[fototopic]fjord iejoor @longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
line18
Berichten: 724
Geregistreerd: 27-03-07
Woonplaats: roosendaal

[fototopic]fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 14:56

iejoor gelongeerd met touwen.
punten die opvallen.
* hij mag meer onder treden.
--> hij staat nog over bouwt en heeft zich hierdoor nog makkelijker op de voorhand gezet, hierdoor is zijn voorhand enorm.
het nu de tip gekregen om hem veel overgangen van stap naar draf en terug en halt er bij en wat galop te maken.
verdere tips zijn welkom.
* meer op mij letten
* peeskappen om doen
--> hij tikt van achter aan waardoor hij makkelijk kreupel is.

1.
Afbeelding
2. minder op de voorhand
Afbeelding
3. er was buiten de bak iets interesands ( hij moet meer de aandacht op mij houden
Afbeelding
4. andere hand
Afbeelding
5. bij me verzorgster nog even longeren loopt te ver op de voorhand wel netjes met benen
Afbeelding

tips welkom wel vriendelijk houden
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-08-14 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd in titel

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:04

tja, ik vind het eigenlijk niet echt van toegevoegde waarde... zijn neus is veel te ver naar beneden, op de voorhand... naja je zegt t zelf eigenlijk al. In uitjes springen, achterwaarts, veel galop en dan volte sluiten en volte openen zijn ook goede oefeningen. Veel succes!

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:05

wow, die loopt wel heel erg op de voorhand :=
probeer haar wat dichter bij je te houden (lijn korter) en dan inderdaad die overgangen maken! Geen 1 rondje mag hetzelfde zijn als de vorige! Ook kan je de rondjes groter en kleiner laten worden en de overgang in de gang zelf maken. Schijnovergangen dus (bijv. eerst heel langzaam laten draven en dan ineens een middendrafje doen).

Probeer dat lekker vol te houden, gaat ze mooi naar je stemhulpen luisteren! :D

Let wel op: Dit kost heel veel kracht. Ga dus niet heel lang door! Succes!

xxxxxx2000
Berichten: 291
Geregistreerd: 07-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:08

arinazazoe11 schreef:
wow, die loopt wel heel erg op de voorhand :=
probeer haar wat dichter bij je te houden (lijn korter) en dan inderdaad die overgangen maken! Geen 1 rondje mag hetzelfde zijn als de vorige! Ook kan je de rondjes groter en kleiner laten worden en de overgang in de gang zelf maken. Schijnovergangen dus (bijv. eerst heel langzaam laten draven en dan ineens een middendrafje doen).

Probeer dat lekker vol te houden, gaat ze mooi naar je stemhulpen luisteren! :D

Let wel op: Dit kost heel veel kracht. Ga dus niet heel lang door! Succes!


Die gniffelende smiley erbij had van mij niet gehoeven hoor! Leuke fjord, lijkt me een brave borst. Succes verder. Ik raad je aan een keer een longeer les te nemen zodat je dan specifieke tips kan krijgen voor jouw heel sprecifieke situatie

Oretha

Berichten: 3428
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:46

Soraya10 schreef:
tja, ik vind het eigenlijk niet echt van toegevoegde waarde... zijn neus is veel te ver naar beneden, op de voorhand... naja je zegt t zelf eigenlijk al. In uitjes springen, achterwaarts, veel galop en dan volte sluiten en volte openen zijn ook goede oefeningen. Veel succes!



Op zich loopt hij idd wel op de voorhand, maar hij gebruikt wel zijn rug lekker en maakt de bovenlijn sterker als je hem hier voorwaarts in houdt.
Denk dat afwisselend longeren prima is op deze manier, alleen zou het wel afwisselen met bijv. een pessoa zodat je de achterhand meer kan trainen en hem weer wat meer bovenin kan zetten.

Karen_VM

Berichten: 7
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ

Re: fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:59

Ik zou persoonlijk je touwen net iets langer maken zodat hij zelf kan zoeken naar zijn beste hoofdhouding, nu dwing je hem te veel (denk ik, omdat hij op de foto's met zijn neus ter hoogte van de knie loopt wat te laag is) waardoor hij dus inderdaad meer geneigd is om op de voorhand te lopen omdat hij te laag loopt met zijn hoofd. Verder gelden voor mij ook de adviezen die hierboven gegeven zijn :) veel overgangen maken, vooral die naar een lagere gang moet heel vlot verlopen en niet nog 5 passen verder. Is goed om achterhand onder te treden, net als een mooie achterwaarts (die laatste wel eerder aan de hand toepassen).

Donblubo
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-08-13

Re: fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:27

ik zou ook adviseren de touwen iets langer te maken,
ik heb er niet superveel verstand van dus meer tips kan ik je helaas niet geven ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [fototopic]fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:18

VD-ITP --> TVG

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: [fototopic]fjord iejoor @longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:25

Ga eens oefenen met balken als je die hebt. En idd kleinere rondjes en schakelen. Ook kan ( Miss niet goed gekeken hoor ) een elastische longeerhulp beter werken . Bij mijn fjord werken deze dingen goed