Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 81 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur aan de lange teugel

 
Profiel   

Hoofdstel, (slof)teugel en dressuur zweepje is genoeg.
Teugel ong 3,5 meter (ff uit m'n hoofd) voor een shet, een paarden-slofteugel heeft ongeveer die maat.
Ik heb bij Love lance een fijne teugel laten maken, kost de wereld niet, 20/25 euro ongeveer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 12:38 



 
Profiel   

Dennis schreef
Hoofdstel, (slof)teugel en dressuur zweepje is genoeg.
Teugel ong 3,5 meter (ff uit m'n hoofd) voor een shet, een paarden-slofteugel heeft ongeveer die maat.
Ik heb bij Love lance een fijne teugel laten maken, kost de wereld niet, 20/25 euro ongeveer.


Slofteugel had ik nog niet aan gedacht, ik vroeg me al af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.. Dankjewel voor je tip! En voor het proberen de longeerhulp even gebruiken? Dat is de enige met 2 clipjes waardoor ze aan het bit kunnen. Of valt er iets te fabriceren met longeerlijn? Lekker amateuristisch, maar is wat mij betreft alleen voor de eerste 1 of 2 keer. De rest van de spullen heb ik gelukkig allemaal dus dat valt reuze mee verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 12:46 



 
Profiel   

Ff klipje aan het handvat van een longeerlijn kan ook, is dan wat lang, maar met een lus in je hand moet het wel kunnen). Maar door 2 verschillende bevestigingen krijg je nooit een fijne aanleuning.

Longeerhulp is zo'n onding, die zijn te dik om fijn vast te houden. En waardeloos om mee te longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 12:50 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ff klipje aan het handvat van een longeerlijn kan ook, is dan wat lang, maar met een lus in je hand moet het wel kunnen). Maar door 2 verschillende bevestigingen krijg je nooit een fijne aanleuning.

Longeerhulp is zo'n onding, die zijn te dik om fijn vast te houden. En waardeloos om mee te longeren.


Ohja, we hebben geloof ik nog wel een losse clip liggen. Ik ga er gewoon eens mee aan de slag, dankjewel! En zal hier ook stilletjes een beetje blijven volgen, erg leuk topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 12:51 



 
Profiel   

Als je reserveteugels hebt voor het grote paard, kun je die ook vast maken aan de gewone teugels (dus dubbel zo lang). Of als je hele lange teugels hebt voor het grote paard dan kun je die gebruiken. Zo deed ik het de eerste twee keer ook om te kijken of we het leuk vonden. Werkt prima voor eens proberen. :j

Ik ben nu op zoek naar fijne teugels om permanent te gebruiken, maar vind het maar lastig. Ik ben best kieskeurig in wat ik fijn vind vasthouden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 15:12 



 
Profiel   

Ik zelf wil als grondwerk instructrice mezelf meer in verdiepen in lange lijnen.

Nu zag ik een online progamma voorbij komen. Iemand ervaring mee?https://www.dressuurnatuurlijk.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 16:37 



 
Profiel   

Werk aan de lange lijn en dressuur aan de lange teugel zijn twee verschillende dingen :) (Positie van de "ruiter", vaak ook optoming (lange lijnen gebruikt vaak een longeersingel, lange teugelwerk niet)).
Althans, zo heb ik het geleerd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 13:09 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik zelf wil als grondwerk instructrice mezelf meer in verdiepen in lange lijnen.

Nu zag ik een online progamma voorbij komen. Iemand ervaring mee?https://www.dressuurnatuurlijk.nl/


Voor de echte basis is dit wel leuk om te volgen idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 13:15 



 
Profiel   

Ik heb Pepper vandaag weer uit de blubber getrokken (letterlijk.. hij is eigenlijk wit) en een klein half uurtje gewerkt. Hij deed het erg goed vandaag en was lekker actief. Dat laatste is nog wel eens een probleem bij hem. Merk wel dat hij wat vast zit rechts, dus daar moeten we aan werken komende tijd.
Het begon hier te sneeuwen met een hele koude wind en ik had geen handschoentjes bij me := Dus ben eerder gestopt dan ik wilde omdat ik mijn teugels niet meer goed kon vasthouden door de kou.

Ik merk overigens ook dat ik het lastig vind om rechtop te blijven lopen. Ik duik heel snel naar voren. Misschien omdat Pepper niet zo groot is? Hebben meer mensen hier last van? Nou kon ik vandaag ook niet echt lekker bewegen omdat ik 2 truien een windstopper en een winterjas aan had.. :)) Nog anderhalve maand dan is de kou gelukkig weg!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 17:02 



 
Profiel   

Ik gebruik ook een slofteugel voor mijn Welsh A :j Zelfs daar is de lengte nog goed voor.

Ik heb er geen last van dat ik naar voren duik, maar Jonique is 1.16 en ik maar 1.63 dus bij ons is het verschil wat kleiner dan bij jou ;)
Enne weet je zeker dat ie wit is? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 13:56 



 
Profiel   

Ah dat scheelt iets minder inderdaad; Pepper is 97 cm en ik ben 1.80 :D
Ik begin nu soms wel te twijfelen of hij wit is. Het regent hier al weken en hij houdt deze kleur dan erg graag aan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:27 



 
Profiel   

Even over teugels ik gebruik zelf teugels van ByBaukje.nl

Ze kan ook op maat maken in verschillende kleuren en met tekst

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 17:58 



 
Profiel   

Je kunt ook losse biothane, 2 karabijnhaken en holnieten bestellen en dan zelf de teugel in elkaar zetten, dat heb ik gedaan en dat is niet moeilijk. Maar kant-en-klaar bestellen kan uiteraard ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 21:17 



 
Profiel   

Je kan gordijnband ook nemen em dan aan de uiteinde 2 drukknopen aam elke kant

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 22:47 



 
Profiel   

Sinds vorige week ben ik ook begonnen met het lange teugelen! Vandaag hebben mijn verzorg paard en ik onze tweede oefensessie gehad.
Zij is een 10 jarige Appaloosa en ze heeft voornamelijk recreatief gereden voor ze bij ons op stal kwam, en wij willen er Western Pleasure (dat langzame draven en galopperen) mee gaan doen. Mijn doelen zijn om haar wat meer verzameld te laten lopen, zodat haar tempo naar beneden kan. Ze drukt zich nu nog te veel vooruit omdat ze niet WP getraind is (maar ze is er wel op gefokt). Daarnaast wil ik ook een sterkere band met haar opbouwen. Dit paard heeft jarenlang wisselende ruiters gehad en daardoor is ze vaak heel erg op zoek naar bevestiging. Als ze die niet krijgt dan weet ze niet of ze situaties kan vertrouwen en dan springt ze opzij als ze denkt dat iets eng is. Ze heeft ook wat gewoontes ontwikkeld om onder het rijden uit te komen als ze denkt dat ze geen bevestiging krijgt, zoals achteruit lopen en een beetje hupsen. Ze steigert niet, maar ik denk dat dit in het verleden geholpen heeft om mensen te laten stoppen met vragen.

Vorige week konden we alleen in de (blubber) wei oefenen, dus toen hebben we geoefend met laten wennen dat ik naast haar loop ipv voor haar. Ik leidde haar van de andere paarden af en dan mocht ze zelf terug lopen, met mij aan de linker of rechter kant. Meer konden we helaas niet doen die dag.

Vandaag hebben we in de overdekte paddock (een soort grote binnenstal, te klein om in te rijden maar je kunt er net wat grondwerk in doen) geoefend. Ik heb de stappen van dat online filmpje van P.B. gevolgd en we hebben geoefend met de ‘bakrand’ volgen met mij aan de binnenkant. Max 10 minuten ofzo, maar ze deed het heel goed. Dit keer liep ze goed door op stem hulp en ze probeerde maar een paar keer om te draaien. Het stelt misschien allemaal niet zo veel voor maar voor dit paard vind ik het toch al heel knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 08:46 



 
Profiel   

Leuk dat je er mee aan de slag gaat. In het begin kunnen visuele hulpmiddelen zoals bijv een balk langs de hoefslag leggen om tussen het schot en de balk door te lopen, ook helpen om rechtuit te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:31 



 
Profiel   

Dankje! Die hebben we inderdaad een paar, dat is een goed idee voor de volgende keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 17:57 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog. Ik heb met mijn 3 jarige alle voorbereidingen voor werk aan de lange teugel gedaan, maar heb nu toch wat opstart problemen met het daadwerkelijke werk aan de lange teugel. Weten jullie instructie rondom Boxtel? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 12:30 



 
Profiel   

https://youtu.be/Dn8TrSRHi3s

Alweer een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Na mijn paard Bondadoso een hele tijd niet meer werk aan de lange teugel gedaan. Maar sinds kort weer begonnen de lipizzaner merrie Bolivia. Ze pakt het heel fijn op dus vorige week ook een klein stukje galop geprobeerd. Zo fijn om dit weer te kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 19:05 



 
Profiel   

Dat ziet er goed uit.
Zou dit ook wel willen doen/leren.
Een mooie manier om dressuurmatig én aan je eigen conditie te werken. Helaas heb ik geen eigen paard meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 20:17 



 
Profiel   

Mooi zeg! Kan me voorstellen dat je het gemist hebt.
Dat met de galop zou ik ook willen proberen maar mevrouw haalt me te vaak uit met aangalopperen, dat durf ik niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 20:27 



 
Profiel   

Ziet er mooi en makkelijk uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:17 



 
Profiel   

Wauw!
Netjes hoor.

Ik krijg het met Deedee nog steeds niet voor elkaar. Onder het zadel, voor de wagen en aan de dubbele longe veel oefenen met klein aangaloperen, zowel uit stap als uit draf. Dat lukt mooi, maar aan de lange teugel gaat haar kop er op em weg is ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:42 



 
Profiel   

Zo leuk om weer te lange teugelen. Gelukkig heeft Bolivia van nature een gemakkelijke galop. Alhoewel ik zelf met haar ook wel wat huiverig was voor het lange teugelwerk omdat ze ook wel eens uit wil halen. Dus ik ben heel voorzichtig. Eerste keer heb ik haar op afstand aan laten galopperen dus op een kleine volte. Door longeerwerk is ze goed op de stemhulpen. En met een beetje steun van de hand springt ze aan op de stem aan de lange teugel. Ik doe korte stukjes wat voor mij en haar fijn is en later gaan we het uitbouwen. Gelukkig heb ik veel ervaring van mijn vorige paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:04 



 
Profiel   

Zondag mag ik weer!
Met beide pony's naar Piet :D *\o/* *\o/* *\o/* .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 81 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen