Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:57

Mogelijk dat Roos Bijleveld ook die kant op komt. Zij komt vanuit Gilze-Rije. .

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:06

Hoi allemaal.

Ik spring ook binnen. Ik heb jaren geleden met mijn vorige paard clicker training gedaan. En nu na een aantal jaar toos paardloos geweest te zijn komt zaterdag mijn nieuwe aanwinst.

Ook hij zal er aan moeten geloven :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 03:50

Olikea schreef:
Hoi allemaal.

Ik spring ook binnen. Ik heb jaren geleden met mijn vorige paard clicker training gedaan. En nu na een aantal jaar toos paardloos geweest te zijn komt zaterdag mijn nieuwe aanwinst.

Ook hij zal er aan moeten geloven :D


*\o/* Gefeliciteerd!

Hoe is het? Is hij al ingeburgerd?

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:16

Redelijk.. redelijk.

Ik loop er alleen tegen aan dat hij nu 24/7 hooi krijgt, en daardoor voedsel beloningen totaal niet interessant vind .

Heb dus een hele rits aan proefpakketjes besteld, in de hoop dat hij er iets lekkers bij vind

Verder merk ik heel erg dat hij totaal niet snapt dat hij nu een stem in het geheel heeft. Je merkt dat alles onder dwang ging bij hem . Hij verzet zich daar heel erg tegen ( begint al bij een beetje druk op een halster touw? ) ik vermoed door zijn vele littekens dat hij er doorheen gemept is.

Nu hij door begint te krijgen dat nee ook een acceptabel antwoord is kiest hij daar heel vaak voor.
Om daarna toch te doen wat ik vroeg.

Het is nog een hele uitdaging deze knappe man.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:25

Even een vraagje aan jullie. Hebben jullie een expliciet doel met de training?
Zo'n twee jaar geleden ben ik begonnen met clickeren. Toen ben ik er ook achter gekomen dat mijn ruin een hekel heeft aan het rijden, dus daar ben ik mee gestopt. Alleen nu worstel ik enorm met mijn motivatie. Ik doe nog maar heel weinig met de paarden. Het clickeren vind ik leuk, maar ik heb geen doel meer. Wat het extra lastig maakt is dat ze maar met zn tweeën staan en niet zonder elkaar kunnen. Even een wandelingtje maken zit er dus ook niet in. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een expliciet doel?

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:25

Voor mij is het allemaal onderdeel van het opvoeden van Tulip, zodat ik straks een braaf, zelfverzekerd paard heb. Dit is het eerste paard wat ik van jongs af aan opleid (sowieso mijn eerste paard) en clickertraining is voor mij een methode die ik goed begrijp en kan toepassen.

Zijn er geen andere dingen waar je met hem naar toe kan werken, zoals westrijden aan de hand?

Leedebee

Berichten: 2146
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:34

Bij Stip was het vooral bezigheidstherapie omdat hij nog zo jong was (is). Maar ik heb dan als doel dat hij een nieuwe oefening leert of bepaalde combinaties achter elkaar kan. Bijv. "Dansen" en daarna een rondje draaien. Of oefeningen uitbouwen dat hij het langer kan volhouden.

Al moet ik zeggen dat ik het nu al een tijd niet meer fanatiek gedaan heb. Maar wat er in zit vergeten ze meestal niet :o

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:27

Nee dat merk ik ook, ik kan gerust twee maanden een 'oefening' laten liggen, en vaak doet ze het dan zelfs beter dan voorheen. Wat clicker training ook doet voor mij is dat het mij anders laat denken. Toen ik Tulip kreeg merkte ik hoeveel ik 'for granted' nam met de oudere paarden. Met een jong paard is niks vanzelfsprekend en moet je overal op behoed zijn en alles aanleren. CT helpt mij om na te denken hoe een paard leert en hoe je dat zo goed mogelijk kan manipuleren, en vooral op een manier die leuk voor het paard is.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:17

Ik begrijp dat het voor jullie meer een hulpmiddel is om de basis aan te leren. Combinaties van vrijheidsdressuuroefeningen is idd ook leuk. Ik ben zoekende sinds ik niet meer rijd.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:50

Is horse agility misschien iets voor jullie? Je kunt meedoen met maandelijkse online competities en krijgt dan iedere maand ander parcours

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:03

Dat klinkt wel leuk idd, dank voor de tip!

Leedebee

Berichten: 2146
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:02

Er valt best een hoop te verzinnen. Apporteren is bijv. ook leuk. Daar is Stip zn "film" zo'n beetje mee tot stand gekomen :')


Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:52

Horse agility is inderdaad een leuk doel. Er is ook een organisatie die maandelijkse online competities organiseert. Mij kan dit erg motiveren, op die manier kunnen we ook wat competitiegericht aan de slag.
Je kunt ook kijken wat je paard nodig heeft qua fitheid, gewicht of balans en daar doelen bij bedenken. Bijvoorbeeld drie keer per week wandelen (grastraining kan dan al een flinke uitdaging zijn), x minuten kunnen draven.
En zijn er handelingen die je paard eng vind, waar je mee aan de slag zou kunnen? (Trailerladen, ogen schoonmaken, injecties toestaan.)

Het helpt om een cursus te volgen, waarbij je wordt uitgedaagd om aan een bepaald thema te werken.
Ik vind het erg leuk om aan mijn eigen trainersvaardigheden te werken en zeker als je video's beoordeeld worden door een instructeur, krijg je gerichte feedback. En je hebt deadlines.
Een paar aanraders zijn cursussen van Janneke Koekhoven en Jessica Brouwers, van Angelica Hesselius en Peggy Hogan.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:42

@effects.
Daar ga ik eens naar kijken. Julius is nog vrij jong, maar zeker leuk voor de toekomst.

Wij hadden deze week een grote overwinning. Mijn half wilde jaarling ( heeft tot 2 weken geleden heel zelden een mens van dichtbij gezien) een snoepje aan durven pakken.

Hij is wel al zo ver dat hij het snapt dat als hij een klik hoort ik een snoepje gooi. En zo komt hij steeds dichterbij

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 05:30

Knap hoor!!

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:30

Heel leuk! Volgens mij zag ik jullie voorbij komen in de EE Facebookgroep. Jullie gaan vast grote stappen maken met rustig op deze manier doorgaan.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:33

Effects schreef:
Heel leuk! Volgens mij zag ik jullie voorbij komen in de EE Facebookgroep. Jullie gaan vast grote stappen maken met rustig op deze manier doorgaan.



Dank je.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.