Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 79 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur aan de lange teugel

 
Profiel   

Wat leuk, een topic over langeteugelwerk! Heb zoals velen hier het ooit opgepakt m.b.v. de DVD van Piet Bakker. Helaas een hele tijd het klad ingekomen wegens artrose vorige paard, en huidige paard is nog te jong. Misschien weer eens oppakken met de merrie van mijn moeder!

Weet iemand of er mensen zijn die hierin lesgeven in regio Twente? Het is evt. mogelijk om paard op de trailer te zetten en iets verder weg te gaan als een instructeur een leslocatie heeft, maar niet verder dan +/- 1 uur rijden.

Helaas komt Piet natuurlijk niet voor 1 les en bij mij op stal is er geen interesse...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:25 



 
Profiel   

Er worden door het hele land wel clinics georganiseerd met Piet, mogelijk kun je ergens een keer aansluiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:35 



 
Profiel   

Vandaag weer een fijne les bij Piet Bakker. We zijn bezig met het aanleren van de galop en Ella gaat het steeds beter snappen en ook zelf aanbieden. Zo leuk.

[ img ]



Ter vergelijk een video van de les een maand geleden toen de galop nog maar een paar huppels was
https://youtu.be/sAWMMF4-HY4

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 18:02 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Dankjewel voor het delen.
Het oogt fijn / ontspannen ( wat een mooi paard heb je! )

Wat ontzettend leuk he als je dan merkt dat er zo steeds weer meer beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:06 



 
Profiel   

Zo, dat ziet er zeker heel goed uit :)
Die galop is ook echt mooi beheerst.

Galop gaat bij ons niet gebeuren zolang mevrouw nog graag uitslaat of bokt bij het aangalopperen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:10 



 
Profiel   

Ziet er super uit!!!!

Ik mag zaterdag weer :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:56 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Zo, dat ziet er zeker heel goed uit :)
Die galop is ook echt mooi beheerst.

Galop gaat bij ons niet gebeuren zolang mevrouw nog graag uitslaat of bokt bij het aangalopperen :=


Ik moet ook voorzichtig zijn als ik te veel push op de galop explodeert ze. Maar ze begint het zelf leuk te vinden en gaat het steeds meer aanbieden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 20:44 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ziet er super uit!!!!

Ik mag zaterdag weer :D .


Veel plezier alvast.
Spoiler:
En vraag eens aan Piet wat hij van de boeken vond die ik hem gisteren heb meegegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 20:47 



 
Profiel   

Svadilfari1 schreef
Oh wat leuk! Dankjewel voor het delen.
Het oogt fijn / ontspannen ( wat een mooi paard heb je! )

Wat ontzettend leuk he als je dan merkt dat er zo steeds weer meer beter gaat.


Dank je wel. Ella is een Schwarzwalder fuchs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 21:02 



 
Profiel   

Echt een prachtig ras Berith . Ik mag ze graag zien.

Veel plezier Dennis zaterdag.

Hier moet pony weer opbouwen. Hij heeft hitte vakantie gehad. En dan weer een les plannen. Waar ik nu al zin in heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 06:49 



 
Profiel   

Heel gaaf, ziet er super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 07:00 



 
Profiel   

Zijn inderdaad erg mooie paarden, moet zeggen die galop ziet er goed uit! Gaaf zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 17:43 



 
Profiel   

Even wat anders om te laten zien dat je lange teugelwerk ook buiten de bak kan doen. Gisteren met mijn ShetXWelsh een Playday op het crossterrein en daar ook een stukje met de lange teugel :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 08:00 



 
Profiel   

Leuk!
Ik deed dat met mijn merrie ook vaak als wij op vakantie waren bij het bos, lekker door het bos langeteugelen!
Ik had het graag met haar nog eens op strand willen doen en foto’s willen maken, daar is helaas nooit van gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 12:41 



 
Profiel   

Oh wat leuk, ook heel goed voor je eigen conditie haha :) Mijn pony wordt ook altijd blijer als hij voorop mag, ipv achter mij aan moet sjoksen met zulk soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 13:20 



 
Profiel   

Met lang teugelen is hij hier ook actiever dan met wandelen; dan moet ik hem soms laten weten dat het belangrijk is om een actieve stap te houden.

Wat leuk zo met Shet Welsh , leuke pony!

Lang teugelen kan altijd en overal. *\o/*

Als de bak niet geschikt is mbt het weer dan gaan we naar buiten . Of gewoon zo gezellig mee met een stalgenoot die op haar paard zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 16:29 



 
Profiel   

Hier gisteren weer gelangeteugeld bij Piet, en genoten van de les! *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 13:13 



 
Profiel   

Is werken aan de hand en lange teugelen het zelfde? Want ik merk dat je bij werken aan de hand aan de schouders staat van het paard? Ik vind het zo moeilijk om alles uit een te houden :? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:01 



 
Profiel   

Werk aan de hand is gewoon een heel erg breed begrip waar je niet perse (2) teugels bij hebt maar wel kan. Je kunt in feite ook vanuit elke positie aan de hand werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:04 



 
Profiel   

Ahzo :D heeft er iemand ervaring met deze cursus? Ik wil dit namelijk gaan doen in de winter :D https://www.dressage2learn.com/lesprogr ... -compleet/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:12 



 
Profiel   

Bij werk aan de hand loop je bij de schouder, en dat kan ook met 1 lijn ipv 2 teugels.
Het is wel echt iets anders dan werken aan de lange teugel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:37 



 
Profiel   

Werk aan de hand kan ook met het paard achter je. Maar net van wie je het geleerd hebt en wie er een boek over geschreven heeft.
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk. Bij het longeren pak ik vaak ook een stukje aan de hand mee en merk ik bij lange teugel veel spanning dan neem ik een veiligere plek in dan bij de achterhand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:27 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Hier gisteren weer gelangeteugeld bij Piet, en genoten van de les! *\o/*


Ziet er weer super uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:36 



 
Profiel   

Thanx, ja blij mee, hij was echt fanatiek, leuke les weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:16 



 
Profiel   

Kan je Piet Bakker op stal laten komen zoja vanaf hoeveel mensen?? Op stal doen we al veel werken aan de hand maar met lange teugel is wel een leuke afwisseling.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 79 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen