[EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Forever

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:46

Jeetje wat schrokken wij gister toen wij dit hoorde dat Nellie nog leefde en in het buitenland staat. En wat schrik ik nu ik een foto van haar zie en dat ze toch iets magerder is dan toen ze bij ons stond.
We hebben nog wel een nakomeling van haar staan.
Nellie heb ik een tijdje gereden en mee gesprongen.
Ze stond idd alle onderdelen in Piet zijn vierspan maar kon niet meer met haar hoeven. We hebben er zo veel aan gedaan maar niks mocht baten jammer genoeg.

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: [EG] Zwartbonte merrie It's Nellie, d. v. KWPNhengt Fore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:20

Maar de nieuwe eigenaar is blijkbaar nog hard aan het werk om haar op de been te houden. Of gaat er nu, wetende dat het paard al jaren met problemen rondliep, een eind aan haar lijden komen ? Ik mag hopen dat degene die haar willens en wetens weer op de markt heeft gebracht zichzelf nog een keer tegenkomt...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:34

Het paard is in Engeland door twee klinieken helemaal binnenste buiten gekeerd en daar is met zekerheid geconstateerd dat ze GEEN hoefkanker heeft. Wel is de hele boel vreselijk ontstoken en aangetast, maar het is geen kanker.
Momenteel gaat het vrij goed, komt ze vrijdag uit de kliniek en gaat ze naar een soort revalidatiecentrum voor paarden. Ze is momenteel rad en ze gaat weer heel voorzichtig gelongeerd worden zodat haar spieren en benen kunnen aansterken, wat weer nodig is voor de andere problemen die ze heeft.
Zolang ze pijnvrij en happy gehouden kan worden (wat nu dus het geval is) zal de huidige eigenaar door gaan met behandelen.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het de goede kans op en is er zelfs weer hoop dat ze in de toekomst weer in staat zal zijn wat buitenritjes te lopen... Maar alles op z'n tijd, zover is hiet nog lang niet, nu eerst herstellen en aansterken...
Overigens zijn de foto's die ik plaatste dus van vlak na de aankoop. Inmiddels ziet ze er veel beter en voller uit. Moet nu weg, zal vanavond wat recentere foto's plaatsen (zijn overigens ook op Catherine's site te zien)

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:43

Ja sorry las het laten dat ze nu gelukkig weer voller is.
zou je die site willen pm-en. Kan ik hem ook naar Piet de Ronde mailen?
Arme Nellie, wat een schat van een paard is dat, beetje lomp maar voor buitenritjes een heerlijk paard.
Gelukkig dat het geen kanker is dan en wat fijn dat er alles voor haar gedaan word.
Fijn dat er nog zulke mensen zijn.

Ik heb echt lol met Nellie gehad ondanks haar lompigheid hoor.
En super mak en braaf is ze.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:17

Piet (én Koos) heeft(hebben) alle informatie van Catherine al van mij binnen gekregen, als het goed is is er ook al contact tussen beiden. Ook via mij hebben ze al het één en ander vernomen.
De website staat ook in het andere topic vermeld, maar wil em hier ook nog wel een keer noemen... de site wordt nog aangepast en ge-update, de info van het paspoort wat ze had bleek dus niet juist... (voor 't volledige verhaal kun je't beste ook even 't andere topic lezen op dit forum, over geexporteerde merrie naar engeland).
http://www.horsetracer.info/

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:12

Oke dank je voor de info!
Je hebt een pm!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 16:01

In het laatste mailtje wat Cath mij gestuurd heeft verteld ze nog over de engelse handelaar waar ze Breeze/Nellie gekocht heeft.
Deze man is al twee keer door de BBC in't voetlicht gezet voor het verhandelen en importeren van paarden die medisch niet goed zijn of bedoeld waren voor de slacht en ze doorverhandelen voor bedragen die vele malen de werkelijke waarde is. Hij heeft meerdere keren in de gevangenis gezeten hiervoor en zal binnenkort waarschijnlijk weer veroordeeld worden tot een gevangenisstraf. 't Maakt hem echter weinig uit, zelf is hij failliet verkaard en 't geld wat wel binnen komt gaat op naam van een partner dus gedupeerden krijgen hoe dan ook hun geld niet terug.
Hij heeft een website waar nog heel wat meer paardjes op te koop staan, hoogstwaarschijnlijk ook allemaal paarden van markten e.d., ook import.. misschien vind iemand hier nog een paard wat geacht werd geslacht te zijn o.i.d.
Houd er rekening mee dat mócht je contact opnemen met deze persoon en je brengt dit verhaal naar voren, je geen vrienden maakt en deze persoon erg beledigend en grof kan zijn, zo schijnt hij te zijn. Geen frisse zeg maar...
Link naar de site: http://www.online-24-seven.com/products.asp?category=Horses%20For%20Sale

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:20

Oh ben benieuwd Francis, ik ga even een kijkje nemen.
Helaas hebben wij aan de handelaar waar Nellie mee meegegaan is nog een paard meegeven. Wie zegt dat hij niet nog leeft?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 18:29

Ja, 't is waardeloos dat het gebeurt. Als je wilt dat je paard geslacht wordt of afgemaakt kun je 't maar het beste zelf naar de slacht brengen of door de DA laten inslapen, dan weet je tenminste zeker dat ze niet in't grijze circuit terecht komen.
Nellie/Breeze heeft geluk met het baasje wat ze nu heeft, maar helaas komen er veel minder gelukkig terecht.

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:29

ik ben blij dat ze nu weet, over hoe en wat van haar merrie, ze had een tijdje geleden ook al contact met mij opgenomen, over mn merrie lianne, omdat ze best wel qua aftekeningen op elkaar leken, maar ik kon haar niet echt verder helpen, super van jou,

en ik weet een aantal handelaren die papieren vervalsen, zo lopen er al een aantal paarden rond , en vooral bonte , in engeland waar de papieren absoluut niet van kloppen,
ook al een lianne (ster merrie van ferro) , mijn merie, die nooit van het erf is afgeweest vanaf haar geboorte maar toen ze 3 was en ster verklaard (10 jr terug) hebben wij eens een kopie afgegeven van haar voor een eventuele verkoop, en nu liep er nog een lianne rond , maar dan met ik geloof nes papiere, dit is inmiddels opgelost, maar kopien geven wij nooit meer af.