Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 76 van de 84 [ 2092 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

 
Profiel   

Maartje_M schreef
Even een schopje omhoog. Ik wil met onze Welsh met de clicker gaan werken, maar... ik heb het mijn andere paard destijds met voer aangeleerd. Onze Joon is echter al een beetje tonnetjerond dus ik wil eigenlijk liever geen voer gebruiken. Haar normale portie gebruiken bij het werken i.p.v. op het voermoment zal niet echt gaan, want ze krijgt echt maar een paar brokjes voor het idee nu ze op dieet staat...
Het is een enorme kriebel en kroel pony en ze ervaart dit ook echt wel als beloning tot op heden. Zou dit een sterk genoege beloning zijn om haar de clicker uit te leggen? Of heeft er iemand een andere tip betreft voer voor ons dikke dametje?


Als je meer van het gewenste gedrag krijgt na een click&kriebel dan is het bekrachtigend, als dat niet het geval is... dan niet. Zo simpel is het: je krijgt wat je bekrachtigd.

Anders kun je gewoon het gewone voer gebruiken. Soms is hooi-ui-de-hand voeren ook al een bekrachtiging. Of grasbrok of hooibrokjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 06:00 



 
Profiel   

Lisette1205 schreef
Hee,
Ik weet niet of dit hier mag, of dat het hier al is genoemt.. Maar zijn er ook mensen die clickertraining met konijnen doen? :o

Mijn konijn heb ik getraind te komen op naam en terug in zijn hok te springen. Dat is inmiddels alweer 10 jaar geleden. Kijk eens op YT. Agility for rabbits is erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 06:02 



 
Profiel   

Hallo,
ik kwam dit topic tegen, heb nog niet alle 76 blz gelezen, dus wie weet vraag ik iets dubbel nu..
Ik ben ook gaan clickeren met mijn jong paard wat nog geen enkele basis had.
Hij is levensgevaarlijk geworden, valt aan, slaat met voorbenen en achterbenen.
Ik zal vast iets fout gedaan hebben, niet snel genoeg bv.
Heb wel een aantal lessen gehad van toch een behoorlijk ervaren persoon.
In ieder geval heb ik hem zelfs in training moeten zetten om hem nu met grondwerk weer enigszins minder gevaarlijk te krijgen.
Ik wil nog altijd heel graag positief met hem werken, maar wat is nu wijsheid, hier weer terug mee beginnen, het jammere is dat lessen enorm duur zijn van dit soort instructeurs, ik vind dat ze het op deze manier niet heel toegankelijk maken.
Ondanks dat ze vaak tegen elke vorm van druk zijn, maar hierin de hulp wel veel toegankelijker is, in mijn ogen dan toch.
Hoe zouden jullie nu met zo min mogelijk druk werken zonder het gevaarlijk te maken, is echt een hooggevoelig paard die snel enorme frustratie laat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 14:09 



 
Profiel   

Wat vervelend.
Waar woon je Didoma? Zaterdag wordt er een clickerdag in Zelhem georganiseerd voor beginnende en gevorderde clickertrainers. Hier komt de basis aan orde, oa aanleren beleefdheid mbt voerbeloningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 18:09 



 
Profiel   

Ik woon in de buurt van Rotterdam.
We zijn uiteraard onder begeleiding destijds met de basis begonnen. Maar op een of andere manier is de frustratie om voer zo enorm groot en niet onder controle te krijgen tot het punt dat het echt gevaarlijk is geworden.
Jammer dat ik niet dichter in de buurt woon, ik vind het nog altijd enorm interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 13:43 



 
Profiel   

Didoma schreef
Ik woon in de buurt van Rotterdam.
We zijn uiteraard onder begeleiding destijds met de basis begonnen. Maar op een of andere manier is de frustratie om voer zo enorm groot en niet onder controle te krijgen tot het punt dat het echt gevaarlijk is geworden.
Jammer dat ik niet dichter in de buurt woon, ik vind het nog altijd enorm interessant.



neem eens contact op met Roos van via Equestra, Ze gebruikt ook heel heel veel positief bekrachtigen in haar training en heeft veel hoeveel paarden in d'r handen. Paard is altijd leidend en probeert overal een match van te maken. interessant mens volgens mij komt ze ook regio Rotterdam. zie ook dr verhalen op dr facebookpagina

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 16:40 



 
Profiel   

Ik zou graag les willen om verder te gaan met clicker training. Weet iemand een leuke trainer in de omgeving van Nijmegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:07 



 
Profiel   

Ik weet dat Janneke Koekhoven routes in die regio heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 16:04 



 
Profiel   

Leuk dank je voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 19:48 



 
Profiel   

piffgek schreef
Ik zou graag les willen om verder te gaan met clicker training. Weet iemand een leuke trainer in de omgeving van Nijmegen?


Ik woon vlakbij Nijmegen en Janneke komt 1 a 2 keer in de maand hier in de regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 11:00 



 
Profiel   

[ img ]
Hallo allemaal hoe gaat het?

Ik ben benieuwd wat jullie aan het trainen zijn en of je inzichten hebt gekregen die je hier met andere bookers wil delen?

Ik ben enorm trots want ik ben eindelijk begonnen met het aanleren van steigeren en Kyra vind het super leuk. Ik heb zo lang gewacht (8 jaar ;) ) omdat ik zeker wilde zijn dat ik een gedrag snel onder stimulus control will hebben (op cue en zonder dat het gedrag spontaan wordt aangeboden) omdat steigeren toch potentieel gevaarlijke situaties kan opleveren. Zeker omdat Kyra op een pensionstal staat en dagelijks andere mensen met haar bezig zijn.

Ik ben at liberty begonnen en het was simpel om het na enkele korte sessies over te zetten aan de lange teugel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 16:13 



 
Profiel   

Kan me voorstellen dat je daar voorzichtig mee bent, HL. Zou het zelf ook niet snel (nouja: gewoon niet) aanleren vanwege de redenen die je noemt. Mijn doel is wel om uiteindelijk mijn paard zover te trainen dat de levade een optie is, maar dat is natuurlijk wel heel iets anders dan steigeren :D Ik zie wel eens bij mensen die het trainen dat het paard een enorme onderhals ontwikkelt (idem met Spaanse pas verkeerd aanleren overigens), is dit iets waar jij ook op let met je criteria?

Hier ligt het even op een laag pitje, ik ben een beetje inspiratieloos. Naja, inspiratie zat, maar i.v.m. het in de groei zijn kan ik nog niet zoveel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 13:49 



 
Profiel   

Leuk dat je het aandurft om die oefening aan te leren Hippologic!

Heb je het idee dat Kyra het leuk vindt? Ik leer het - net zoals Fillis - ook niet aan in verband met veiligheidsoverwegingen. Zeker omdat Dex nogal een nerveus dier kan zijn en ik dit niet aan zijn 'nerveuze toolbox' zou willen toevoegen :Y) .

Maar ik vind 9 v/d 10 steigerende paarden ook altijd erg zuur kijken en ik vraag me af of dat geen stukje frustratie is. Paarden steigeren voor zichzelf voornamelijk vanuit RAGE (zichzelf beschermen als het niet anders kan) en af en toe vanuit PLAY (met andere paarden). Maar ik vraag me af of ze het aangeleerd bij mensen wel echt als prettig ervaren. En ik heb vroeger een shetlander gehad die heel goed kon steigeren op cue (zelfs passen kon lopen etc). Maar als ik dat terug kijk, vraag ik me ook af of hij zich daar eigenlijk wel heel happy bij voelde. Hoe zie jij dat? Ben gewoon erg benieuwd haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 08:40 



 
Profiel   

Hoi, nieuw hier, heleboel pagina's dus even een inhoudsloos stipje om aan te haken :)
Leuk een groot clickertopic, fijn <3 Ben na een paar jaar afwezigheid weer terug op Bokt en mezelf weer wegwijs aan het maken. Iets met een zootje berichten moeten plaatsen voor ik overal kan reageren dus dan ga ik maar topics lastigvallen die ik interessant vind :D

Zelf vrij fanatiek clickeraar en hoewel ik heel veel lesgeef kom ik er elke keer weer achter hoeveel meer er nog te weten is. Dus ik beschouw mezelf maar als eeuwig leerling. Zal eerst ff door de hoeveelheid pagina's bladeren en meelezen voor ik me ergens mee ga bemoeien O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 08:41 



 
Profiel   

Chameleon schreef
Hoi, nieuw hier, heleboel pagina's dus even een inhoudsloos stipje om aan te haken :)
Leuk een groot clickertopic, fijn <3 Ben na een paar jaar afwezigheid weer terug op Bokt en mezelf weer wegwijs aan het maken. Iets met een zootje berichten moeten plaatsen voor ik overal kan reageren dus dan ga ik maar topics lastigvallen die ik interessant vind :D

Zelf vrij fanatiek clickeraar en hoewel ik heel veel lesgeef kom ik er elke keer weer achter hoeveel meer er nog te weten is. Dus ik beschouw mezelf maar als eeuwig leerling. Zal eerst ff door de hoeveelheid pagina's bladeren en meelezen voor ik me ergens mee ga bemoeien O:)
Welkom chameleon in het topic!

Vertel gerust meer over jezelf! Altijd leuk om andere clickeraars en hun paarden te leren kennen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 08:42 



 
Profiel   

Citaat
Vertel gerust meer over jezelf! Altijd leuk om andere clickeraars en hun paarden te leren kennen :j


Bwahahaha ik zie mezelf toevallig een paar posts hier boven bij naam genoemd met een redelijk adequate beschrijving er achteraan :) .
Roos Bijleveld, Via Equestra, 42 jaar, ongeneeslijke omdenker, 4 eigen paarden die leven met een behoorlijke dosis inspraak en een grote mate van R+ training, wat ze net zo eigenwijs maakt als ik zelf ben. Ik geef les, train, coach en probeer de wereld voor paarden en hun mensen op een creatieve manier een beetje leuker en positiever te maken. Daarnaast kunstenares en schrijfster maar op de een of andere manier blijven de paarden toch het overgrote deel van m'n tijd opslokken, geen idee hoe dat komt (ahum, *kuch*) maar het is nogal chronisch he, die vierbeners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 08:50 



 
Profiel   

Ik was aan het snuffelen in mijn boekenkast en kwam er 1 tegen die ik al bijna vergeten was. Blij dat ik hem heb herontdekt: Pferde gymnastizieren mit dem Clicker, van Viviane Theby. Mijn Duits is vrij beperkt maar ook ik kan dit boek goed lezen/begrijpen, dus laat je daar niet door tegenhouden :D

Als je al clickert en als je al academische rijkunst/dressuurmatig grondwerk kent zal er weinig nieuws in staan denk ik, maar toch een waardevol boek, zeker als je niet bekend bent met werken aan de hand. De auteur is naast clickertrainer ook dierenarts en chiropractor, en heeft naast gedrag dus ook correcte kennis over biomechanica (wat ik bij bijv. Connection Training een beetje vind ontbreken).

Dit topic is een beetje dood, volgen mensen het nog? Hoe gaat het bij jullie momenteel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:05 



 
Profiel   

Ja dat boek heb ik ook. Staan ook verwijzingen naar filmpjes op YouTube in het boek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:37 



 
Profiel   

Chameleon schreef
Citaat
Vertel gerust meer over jezelf! Altijd leuk om andere clickeraars en hun paarden te leren kennen :j


Bwahahaha ik zie mezelf toevallig een paar posts hier boven bij naam genoemd met een redelijk adequate beschrijving er achteraan :) .
Roos Bijleveld, Via Equestra, 42 jaar, ongeneeslijke omdenker, 4 eigen paarden die leven met een behoorlijke dosis inspraak en een grote mate van R+ training, wat ze net zo eigenwijs maakt als ik zelf ben. Ik geef les, train, coach en probeer de wereld voor paarden en hun mensen op een creatieve manier een beetje leuker en positiever te maken. Daarnaast kunstenares en schrijfster maar op de een of andere manier blijven de paarden toch het overgrote deel van m'n tijd opslokken, geen idee hoe dat komt (ahum, *kuch*) maar het is nogal chronisch he, die vierbeners.


HI roos! Wat leuk jij op bokt! Ik volg je al een tijd op Facebook waar ik altijd heel vrolijk(en soms niet dan is het te confronterend) van word. Voor mij ben jij echt een voorbeeld qua omdenken en proberen in de gedachte van het paard te komen. K hoop dat het topic weer een beetje gaat leven. Ook al heb k nog nooit geclickerd ik leer een hoop van de clicker gedachtes (als dat logisch klinkt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 23:37 



 
Profiel   

Chameleon schreef
Citaat
Vertel gerust meer over jezelf! Altijd leuk om andere clickeraars en hun paarden te leren kennen :j


Bwahahaha ik zie mezelf toevallig een paar posts hier boven bij naam genoemd met een redelijk adequate beschrijving er achteraan :) .
Roos Bijleveld, Via Equestra, 42 jaar, ongeneeslijke omdenker, 4 eigen paarden die leven met een behoorlijke dosis inspraak en een grote mate van R+ training, wat ze net zo eigenwijs maakt als ik zelf ben. Ik geef les, train, coach en probeer de wereld voor paarden en hun mensen op een creatieve manier een beetje leuker en positiever te maken. Daarnaast kunstenares en schrijfster maar op de een of andere manier blijven de paarden toch het overgrote deel van m'n tijd opslokken, geen idee hoe dat komt (ahum, *kuch*) maar het is nogal chronisch he, die vierbeners.


Hé mijn lesmens ook hier! Leuk! O wacht, jij hebt nu volgens mij geen idee wie ik ben :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 09:23 



 
Profiel   

Wat leuk, zo’n topic! Ik doe een opleiding tot dierentrainer, en hierdoor ben ik ook aan de slag gegaan met mijn pony, momenteel doen we clicker- en targettraining wat erg goed gaat tot nu toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:45 



 
Profiel   

Hallo! Wat leuk dit topic te vinden. Ik ben nooit echt actief geweest op bokt maar dacht 'he toch wel leuk eens echt serieus te gaan paardenneuzen!'. Ik heb 3 paardjes, 2 aan huis nu, meegenomen uit Engeland waar ik een paar jaar heb gewoond. Daar begonnen met de basis leren (ikzelf vooral) van positief trainen. Veel veranderingen voor mijn (jonge) paardjes de afgelopen 2 jaar (drama stalling etc etc) nu dus lekker 24/7 buiten en veel blijer en dus nu weer serieuzer gaan trainen (hopelijk met hulp van Janneke Koekhoven). Nu weer bezig met de basis, rustig met voertjes werken, rustig wandelen. Stilstaan voor kriebeltjes-checken benen, lijf, voeten. :) Ook langzaam 5 jarige welshje wat wennen aan saddle pad (heel veel lekkers, beetje recall oefenen, er weer af).

Zal zo even verder lezen in dit topic, ben erg benieuwd wat men zo al uitspookt. :)

[ img ]

Boswandeling Bakkeveen met de 3jarige Dagmar (vooral veel snuffelen en snoepjes erin als ze rustig meeloopt, whoa's braaf doet etc. gaat heel netjes gelukkig).

[ img ]
Woody en zijn mooie saddlepad (even 5 minuutjes recall oefenen met veel lekkers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:25 



 
Profiel   

Fillis schreef
Ik was aan het snuffelen in mijn boekenkast en kwam er 1 tegen die ik al bijna vergeten was. Blij dat ik hem heb herontdekt: Pferde gymnastizieren mit dem Clicker, van Viviane Theby. Mijn Duits is vrij beperkt maar ook ik kan dit boek goed lezen/begrijpen, dus laat je daar niet door tegenhouden :D

Als je al clickert en als je al academische rijkunst/dressuurmatig grondwerk kent zal er weinig nieuws in staan denk ik, maar toch een waardevol boek, zeker als je niet bekend bent met werken aan de hand. De auteur is naast clickertrainer ook dierenarts en chiropractor, en heeft naast gedrag dus ook correcte kennis over biomechanica (wat ik bij bijv. Connection Training een beetje vind ontbreken).

Dit topic is een beetje dood, volgen mensen het nog? Hoe gaat het bij jullie momenteel?


Klinkt als een interessant boek, ga ik ook even naar zoeken :) Met connection training ben ik niet bekend, de website sprak mij niet zo aan dus ben er nooit verder naar gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 23:30 



 
Profiel   

Ik kijk er zelf eerlijk gezegd ook nauwelijks meer naar :o het is prima voor de beginnende trainer maar als je al wat verder bent dan wordt er enorm veel herhaald...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 16:00 



 
Profiel   

Oh jammer :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 76 van de 84 [ 2092 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen