Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 155 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

 
Profiel   

Les werken aan de hand gehad vandaag!

Aandraven, energie verhogen:
[ img ]

Draf, arbeidstempo:
[ img ]

Draf, iets verzamelen en meer richting het achterbeen:
[ img ]

Ennn, het is gelukt: travers aan de hand! <3
(Daar helaas geen beeldmateriaal van, maar ze deed het zó goed, linksom echt al volgens het boekje, rechtsom heeft wat meer tijd nodig voor het écht goed is, maar ik ben serieus super happy!!)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 18:40 



 
Profiel   

Yeeh leuk ! Foto’s zien er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 19:04 



 
Profiel   

Thanks @Plutolover!
Ben ook echt blij met haar progressie. Ik heb het werken aan de hand bewust een tijd naast me neergelegd en gefocust op rijden en longeren. Nu pak ik het sinds een paar weken weer op , en ik merk gewoon dat haar motivatie echt enorm hoog is nu. Super fijn! Ze is nu vijf, en begint echt veel meer lichaamsbewustzijn te krijgen, zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 06:01 



 
Profiel   

Wij hebben echt enorm goede resultaten sinds we alle paarden ook aan de hand trainen. Zowel aan de lange teugel als aan de dubbele longe. Echt een aanrader voor elke ruiter/trainer !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:07 



 
Profiel   

Hier van de week auditi opgenomen voor m’n opleiding.

Sommige dingen moet ik nog even extra opnemen/meer oefenen. Maar de oefeningen die goed gaan hoeven niet meer opgenomen te worden. Dus kan ik me weer focussen op de oefeningen die nu nog wat minder gaan.

M’n doel is voor sept de grondwerk auditie in te leveren. Dan heb ik m’n doel behaald.

Ik wou graag m’n grondwerk auditie inleveren voordat eerste jaar voorbij is. In sept heb ik m’n laatste lesdag van het eerste jaar.

En hopelijk is de auditie in 1x goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 11:25 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Je deed de opleiding van Greetje toch? Wat moet je eigenlijk allemaal doen voor een grondwerk auditie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 13:01 



 
Profiel   

Gaaf plutolover!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 07:04 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen in de buurt van scheemda (oost groningen) die les geven in werk aan de hand, of die mij een keer op weg willen helpen?
Groetjes karin

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 15:20 



 
Profiel   

leviria schreef
Zijn er hier mensen in de buurt van scheemda (oost groningen) die les geven in werk aan de hand, of die mij een keer op weg willen helpen?
Groetjes karin



Rik Bremer zit in jouw hoek googel die maar eens, die heeft van het weekend bij ons een clinic verzorgd, die kan heel fijn lesgeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:05 



 
Profiel   

Ik had een hele tijd niet aan de hand gewerkt en sinds twee weken weer begonnen. Ik merk echt dat onze nieuwe manier van trainen hem ook helpt tijdens het aan de hand werken (andersom ook hoor). Hij is een stuk leniger en we zijn nu bezig met het begin van de travers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:53 



 
Profiel   

Ben op zoek naar iemand die een clinic werken aan de hand kan geven in het noorden van het land. Rik Bremer lijkt me wel wat, maar kan geen gegevens van hem vinden. Wie heeft nog een idee. Liefst wel een beetje professioneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 21:31 



 
Profiel   

abcxx schreef
Ben op zoek naar iemand die een clinic werken aan de hand kan geven in het noorden van het land. Rik Bremer lijkt me wel wat, maar kan geen gegevens van hem vinden. Wie heeft nog een idee. Liefst wel een beetje professioneel.


Toevallig geef ik een clinic werken aan de hand op 19 jan in Friesland. Of zoek je iemand die op locatie komt? In dat geval kan ik je ook wel helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 03:33 



 
Profiel   

abcxx schreef
Ben op zoek naar iemand die een clinic werken aan de hand kan geven in het noorden van het land. Rik Bremer lijkt me wel wat, maar kan geen gegevens van hem vinden. Wie heeft nog een idee. Liefst wel een beetje professioneel.


Marika Bungert zit in Drenthe en verzorgt hele fijne lessen werken aan de hand. Komt op locatie. Opgeleid bij Bas de Recht / NCSAH (voor wie dat wat zegt)

https://www.dureza.nl/lessen-work-in-hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 14:12 



 
Profiel   

Hanneke Reitsma van it Hoarnleger uit Engwierum is een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:24 



 
Profiel   

Ik wil al een hele tijd beginnen met aan de hand werken maar ik weet helaas niet waar ik moet beginnen.
Weten jullie misschien iemand die mij kan helpen/les geven in de omgeving Schiphol/Haarlemmermeer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 16:20 



 
Profiel   

MelissaYM schreef
Ik wil al een hele tijd beginnen met aan de hand werken maar ik weet helaas niet waar ik moet beginnen.
Weten jullie misschien iemand die mij kan helpen/les geven in de omgeving Schiphol/Haarlemmermeer?


Kijk eens naar Kirsten Smit! Komt volgens mij ook wel in die buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 21:05 



 
Profiel   

Sinds wij geleerd hebben aan de hand te werken een paar jaar terug, snap ik eigenlijk niet meer hoe (dressuur)ruiters zonder kunnen. Het is de enige manier om zonder veel belasting je paard heel gericht te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 04:52 



 
Profiel   

Grondwerk draagt bij aan ontspanning
7 december 2019, 07:00 - Edited on 6 december 2019, 22:22 - Nancy Versluis-Borsboom
Foto: Arnd Bronkhorst www.arnd.nl
Paarden waarmee regelmatig grondwerk wordt gedaan zijn meer ontspannen wanneer ze gereden worden. Dat is een van de uitkomsten van een Duits onderzoek naar teugellengte en spanning. Het verband tussen grondwerk en ontspanning maakte geen deel uit van de studie, maar kwam wel duidelijk naar voren in de resultaten.

Lagere hartslag
In de resultaten kwam duidelijk naar voren dat paarden, die regelmatig grondwerk of of werk aan de hand deden een lagere hartslag als ze gereden werden dan paarden die geen grondwerk of werk aan de hand deden. De lagere hartslag geeft aan dat ze ontspannen waren en een van de mogelijke conclusies van de onderzoekers was dat ze meer vertrouwen in hun ruiter hadden vanwege het grondwerk.

De tijd
Er zijn meerdere verklaringen genoemd in het onderzoek en de eerste is dat het mogelijk te maken heeft met de tijd, die een trainer extra investeert met het grondwerk. ‘Paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind, zijn meer ontspannen omdat hun trainers meer ontspannen zijn. Het is mogelijk dat mensen die de tijd nemen om hun paarden vanaf de grond te onderwijzen, minder gericht zijn op snel een doel behalen en meer betrokken zijn bij het proces. Ze zijn over het algemeen meer ontspannen en zorgen voor dezelfde ontspanning bij hun paarden. Zoals je bent, zo is je paard.’

Balans
Een tweede verklaring zou kunnen zijn dat paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind beter in balans zijn voor ze gereden worden. Deze paarden hebben trainers die veel bezig zijn met het evenwicht en de balans van een paard. Deze paarden leren in de juiste balans te bewegen waardoor ze zich lekker voelen en daarom meer ontspannen zijn. Fysieke balans is emotionele balans.

Begrip
De derde mogelijkheid, die wordt genoemd is dat paarden beter begrijpen wat hun trainer van ze wil als ze gereden worden. Paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind, begrijpen de hulpen van de trainer beter. Ze hebben geleerd welk antwoord ze moeten geven op welke hulp en dat maakt het makkelijker om dat ook onder het zadel te kunnen doen. Zij kunnen meer ontspannen onder het zadel, omdat we weten wat de trainer vraagt en ze niet in de war raken van de hulpen.

Hulp
Net als bij nieuwe dingen in het rijden is het wel verstandig om eerst te zorgen dat je weet wat het grondwerk dat je met je paard zou willen gaan doen, precies inhoudt. En ook om iemand in te schakelen die je dit kan leren.

Haast
Het toevoegen van het grondwerk aan de training van je paard is ook goed voor de variatie. Bovendien is het een manier om je paard nog wat extra tijd te geven in een wereld waarin alles ‘nu’ moet gebeuren. Goed opgeleide dressuurpaarden zijn als grote meesterwerken, die worden niet in een dag gecreëerd, artiesten hoeven zich niet te haasten. Onderzoeken als deze laten zien dat het goed is voor een paard om de tijd te nemen. Een echte opleiding daar ben je jaren mee bezig.

Bron: Spelboundhorses

Tags: Werk aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:04 



 
Profiel   

Mooi artikel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 13:55 



 
Profiel   

fardoe schreef
Grondwerk draagt bij aan ontspanning
7 december 2019, 07:00 - Edited on 6 december 2019, 22:22 - Nancy Versluis-Borsboom
Foto: Arnd Bronkhorst http://www.arnd.nl
Paarden waarmee regelmatig grondwerk wordt gedaan zijn meer ontspannen wanneer ze gereden worden. Dat is een van de uitkomsten van een Duits onderzoek naar teugellengte en spanning. Het verband tussen grondwerk en ontspanning maakte geen deel uit van de studie, maar kwam wel duidelijk naar voren in de resultaten.

Lagere hartslag
In de resultaten kwam duidelijk naar voren dat paarden, die regelmatig grondwerk of of werk aan de hand deden een lagere hartslag als ze gereden werden dan paarden die geen grondwerk of werk aan de hand deden. De lagere hartslag geeft aan dat ze ontspannen waren en een van de mogelijke conclusies van de onderzoekers was dat ze meer vertrouwen in hun ruiter hadden vanwege het grondwerk.

De tijd
Er zijn meerdere verklaringen genoemd in het onderzoek en de eerste is dat het mogelijk te maken heeft met de tijd, die een trainer extra investeert met het grondwerk. ‘Paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind, zijn meer ontspannen omdat hun trainers meer ontspannen zijn. Het is mogelijk dat mensen die de tijd nemen om hun paarden vanaf de grond te onderwijzen, minder gericht zijn op snel een doel behalen en meer betrokken zijn bij het proces. Ze zijn over het algemeen meer ontspannen en zorgen voor dezelfde ontspanning bij hun paarden. Zoals je bent, zo is je paard.’

Balans
Een tweede verklaring zou kunnen zijn dat paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind beter in balans zijn voor ze gereden worden. Deze paarden hebben trainers die veel bezig zijn met het evenwicht en de balans van een paard. Deze paarden leren in de juiste balans te bewegen waardoor ze zich lekker voelen en daarom meer ontspannen zijn. Fysieke balans is emotionele balans.

Begrip
De derde mogelijkheid, die wordt genoemd is dat paarden beter begrijpen wat hun trainer van ze wil als ze gereden worden. Paarden die regelmatig met grondwerk worden getraind, begrijpen de hulpen van de trainer beter. Ze hebben geleerd welk antwoord ze moeten geven op welke hulp en dat maakt het makkelijker om dat ook onder het zadel te kunnen doen. Zij kunnen meer ontspannen onder het zadel, omdat we weten wat de trainer vraagt en ze niet in de war raken van de hulpen.

Hulp
Net als bij nieuwe dingen in het rijden is het wel verstandig om eerst te zorgen dat je weet wat het grondwerk dat je met je paard zou willen gaan doen, precies inhoudt. En ook om iemand in te schakelen die je dit kan leren.

Haast
Het toevoegen van het grondwerk aan de training van je paard is ook goed voor de variatie. Bovendien is het een manier om je paard nog wat extra tijd te geven in een wereld waarin alles ‘nu’ moet gebeuren. Goed opgeleide dressuurpaarden zijn als grote meesterwerken, die worden niet in een dag gecreëerd, artiesten hoeven zich niet te haasten. Onderzoeken als deze laten zien dat het goed is voor een paard om de tijd te nemen. Een echte opleiding daar ben je jaren mee bezig.

Bron: Spelboundhorses

Tags: Werk aan de hand


heb je dit op fb gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:06 



 
Profiel   

Heb ik in mijn mail gekregen. Dacht ik deel het even hier. Zou eigenlijk ook bij Bokt nieuws gedeeld mogen worden. De mensen in dit topic weten wel hoeveel het kan bijdragen aan de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:37 



 
Profiel   

Fardoe, en alweer goed bezig, probeer het er maar es door te drukken bij nieuws. +:)+ , ben benieuwd.

Misschien,heel misschien geeft het aanzet tot nadenken. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:17 



 
Profiel   

Heb het artikel doorgestuurd naar de nieuwsredactie, tot nu toe nog geen reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:01 



 
Profiel   

gooi er dan zelf nog maar een nuttig linkje in:

https://www.1001tips.be/vrije-tijd/paarden/grondwerk-met-paarden/13-je-paard-lateraal-laten-buigen.asp

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 08:38 



 

Mag ik dit topic leven in blazen? Ik werk actief aan de hand met mijn paard. Ik heb les, niet met mijn eigen paard ivm vervoer. Maar met 'n paard van m'n instructrice. Ik ben vooral nog bezig met de basis, het er naast lopen (aan beide kanten) stil staan, achterwaarts, stelling vragen. Tijdens m'n vorige les schouderbinnenwaarts en pasje travers mee gepakt. Hier moeten we nog wat mee oefenen. Waar lopen jullie tegen aan? Ik vind het in balans lopen nog wel lastig. Dwz lekker op 1 tempo, 1 lijn, het paard niet aan raken. Wij werken aan de hand met een hoofdstel met teugels. Ik ben benieuwd! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 155 van de 157 [ 3921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen