[FOTO] [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:35

Fijn om jullie aan het werk te zien bij Piet.
Lange teugelwerk doen niet veel bokkers ? (lees of zie er tenminste weinig over) dus leerzaam om stukje mee te mogen kijken bij je training.
Het is zo nuttig en leuk om te doen, en jij hebt wel een braverik bij je zeg. :)

Je kunt hier mooi zien dat je paard bijna 1:1 reargeert op jou houding en jou beenzetting.
Dat merk je zelf in actie vaak niet eens, je voelt wel goede cadans erin maar later zie je op beelden pas terug hoe perfect paardje kan meegaan in ons ritme en lijfhouding.

Je doet ook longeren met dubbele longe ?
(wordt je zelf minder moe van :z )
Gezien je men ervaring, wellicht domme vraag.


Zie graag vervolgbeelden van jullie terug, je rijdt Fevereiro Forte ook heel fijntjes en luchtig.


Enne: bedankt Amanda dat je deze kant van de sport in uitgelicht plaatst :j

First_Unique

Berichten: 2284
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Dicht bij Eindhoven

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:07

Super leuk om dit te zien!! Ik denk dat ik binnenkort ook eens een lesje lange teugelen ga nemen mijn instructrise :D volgens mij het enige waar ik nig niet echt van geproefd heb maar het ziet er ook zooo leuk uit :D

En wat een enthousiasteling is piet bakker zeg! Haha geweldig!! En wat doen jullie het goed als combinatie! Genot om te zien! Ben benieuwd hoe jullie er over een half jaar bijlopen :D

senta
Berichten: 335
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Heelsum

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:26

Dank je voor het delen! Ik heb Piet verschillende keren aan het werk gezien en vindt hem geweldig, heb ook zijn DVD hier liggen en meerdere keren bekeken, en langeteugel dus zelf ook. Ziet er goed uit zo, en naarmate je timing beter wordt loopt je paard ook mooier. Gaaf hoe Pier benadrukt dat je timing voor het loslaten zo belangrijk is,cda,s een goeie reminder!

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:30

Erg leuk om te zien. Jullie zijn lekker bezig!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:33

Wat gaaf, in Uitgelicht!
En bedankt voor alle super leuke reacties!
Ik ben nu onderweg , ga vanmiddag thuis even uitgebreid reageren !

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:34

Wat een prachtige foto´s Ellis!
Piet geeft echt superfijn les, ik verbaas me er altijd over hoe zo´n grote sprong voorwaarts je kunt maken met een halfuurtje les.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:42

Wat gaaf Ellis! Ziet er echt super uit al :)

Ferro is echt gaaf <3

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:43

Ziet er erg goed uit! En wat een gaaf dier!

cyrus

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-07-10

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:19

Wat leuk om te zien. Ik zou dit ook best willen doen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:21

Wat leuk! Je hebt een erg aansprekend paard die zo te zien mooi geconcentreerd bezig is!
Vind het trouwens wel grappig, de beste man sleept de hele les zijn jas mee op de arm :+

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:40

Wat leuk om te zien! Weer eens een hele andere manier om je paard (en jezelf) aan het werk te zetten :)

Het lijkt me wel heel moeilijk om je handen stil en zacht te houden als je er zo naast loopt. Kan dit geen extra storing opleveren? Hoe ervaar jij dat TS? :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:05

Lowara schreef:
Wat leuk! Je hebt een erg aansprekend paard die zo te zien mooi geconcentreerd bezig is!
Vind het trouwens wel grappig, de beste man sleept de hele les zijn jas mee op de arm :+



Laatst heb ik samen met hem een groot deel van mijn les in de stromende regen gelopen klik
Geweldige vent! Vond het ook zo jammer dat ik dit keer niet kon voor de les ;(

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:12

Wat leuk om te zien en ook de filmpjes, Piet kan het echt super uitleggen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:13

Wat leuk om te zien Nouvel! Je ziet de verbetering!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:18

Wat ontzettend leuk om te zien :-)

In welke regio's komt Piet zoal?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:24

Je kan Piet benaderen voor clinic/lesdagen :) dus zelf organiseren. Dus clubje mensen bij elkaar harken, locatie regelen en met Piet overleggen.
Hij komt uit NoordOost Groningen ergens geloof ik, dus hij komt niet voor 1 lesje ;)

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:50

Ziet er fijn uit! :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:21

Nogmaals dank voor de overweldigende hoeveelheid onwijs leuke reacties! *\o/*


Ninx schreef:
Wat ontzettend leuk om te zien :-)

In welke regio's komt Piet zoal?


Piet reist door Nederland voor lesdagen, hij wordt echter al een dagje ouder, dus is helaas niet zo heel simpel meer te boeken (zeker niet voor nieuwe locaties), ik ben dus altijd heel blij als het weer een keertje lukt!


hafjelinger schreef:
Wat leuk om te zien! Weer eens een hele andere manier om je paard (en jezelf) aan het werk te zetten :)

Het lijkt me wel heel moeilijk om je handen stil en zacht te houden als je er zo naast loopt. Kan dit geen extra storing opleveren? Hoe ervaar jij dat TS? :)


Ja dat klopt, dat is wel een beetje uitvogelen wat er kan met je hand en hoe je paard daarop reageert.
Piet gaat uit van heel veel losheid in je hand en in het teugelcontact, kleine ophouding en alles weer loslaten zodat het paard het gevoel heeft het zelf te doen.
Met mijn merrie deed ik dit werk op de kaptoom, dan zit je niet in de mond en dat werkte bij haar heel fijn.
Mijn jonkie is niet zo fan van de kaptoom en loopt liever op het bit, tja smaken verschillen, dus doe ik het bij hem gewoon met zijn bitje in.


Rhys schreef:
Wat een prachtige foto´s Ellis!
Piet geeft echt superfijn les, ik verbaas me er altijd over hoe zo´n grote sprong voorwaarts je kunt maken met een halfuurtje les.


ja klopt, je kunt er altijd weer super mee vooruit, alleen al de motivatie! :j


Peetstap schreef:
Fijn om jullie aan het werk te zien bij Piet.
Lange teugelwerk doen niet veel bokkers ? (lees of zie er tenminste weinig over) dus leerzaam om stukje mee te mogen kijken bij je training.
Het is zo nuttig en leuk om te doen, en jij hebt wel een braverik bij je zeg. :)

Je kunt hier mooi zien dat je paard bijna 1:1 reargeert op jou houding en jou beenzetting.
Dat merk je zelf in actie vaak niet eens, je voelt wel goede cadans erin maar later zie je op beelden pas terug hoe perfect paardje kan meegaan in ons ritme en lijfhouding.

Je doet ook longeren met dubbele longe ?
(wordt je zelf minder moe van :z )
Gezien je men ervaring, wellicht domme vraag.


Zie graag vervolgbeelden van jullie terug, je rijdt Fevereiro Forte ook heel fijntjes en luchtig.


Enne: bedankt Amanda dat je deze kant van de sport in uitgelicht plaatst :j


Ja echt geweldig leuk, zomaar mijn langeteugeltopic in uitgelegd!
en heel erg bedankt voor je mooie complimenten! :j

Wat de dubbele longe betreft, ik ben daarmee begonnen toen hij de enkele longe kende.
Met de lijnen aan de neus en dus zonder bit.
Toen hij dat een beetje begreep ben ik dat langzaam om gaan zetten naar stukjes erachter lopen na het longeren, eerst vond hij dat raar maar al snel begreep hij wat de bedoeling was en kon ik zo wat gaan sturen om hem 'bitwijs' te maken.
Later bitje bijgevoegd om te wennen en weer wat later dan de lijnen aan, dat bleek hij fijner te vinden dan de neuswerking, dus verder gegaan op het bit.

Ik heb hem een hele tijd met dubbele longe gelongeerd, op 't moment al een tijdje niet meer omdat hij het niet zo leuk meer vond en ik het rijden ook wat uit wilde gaan bouwen.

Hij is braaf, maar wel supergevoelig, dus bij elke stap is het weer even nadenken of dat de juiste is... 8-)


Amandavd schreef:
Wat een leuke man en een gaaf paard! Ligt het aan mij of moet die nodig eens op dieet?


ja dat is zijn grote manco, hij groeit van lucht, wat je ook doet of bedenkt om hem af te laten vallen, hij valt niet af... :+


martine0503 schreef:
Oooh hier wil ik ook al een hele tijd graag les in. Ik weet alleen geen goed adres. Waarkomt Piet Bakker allemaal of waar kun je heen? Mag per pb hoor.


zie mijn reactie hierboven...

en verder iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:56

Wat een gaaf dier heb je daar! Heel interessant ook om te zien die les, mooi om te zien hoe jullie echt als een team samenwerken en je kanjer op jou is afgestemd!

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:20

Wat een ontzettend leuke manier om met je paard bezig te zijn.
Van zo'n enthousiaste instructeur word je vanzelf ook enthousiast. En het ziet er ook heel vriendelijk uit, blij paard - blij mens.

Tolbergfan
Berichten: 632
Geregistreerd: 12-12-12
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:42

Wat ben je goed met je paard bezig! Iedereen zou dit voor de afwisseling moeten doen, het is goed voor het lijf van je paard en je wordt er zelf heel bewust van, je handhouding, tempo etc... Echt heel goed, en fijn dat het in uitgelicht staat. Kan iedereen mee genieten, en bewust worden van hoe goed dit eigenlijk is voor je dier. Ga zo door! En geniet van je knappe paard!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:06

Leuk om te zien ! Intressant !

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:15

LiesbethDW schreef:
Zag het al voorbij komen op Facebook, ziet er goed uit! Ferro ziet er ook enorm goed uit, en hij ziet er ook erg tevreden uit met zichzelf :)


Sterker nog, hij ziet er TE goed uit en DIK tevreden met zichzelf :+
Flauw misschien maar ik moest het toch even zeggen. Hij is echt veel te dik, kijk daarmee uit.

Verder ziet het er goed uit hoor. En is het echt een aansprekend paard en jullie als combinatie ook.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [LT] Langeteugelles van Piet Bakker met mijn Lusitano ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:42

wat heb je een gaaf paard daar!! apart op zo'n manier les krijgen maar lijkt me idd wel heel erg leerzaam!! leuk!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 19:31

Thanx allemaal!

babootje, ik heb daar hierboven al op gereageerd...
je bent duidelijk, en ik weet het, maar hij groeit nou eenmaal heel erg snel en is een jong paard dat je nog niet tot het uiterste aan het werk kan zetten...
er wordt hard aan gewerkt... :+