[PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:34

1e poging was mislukt! Hallo ben net nieuw Bloos dus het is nog wat onwennig maar toch maar effe proberen, ben op zoek naar de moeder van onze 6 jarige merrie [paard]. Het gaat om de merrie Lunea (Edelman x Positief), ze is een vos merrie, heeft meerdere veulens gehad, staat in het veulenboek van het kwpn stamboek, ze is geboren op 31-05-93, (ze heeft zuiver gelderse afstamming) haar aftekeningen zijn: onregelmatige brede bles rechter neusgat indringend en linker omvattend verder witte onderlip, rechtsvoor witvoet achter oplopend, linksvoor witvoet voor oplopend en beide achter benen witbeen voor oplopend. (Ik heb een kopie van haar veuleboek papier) Ze staat geregistreerd met het nr. 93.13193, ze is van de familie Postma geweest in Ureterp (van hen hebben we ook [paard] gekocht) Lunea is verkocht aan een handelaar die haar vermoedelijk heeft aangeboden op de zuidlaarder markt met haar voshengstveulen en haar twee jarige dochter. Verder een donkerbruine hengst, een vos rijpaardmerrie met haar bruine eenjarige dochter. Wie o wie kent deze merrie? -x- [paard]

mieamore

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: vlissingen zeeland

Re: [PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:00

hoi heb je misschien foto's en wanneer is zij ongeveer verkocht.

Anoniem

Re: [PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:59

Jammer genoeg lukt het mij niet om foto's van haar op deze site te plaatsen. Er staan foto's van haar op http://www.marktplaats.nl even zoeken bij categorie paarden overig op de naam Lunea en er verschijnen foto's, ze staat er 2 keer in. Ook de hengst die tegelijk met haar is verkocht maar dan moet je zoeken op de naam Evert.

Lunea is vermoedelijk 2002 verkocht aan een handelaar, ik heb zijn naam nog niet kunnen achterhalen! Lunea had een vos hengstveulen bij haar en dit veulen had een breukje. Verder had ze een erg korte staart en was ze erg schuw.
Wat ook het vermelden waard is dat ze slecht verzorgde hoeven had toen ze verkocht werd aan de handelaar.
Ik heb al contact gehad met het KWPN stamboek waar ze staat geregistreerd maar bij hen is alleen de fokker nog maar bekend.
Het kan zijn dat ze dus zonder papier is aangeboden op de zuidlaardermarkt.
Als ik de naam van de handelaar weet te achtehalen dan vermeld ik dat.

mieamore

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: vlissingen zeeland

Re: [PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:29

ik heb twee hengsten gekocht van een handelaar maar dit zijn niet deze, anders had ik de naam van die handelaar wel voor je.
die van ons hebben we in 2005 gekocht zij liepen nog bij hun moeder ze zijn in 2004 geboren.

Anoniem

Re: [PG] Lunea 13 jarige Gelderse vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:52

Hopelijk herkent iemand haar als ik deze fot's er bij plaats aangezien ik nu weet hoe dit moet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat dus om de vosmerrie.
Afbeelding
Dit is de hengst die ook tegelijk met haar werd opgehaald.

Afbeelding
Nog een weide foto, het zwarte veulen dat er bij loopt is dus in ons eigendom.
Het vos merrie jaarling is ook tegelijk met haar opgehaald.

Ze is door een handelaar opgehaald die werkzaam is in Friesland of Groningen.
Wie kent haar?