Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp gezocht met een aantal trucjes :)

 
Profiel   

Hallo bokkers!

Ik train al jaren paarden en pony's in vrijheidsdressuur, en dit gaat altijd prima! Ze leren snel, en vinden het geweldig om te doen.

Maar..

Ik heb vorig jaar een nieuwe pony gekocht, en is een mooie grijs witte schimmel met een leuke uitstraling!
Alleen snapt ze, of vind ze vrijheidsdressuur niet leuk..

Lachen en jambette vind ze geweldig, en spagaat gaat nog wel maar dat buigen, ze doet het, maar of ze het nou geweldig vind.

Als ze haar trucjes goed doet geef ik daarna een bix brokje als beloning. De eerste paar brokjes eet ze op, maar daarna doet ze ze alleen in de mond. Dit is met elk soort bixsje. Wortels, of brood lieverd verder ook niks op.

Onder het zadel leert ze wel vanalles! Dan is ze super leergierig en heeft ze energie voor 10! Maar zodra k afstap komt de 'slomere' pony weer terug..

Heeft iemand misschien tips of tops? :) :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:06 



 
Profiel   

Les nemen? :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:07 



 
Profiel   

Cas123 schreef
Les nemen? :)*


Ik ben juist degene die hierin altijd les geeft :') maar bij deze pony kom k er nie uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:10 



 
Profiel   

Euhm eet ze der voer altijd na een tijdje niet? Anders zou ik toch gaan denken dat het iets met haar tanden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:12 



 
Profiel   

VivaByoux schreef
Euhm eet ze der voer altijd na een tijdje niet? Anders zou ik toch gaan denken dat het iets met haar tanden is.


Ze is 3 weken teug naar de tandarts geweest! Sorry vergeten er bij te melden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:13 



 
Profiel   

AmyBaltus schreef
Cas123 schreef
Les nemen? :)*


Ik ben juist degene die hierin altijd les geeft :') maar bij deze pony kom k er nie uit..

Je zou ook hulp kunnen vragen aan je collega's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:14 



 
Profiel   

Ik wilde inderdaad net voorstellen: alsnog les nemen? Er zijn vast altijd weer nieuwe inzichten op te doen van collega's. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:16 



 
Profiel   

Msisschien vind ze jouw methode gewoon niet leuk.
Wat 100 keer werkt hoeft de 101ste keer net meer te werken :)
Misschien ben je gewoon een beetje teveel in routine bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:16 



 
Profiel   

minikatje schreef
Msisschien vind ze jouw methode gewoon niet leuk.
Wat 100 keer werkt hoeft de 101ste keer net meer te werken :)
Misschien ben je gewoon een beetje teveel in routine bezig.


Dat is zeker waar, maar dat doe ik juist niet. Ook voor afwisseling voor mezelf, en omdat ook ieder paard verschillend is! Maar zo een als mijn nieuwe heb k nog niet gehad, vandaar de vraag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:18 



 
Profiel   

AmyBaltus schreef
Als ze haar trucjes goed doet geef ik daarna een bix brokje als beloning. De eerste paar brokjes eet ze op, maar daarna doet ze ze alleen in de mond. Dit is met elk soort bixsje. Wortels, of brood lieverd verder ook niks op.

Onder het zadel leert ze wel vanalles! Dan is ze super leergierig en heeft ze energie voor 10!

Hoe beloon je haar onder het zadel? De trucjes doet ze waarschijnlijk omdat ze jouw graag een plezier doet. Die brokjes, ach, dat is maar bijzaak. Wortel of brood doet het ook niet dus moet je denk ik zo een andere manier van belonen zoeken dan voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 10:26 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
AmyBaltus schreef
Als ze haar trucjes goed doet geef ik daarna een bix brokje als beloning. De eerste paar brokjes eet ze op, maar daarna doet ze ze alleen in de mond. Dit is met elk soort bixsje. Wortels, of brood lieverd verder ook niks op.

Onder het zadel leert ze wel vanalles! Dan is ze super leergierig en heeft ze energie voor 10!

Hoe beloon je haar onder het zadel? De trucjes doet ze waarschijnlijk omdat ze jouw graag een plezier doet. Die brokjes, ach, dat is maar bijzaak. Wortel of brood doet het ook niet dus moet je denk ik zo een andere manier van belonen zoeken dan voer.


Onder het zadel beloon in haar ook met voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 15:46 



 
Profiel   

Misschien vind ze het gewoon niet leuk. Persoonlijk vind ik 'vrijheidsdressuur' ook heel stom. Misschien jouw pony ook wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 15:53 



 
Profiel   

Els1984 schreef
Misschien vind ze het gewoon niet leuk. Persoonlijk vind ik 'vrijheidsdressuur' ook heel stom. Misschien jouw pony ook wel.


Dit :j Mijn paard en ik vinden het helemaal geweldig en kunnen ons bijna niet voorstellen dat iemand anders dat niet vindt :P Maar dat kan natuurlijk prima! Ik zou lekker op zoek gaan naar iets wat ze leuker vindt: wandelen, poetsen, knuffelen, samen in de wei liggen.... Ga experimenteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 15:56 



 
Profiel   

VD-ITP >>> TVG
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-15 18:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen