ligt t aan mij? of t paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvaLoveyouxx
Berichten: 392
Geregistreerd: 07-05-14

ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 20:01

hey,
ik wilde mijn verzorgpaard de jambette leren.
ik kriebelde onder zn oksel,maar hi tilde zn been niet op.
ik kriebelde er echt onder en zelfs op die gewrichtskogel (ofzo) iets eronder)
doe ik t fout?

Anoniem

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:55

Dit hoort niet op Aangepast Rijden [AP] daarom verplaats ik het topic naar Trainen Vanaf de Grond [TVG]

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:57

Je paard snapt het gewoon nog niet. Ik weet niet hoe je het moet aanleren, maar wel dat je heel simpel moet beginnen. In feite is het niemands fout, jullie kunnen er allebei niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:58

Kriebelen is niet echt druk geven... Je moet duidelijker zijn, weet je wel hoe je het moet aanleren? Kijk is op http://www.nalanta.nl, daar staan heel veel tips. Ook waar je precies moet druk geven enz.
Heb je trouwens al het grondwerk onder de knie? Dan zou ik eerst met wat kleinere dingen beginnen aan te leren.

Trouwens, topic twee keer plaatsen helpt niet.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:00

Jouw schuld. Je verwacht iets van het paard wat hij niet kent. Daarom doet hij het niet. Eerst aanleren en dan pas een verwachting hebben.

Nalanta is inderdaad wel handig voor het aan leren van bijvoorbeeld de jambette.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:11

Ik weet niet of je andere kunstjes al hebt aangeleerd, maar anders begin je niet echt met een makkelijke. Maar als jij kriebelt onder zijn oksel, is het niet een automatische reactie van een paard om zijn been op te tillen. Aangezien je daar ook poetst, is het juist logisch voor je paard om zijn been te laten staan.

Heb je het trouwens met de eigenaar het er over gehad of je dit kunstje mag aan leren? Want de kans dat hij het gaat misbruiken in het begin is groot en de meeste eigenaren zijn er niet blij mee ;)
Ik mag dit namelijk echt niet aanleren van mijn moeder en de eigenaar van mijn verzorgpony

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:47


miesmermaid
Berichten: 142
Geregistreerd: 18-04-14
Woonplaats: in mijn fantasie :)

Re: ligt t aan mij? of t paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:13

misschien reageert jouw verzorg paard er niet op en moet je het misschien proberen met zijn voet optillen ( kan hij al voetje geven ?) *\o/*