[EG] Vos ruin, 13 j. Gekocht uit Dordrecht, rond 2000

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[EG] Vos ruin, 13 j. Gekocht uit Dordrecht, rond 2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:48

Naam : Bob (niet zijn echte naam)
Leeftijd : 13 jaar (Naar alle waarschijnlijkheid)
Kleur : Vos
Aftekeningen : 2 witte benen, 1 wit sokje. Brede doorlopend naar beide neusgaten bles.
Hoogte : Ongeveer 1.61 t/m 1.63
Geslacht : Ruin.
Gekocht : Februari, 2000, van Manege Beerwijkhoeve te Dordrecht
Bijzonderheden : Paard bijt zichzelf, vol met littekens, 2 grote scheuren in zijn voorhoeven.

Maart 2000, net bij mij.
Afbeelding

Omdat Bokt al weer wat groter is al een paar jaar terug, wil ik graag nog een keer een oproep proberen of iemand mij paard herkend. Ik heb Bob nu al 6 jaar en heb hem gekocht van Manege Beerwijkhoeve, hij heeft daar ongeveer een maand gestaan dacht ik. Althans, dat werd me toen verteld. Toen ik kwam kijken was hij 3 keer ingedeeld met de B-wedstrijden, en deed dat heel netjes. Ik ben op Zondag wezen kijken, en Maandag stond hij eigenlijk al bij mij op stal. Later sprak ik een vrouw van de manege zelf in een ruitersportwinkel, die vertelde dat ze Bob ook wilde kopen, omdat haar zoon er toen gek van was, maar ik was haar net voor. Ik heb haar toen nog gevraagd of zij toevallig wist waar hij vandaan kwam, maar dat wist ze ook niet.. Zij wisten daar eigenlijk ook vrij weinig van hem, want ik vroeg of hij verkeersmak was, en of hij kon springen, maar dat wisten ze allemaal niet. Ook zijn naam wisten ze niet, dus hebben ze hem maar Bob genoemd, omdat ze dat goed bij hem vonden passen. Bob stond op de Beerwijkhoeve in de stallen aan de rechterkant (binnenstallen) in een allerlaatste box.
Ik heb later aan de boer via ik hem heb gekocht gevraagd of hij wist waar hij vandaan kwam, maar hij kwam met een verhaal dat hij van een meisje was uit Tilburg, en dat ze hem moest verkopen, omdat ze ging verhuizen, ze reed er dressuur mee.

Bob is een aparte verschijning, buiten het feit om dat hij niet helemaal correct gebouwd is, heeft hij ook ontzettend veel littekens. Op zijn gezicht (hoofd) heeft hij aan de linkerkant een heel groot zwart litteken. Aan de linkerkant van zijn heup heeft hij ook een groot litteken, en over zijn achterbenen lopen littekens van draadwonden, er iets dus iets vrij ergs gebeurd vroeger. De dierenarts zei dat de linkerheup erg bros aanvoelde, dus het is vrijwel zeker dat hij een vrij ernstig ongeluk heeft gehad, en daar nog goed vanaf gekomen is. Bob was in het begin ook erg wantrouwig, ik kon hem helemaal niet poetsen, hij werd dan kwaad, en liep continu heen en weer (en niet beweeglijk, maar hij liep mij echt omver). Naderhand is dat wel verminderd, maar hij blijft erg fel met aanraken. Je kan hem niet zomaar aanraken, dan wordt hij erg kwaad. Sowieso is Bob een erg apart paard, hij heeft een raar karakter, het is in principe een schat van een paard, maar hij komt vaak erg lelijk over. Hij is erg dominant, en wanneer hij langere tijd (een maand) op de wei staat, zal hij altijd de baas zijn, hij zal nooit schoppen, maar valt aan en bijt dan. Voor mensen is hij erg lief, hij bijt of schopt niet, maar kan soms wel lelijk kijken. Toen ik hem kreeg zei de dierenarts dat het een prima (recreatie) paard was, maar dat na een maand zijn ware karakter boven zou komen. Ik had nog zoiets van, vent hoe weet jij dat nou, je kent hem net een half uur. Maar hij kreeg gelijk, na een maand braaf zijn en alles doen, werd Bob opstandig, en was er vrijwel niks meer over van het paard dat ik gekocht had. Ik heb 4 jaar echt alleen maar ellende met hem gehad, hij is ontzettend fel in bokken, en doet dit dan ook vrij gevaarlijk. Ik heb al een aantal keren een bloedneus en wat ribben gekneusd, maar ben altijd door blijven zetten. Uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen, en dat valt te lezen in mijn profiel.

Bob is verder nog een apart paard, Bob bijt zichzelf. Zie artikel in de BIT NOVEMBER 2005.
Dit komt niet zo vaak voor als bijvoorbeeld lucht zuigen, dus groot kans er mensen zijn die zoiets hebben van “Zo eentje kende ik ook”. Verder had hij ook twee hele grot verticale scheuren in zijn beide voorhoeven. Hij stond alleen voor op ijzers, en kan ook absoluut niet zonder voorijzers.

Voor specifieke foto’s van zijn littekens etc kun je me PMen, dan stuur ik je die nog door.
Dit is Bob nu :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-06 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel.