wist ook niet aan wie het paard destijds precies verkocht is. Dat hoor ik nog als't goed is en misschien dat we daar dan nog weer wat info vandaan kunnen halen over wat er met 't paardje gebeurd is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:12

Wat geweldig dat het gelukt is om al deze info te achterhalen. Nu hoop ik dat het paardje ook weer helemaal beter wordt!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:48

Ben bang dat dat niet gaat lukken want ze blijkt dus hoefkanker te hebben. Toen Catherine haar kocht waren haar hoeven half weggerot van de infecties en daar zijn ze heel hard mee aan't werk gegaan, al het geïnfecteerde weefsel weggesneden, paard elke dag in ontsmettende middelen, hoeven in verband enz. enz., maar fam. de Ronde was dus al eerder 2 jaar tevergeefs aan't dokteren. Ze had dan wel af en toe haar goede periodes dat het over leek te gaan, maar 't kwam altijd weer terug.
Catherine gaat deze info uiteraard doorgeven aan haar eigen kliniek en dan maar even zien wat die er weer van zeggen.
Ik hou jullie op de hoogte, ook wat dat betreft en Catherine zal haar site ook aanpassen.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:04

Wat fijn Francis dat je het gevonden hebt