[EG] haflinger merrie 11 jaar, stamboeknaam onbekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

[EG] haflinger merrie 11 jaar, stamboeknaam onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:37

ik ben al jaren op zoek naar het verleden van mijn verzorghafje, maar erg vlotten wil het niet.
Ze is gebrandmerkt, dus ze moet ooit papieren hebben gehad, maar die zijn bij de handelaar 'kwijtgeraakt' (bij die handelaar hebben we al meer meegamaakt, paarden die zijn doorverkocht van de verzekering zonder papier etc).
Ze is nu vijf jaar bij ons, dus in het voorjaar van 2001 is ze op stal gekomen.

het gaat om deze dame:
Ras: haflinger
stokmaat: 1,35
Aftekeningen: een aparte bles; heel smal, met een soort kolletje bovenaan, met een bruin stipje erin.
leeftijd: nu vijftien, dus bij de koop tien.
bijzonderheden: ze komt van een handelaar uit nieuwkoop (naam via pb). hij zou haar van een haflingerstal/club/vereniging uit de omgeving van stompwijk of zoetermeer vandaan hebben. volgens hem had ze in het tuig en onder zadel gelopen. ze zou drie veulens gehad hebben in het verleden. Ze heeft een edelweisje op haar kont staan, vandaar dat ik weet dat ze papier gehad moet hebben.
ze is erg breed en stevig, en vrij donker van kleur. ze heeft dubbelle manen.

foto's:

wintervacht
Afbeelding


en zomervacht (manen zijn naar een kant gevlochten)
Afbeelding

hier is haar bles te zien:
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... lap040.jpg

er zit dus een klein bruin rondje in het 'kolletje'.

Alle informatie is welkom, zowel over de pony, als over de haflingerstal bij zoetermeer of stompwijk. Ik reken op jullie!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-06 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters in tag.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:16

ik heb nu andere informatie over de leeftijd van deze pony. ze is aan ons verkocht met een vrij vage leeftijdindicatie. nu is voor de aanvraag van haar paspoort de veearts geweest, en die heeft haar geschat op 11 jaar

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:42

Hallo staat in het edelweisje de letter H. eventueel kan jij je ook melden in Nederland met die vraag, haar bles is duidelijk en zeker kenmerkend, ik ga ondertussen even kijken of ik ze ergens tegenkom in mijn dokumenten, zij kan van overal komen.
Veel plezier met je paardje en hopelijk weet jij binnenkort war ze vandaan komt.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:49

ER staat inderdaad een H in haar brandmerk.
Ik hoop dat je iets vind!