[PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

[PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:37

Ik zoek dus een zwarte shetlander. Het is een ruintje. Hij is nu 8 a 9 jaar. Ik zoek ook een witte shetlander merrie. Zij is nu 12 a 13 jaar.

Ze stonden eerst met nog een bruine shetlander in een weiland. Dit weiland was niet van de eigenares van de pony's maar van een wat oudere vrouw. De eigenares van de pony's ging verhuizen, ze kon maar een shetlander mee nemen. Ze nam de bruine shet mee. De witte en de zwarte, Smooky en Lucky dus, bleven achter. De oudere vrouw (g.) vond dit goed. 4 jaar later is de eigenares Smooky en Lucky plotseling komen ophalen. Dat is inmiddels alweer bijna een jaar geleden...

Aangezien ik geen adres van de eigenares heb gekregen en bij god niet weet hoe het nu met ze gaat, of ze nog leven, of wat dan ook zoek ik ze dus.

Hier wat kenmerken:
Lucky is een Ruin van 8 a 9 jaar. Hij is helemaal zwart behalfen zijn voorhoofd. Daar groeien steeds meer witte haren. Hij kreeg een soort van grote kol. Hij heeft een gigantische lange bos zwarte manen een een voorlok die tot op zijn neus komt. Zijn staart begint dik en eindigt dun. In de manen en staart zit slag. Zijn hoefen zijn groot en zwart. Hij was/is dik en toen de eigenares hem haalde was hij nog hoefbevangen. Hij is bang voor vreemde en nooit goed doorgereden of gelongeerd. Met rijden was hij een beetje vreemd. Het is niet duidelijk of er ooit echt op hem gereden is, de been hulpen snapte hij niet, of negeerde hij de zweep hebben we niet gebruikt en sporen ook niet. De teugelhulpen snapte hij wel maar het halthouden kwam er dan weer niet door. We hebben 2 keer ofzo met een pannenkoek zadel gereden en toen was hij onwijs braaf. Hij was een beetje wisselend, het eene moment onwijs braaf en het andere moment probeerde hij je er gelijk af te gooien. Hij is trouwens ook heel groot voor een shetlander.
Afbeelding
Deze foto is op de laatste dag genomen, zo zag hij er dus uit voor dat hij weg ging.
http://img65.imageshack.us/img65/5408/f ... 0303bj.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DEEREB7U


Smooky is een merrie van 12 a 13 jaar. Ze is helemaal wit met een grijse/rose neus en kleine oortjes. In de voorpluk zaten nog veulenhaartjes (dus het is een voorpluk die een beetje alle kanten op stond ) Ze heeft een dikke bos manen maar in verhouding met Lucky stelt het niets voor. Ze is klein en kreeg al een beetje bespiering en werd dunner. Ze kan niet longeren maar met rijden was ze erg braaf. Ze tilde bijvoorbeeld haar voorbenen mooi op en liep mooi rond, ze is goed in wendingen en scherpe bochten maken. Ze kon echter ook heel gemeen zijn en met haar hoofd tussen haar benen gaan bokken net zo lang tot je er naast lag. Met longeren wou ze je nog wellis aanvallen, dat kwam er op neer dat ze naar je ging steigeren en trappen. Dit is er vrijwel uit gekomen maar mischien dat ze er weer mee begonnen is.. Ze heeft een dikke volle staart. In tegenstelling tot Lucky was ze helemaal niet bang voor vreemde.
Afbeelding
Deze foto is op de laatste dag, voor dat ze weg ging, genomen.
Hoofdje van de zijkant
Hoofdje van de voorkant
http://img50.imageshack.us/img50/5114/f ... 0025ou.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8ABJH6IE

Ze stonden in de omgeving van Mijdrecht, heb je ze mischien gezien, ken je ze, verzorg je ze of wat dan ook, dan zou ik dat graag horen GRAAG GEEN OFFTOPIC REACTIE'S OF PENNY REACTIE'S!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:17

Heeft lucky op zijn inentings boekje staan dat hij een klap hoefje heeft . Iets met een achterhoef . dat je kan horen tijdens het lopen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-06 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd.

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:50

Zoals ik al zei in het topic "Leukste foto uit profiel van bovenstaande bokker."

Lijkt ze onwijs op mijn pony..

Maar mijn pony heeft papier..en heet op haar papier toch echt "Gemma van stal nooitgedacht".

Ze is net 14 geworden. Helemaal wit. kleine oortjes...roze/zwarte neus..


Maar had deze pony..papieren of wat dan ook?
want dat heb je er niet bij verteld.

alleen heeft mijn pony haar manenverdeling precies andersom ... rechts veeel manen.. links weinig... dikke staart dat wel

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:04

Ik had jouw pony al in je profiel gezien, ze lijkt niet (uit wat ik uit de foto's heb kunnen op maken)
Ze hadden geen papieren voor zo ver ik weet. Mischien dat die eigenares ze had maar wij hadden ze niet

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:29

DarkDreamer schreef:
Ik had jouw pony al in je profiel gezien, ze lijkt niet (uit wat ik uit de foto's heb kunnen op maken)
Ze hadden geen papieren voor zo ver ik weet. Mischien dat die eigenares ze had maar wij hadden ze niet



Nee.. op die foto's niet nee... dat snap ik...ze kwam "verwilderd" bij mij..
dus dat zijn ook niet echt recente foto's....

binnenkort toch maar is fotos maken..

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:14

kennis van mij heeft paar maanden terug zwart hengstje (volgens mij) en wit merrietje gekregen voor hun zorgboerderij.

merrie kon bijna niet meer lopen, zulke lange hoeven.
waren van mensen die er niet meer naar om keken, sterfgeval etc.

hoe groot waren ze en was zwarte echt een ruintje?

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:29

@ Femke_L: Is goed
@ naiade: Lucky is zeker weten een ruin. Hij is ongeveer 1 meter groot of zelfs groter.
Smooky is ongeveer 95 cm groot maar dat weten we niet helemaal zeker. Ik denk zelf dat ze kleiner is dan dat

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:26

Die 2 andere zijn denk ik kleiner en volgens mij echt een hengstje, ze lijken wel heel erg, zal van de week eens foto's van die 2 maken.

solly7
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-03-06

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:33

de witte merrie lijkt heel erg op mijn verzorg shet

nina

ze is van h fijn in oldebroek

kweet niet of het er is maar ze lijkt er op

veel succes

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:47

@ naiade: is goed
@ solly7: je hebt een pb!

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:18

Update:
Het adres is waarscheinlijk gevonden!
Binnenkort krijg ik een adres van waar ze nu waarscheinlijk staan Haha!
ik kan het gewoon niet gelofen Bloos

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:57

dat zou echt super mooi zijn voor je !!
Haha!:D let's hope Haha!

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:38

Morgen krijg ik het adres Lachen
Dan bel ik morgen avond nog naar die mensen. (als alles verloopt volgens plan)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:05

Oewh, Spannend Haha!!!! Ik hoop mee Lachen

Femke_L : volgensmij heeft die van jou grotere neusgaatjes

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:49

Ik hoop dat het waar is voor je! Ja

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 22:32

Ik zou het adres vorige week vrijdag krijgen, helaas was g. er niet. Maar nu krijg ik het morgen. Athans, dat hoop ik Scheve mond

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:40

Ik heb het adres. Gister heb ik gebeld. Ik heb alleen wel 1 keer het verkeerde nummer gebeld Clown (het adres was half weg gevaagd, ik kon nog maar een paar nummers lezen Scheve mond)
Ze zij dat het goed met ze ging. En toen wou ze al weer op hangen Clown Toen vroeg ik nog snel of ik langs mocht komen en dat mocht. Alleen afspraken zijn der nog niet gemaakt Scheve mond Ze zou een foto sturen..
ben benieuwd.
Geen bedankje of wat dan ook voor al die tijd dat ze hier stonden, of voor het fijt dat we er voor gezorgt hebben. Scheve mond

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:28

DarkDreamer schreef:
Geen bedankje of wat dan ook voor al die tijd dat ze hier stonden, of voor het feit dat we er voor gezorgt hebben. Scheve mond


Zo zijn mensen. Gelukkig weet je dat de paarden gelukkig zijn met hetgeen je voor hen gedaan hebt.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:03

ze staan te koop. Ze heeft ze op marktplaats gezet. vandaag om precies te zijn. Vlak nadat ik gebeld heb dus. daarom wou ze zo snel ophangen Verdrietig Ik wist dat er wat achter zat maar zo.. nee..
Laatst bijgewerkt door Fietspomp op 10-07-06 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:24

aah wat jammer Ach gut

Sterkte nog hé!

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:53

Sterkte! Ach gut
Kun je ze niet kopen?

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:50

Ze heeft de foto gestuurd
Met een briefje.
Ik zal de foto zo is inscannen.

Dit is wat er zo ongeveer op de brief staat, verzonden op 09-07-06. Het bericht op marktplaats is geplaatst op 10-07-06. Dus een dag nadat ze de brief gestuurd heeft.

Zoals afgesproken een foto van de ponnies. De linker zwarte, is Felsa, de moeder van Luckey. Ze maken het goed met z'n allen, en zijn 3 dikke vriendjes. Er is nog een Nieuw Forrest ponnie bij gekomen, kort geleden en ze zijn nu met z'n 4. Wel een beetje veel en we zijn er druk mee. Misschien dat ik 1 of 2 moet gaan verkopen, zodat ze allemaal weer een eigen doel hebben want 4 ponnies berijden is best druk. We moeten maar eens even bekijken wat het beste is.

Dat heeft ze dan wel heel snel bedacht.. Scheve mond Bovendien, als ze die pony's nooit had opgehaald had ze nu nog steeds geen geld hoefen te betalen voor 4 pony's of zich druk moeten maken om 4 pony's. Scheve mond

Edit:
De foto is ingescant:
Afbeelding

Rianne_E
Berichten: 534
Geregistreerd: 17-04-06

Re: [PG] Zwarte Shet ruin en witte Shet merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:06

jeetje dat is ook wat wel zien ze er mooi uit