De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:33

@splenius, misschien kun je een kort filmpje sturen waarin je aan het werk bent, zodat Tristan die ook bij de Q&A kan behandelen? Misschien dat je iets moet veranderen, zodat het beter werkt?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:47


MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 16:07

Ik raak nog aan het verder knutstelen. Een stok met een touw en afzet lint eraan.
Een soort van ratel of klapper handjes. (bart smit heeft ze niet en had ook al bij de Action gekeken)

Op dit moment gaat de Yoga steeds beter. Celva gaat correct achterwaarts, en begrijpt steeds beter wat er van haar verwacht wordt. Ook lijkt ze in het middenstuk wat gemakkelijker te worden.

Ik verbaas me erover dat t redelijk vlug gaat, hoe ze ergens op moeten reageren. (mischien vang ik de verkeerde signalen op en zie ik dat als correct, dat kan ook).
Het oefenen met de vlag in dit weer gaat redelijke goed. En dat had ik echt niet verwacht.

Ik kijk ernaar uit wanneer het filmpje erop staat waarbij Tristan een 'groen' paard traint.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:10

ik gebruik een tamboerijn voor de herrie oefening :-)

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 16:11

Hey ja! Das ook een goeie!!!!!!!!!! *\%/*

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:00

MargrietJonk schreef:
Ik raak nog aan het verder knutstelen. Een stok met een touw en afzet lint eraan.
Een soort van ratel of klapper handjes. (bart smit heeft ze niet en had ook al bij de Action gekeken)

Op dit moment gaat de Yoga steeds beter. Celva gaat correct achterwaarts, en begrijpt steeds beter wat er van haar verwacht wordt. Ook lijkt ze in het middenstuk wat gemakkelijker te worden.

Ik verbaas me erover dat t redelijk vlug gaat, hoe ze ergens op moeten reageren. (mischien vang ik de verkeerde signalen op en zie ik dat als correct, dat kan ook).
Het oefenen met de vlag in dit weer gaat redelijke goed. En dat had ik echt niet verwacht.

Ik kijk ernaar uit wanneer het filmpje erop staat waarbij Tristan een 'groen' paard traint.


Filmpjes met het groene paard staan al online sinds gisteravond.
Dan worden een aantal dingen gelijk weer wat duidelijker.

Ik ben met een blik met spliterwten bezig voor de geluidsoefening haha.
Tas kijkt hij niet naar, ook niet toen het flink aan het waaien was.
Vlag moet ik nog naar op zoek, die heb ik niet zo snel hier ergens liggen.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:13

Ja SZ ik had het filmpje gisteren bekeken.
Heel informatief weer. Iedere dag leer ik weer n beetje bij. Ook met de objecten op tijd weg halen.

Wat ook weer bij mij ging dagen was de uitspraak van Tristan.
Het gaat er niet om dat je paard z'n hals laat vallen, om deze maar te laten vallen.

Nee t gaat em er juist om, dat hij ook echt zelf leert snappen dat hij de situatie zelf kan beinvloeden
door z'n hals te laten vallen, zodat hij zelf kiest dat hij niet hoeft te vluchten.

Had van een andere bokker gelezen dat ze als 'druktemaker' een tamboerijn gebruikt! *\o/* vond ik ook een goeie tip!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:46

Jullie ook technische problemen bij de live Q&A? Hier blijft de plaat hangen... Begint bij refreshen telkens bij hetzelfde stukje...

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:49

Ja hier ook. Na het bijtende veulen..

Kosha06
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:50

Ja hier ook :(

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:50

Ja inderdaad!

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:55

Hee nu lijkt hij in een heel ander verhaal te zitten? Zouden ze niet weten dat het bij ons is vastgelopen?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:58

Ja en nu loopt hij weer vast over de uitleg van het paard op de cirkel te doen bewegen.
Heel erg jammer...

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:00

Ik heb mijn computer en internetverbinding al vervloekt maar daar ligt het dus niet aan. Echt jammer, wilde zelf ook nog iets vragen.

Edit: afgelopen... Balen zeg :( .

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:19

Geen hele duidelijke, en ook al wat oudere foto's.
Maar dit is van de tijd dat ik met mijn griezelbaldi met tristan aan het werk was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Naast het feit, dat ik hem zeer gemakkelijk onder dekzeil kon zetten, kon ik hem ook longeren en rijden terwijl er een dekzeil oplag/aanhing, en reed ik ook prima over het zeil heen.
Tevens kon ik, dankzij Tristan, Wedge rijden met enkel een touwhalster.
Afbeelding

Het heeft hem, en mij ook, zeer veel veranderd, we konden beide de rust vinden.
Ik heb hem gereden van zijn 4e tot zijn 12e jaar, sinds ik bij Tristan leste, kon ik zelfs met Wedge naar buiten, wat eerst echt een onmogelijke opgaaf was. :')
Ik moet ook nog ergens een foto hebben van mij rijdend op Wedge, met een paraplu in de hand, ik kan hem alleen helaas niet meer vinden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:37

Bij kvd op stal?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:52

Marise01 schreef:
Ik heb mijn computer en internetverbinding al vervloekt maar daar ligt het dus niet aan. Echt jammer, wilde zelf ook nog iets vragen.

Edit: afgelopen... Balen zeg :( .


Ik kon vanavond niet bij de Q&A zijn maar hij komt sowieso morgenavond online te staan dus dan kunnen jullie hem ook nog een keertje kijken, dan heb je niets hoeven missen iig!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:50

Wat balen dat er technische problemen waren. Ik zag het op een gegeven moment in de chat, maar bij ons (zowel bij Tristan als bij mij thuis) liep hij gewoon door, dus we hadden niets in de gaten. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik daar aan kan doen; misschien dat dan toch de internetverbinding bij Tristan niet snel genoeg was of bij die van mij (ik had met Ziggo internetproblemen overdag).

Ik ben nu in ieder geval de Q&A aan het uploaden en ga hem morgenochtend exporteren (zijn twee stappen) en dan zal hij er in de middag op staan.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:30

Lielle schreef:
Bij kvd op stal?

ja, ik stond daar in de tijd dat Tristan daar ook stond.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:30

Net het filmpje van t " groene" paard bekeken..vond em toch eigenlijk wel erugg mak..jammer had liever een hele gespannen gezien om dan te weten wat te doen.
Tot nu toe zie ik nog steeds weinig verschil met hetgeen ik van Parelli en Scott downs heb geleerd..Voor mij persoonlijk iets teleurstellend dat had ik nl wel verwacht..hopelijk maakt module 3 het verschil..
Weet iemand trouwens waar je goedkoop een vlag scoort?
@connepon: helaas nog steeds niet alles ondertiteld dat had ik wel verwacht van een curcus van dit geld..?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:43

biscaya schreef:
Net het filmpje van t " groene" paard bekeken..vond em toch eigenlijk wel erugg mak..jammer had liever een hele gespannen gezien om dan te weten wat te doen.
Tot nu toe zie ik nog steeds weinig verschil met hetgeen ik van Parelli en Scott downs heb geleerd..Voor mij persoonlijk iets teleurstellend dat had ik nl wel verwacht..hopelijk maakt module 3 het verschil..
Weet iemand trouwens waar je goedkoop een vlag scoort?
@connepon: helaas nog steeds niet alles ondertiteld dat had ik wel verwacht van een curcus van dit geld..?


Je doelt op video 2.3 en 2.4? Die komt er vandaag op. De rest staat er op en kun je zien aan de CC in de hoek bovenin.

Er komen in de toekomst nog wel meer filmpjes van onervaren paarden hoor;
Komt goed.

Wat betreft andere methodes is het denk ik ook een beetje wat je zelf graag wilt zien. Uiteindelijk hanteert "good horsemanship" dezelfde principes. Ik ben geen Parelli expert dus ik kan die vergelijking niet goed maken. Wat ik erover lees lijken er mij verschillen te zijn als het gaat om de waarom en wat je wilt bereiken. Bij TRT is alles op het rijden gericht en dat zie ik bij Parelli niet zo erg. Maar goed, we kijken er allemaal met onze eigen bril doorheen.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:25

We gaan trouwens in de nabije toekomst filmpjes maken van mensen over de hele wereld die de TRT methode volgen en hun verhaal in beeld brengen. We gaan dat van zowel deelnemers van de online training doen als internationale topruiters die met Tristan hebben gewerkt. Als er hier mensen zijn die graag hun progressie willen delen of het leuk vinden als we een reportage maken, dan kun je dat mailen naar info@trtmethod.com

Superveel zin in om die filmpjes te maken! We hebben ook al even de topruiters besproken waar we langs kunnen gaan. Dat wordt echt heel gaaf!! *\o/* *\o/*

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:37

Dat klinkt leuk! Die filmpjes zullen voor iedereen toegankelijk zijn, als een soort promo-materiaal veronderstel ik? Lijkt me wel fijn om aan mee te werken :)

Ik stond Dyson gisteren te poetsen voor ik mijn oefeningen wilde doen. Hij was al erg rillerig en springerig toen ik hem van de wei haalde, dus ik dacht de modder nog gewoon te laten hangen en eerst mijn oefeningetjes te doen. Nog geen 5 seconden later kwam er een hond om de hoek waarvan hij schrok. Hij springt opzij, recht op m'n voet. Gelukkig had ik mijn stevige laarzen aan. Wel stuk nu, en mijn teen is ook gebroken. Eventjes gedwongen rust dus -O-

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:42

ja inderdaad toegankelijk voor iedereen en onderdeel van promotiemateriaal.

Wat vervelend dat je paard op je teen sprong en ook nog eens gebroken. Pijnlijk!! Beterschap in ieder geval!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:30

Renske_W schreef:
Lielle schreef:
Bij kvd op stal?

ja, ik stond daar in de tijd dat Tristan daar ook stond.

Toen was ik er al weg, mss dat onze trammelant er toen nog stond. Heb wel veel gehoord destijds over een gekke aussie :-)

On topic, ik ben inmiddels zelf aardig aan het herstellen en wil dit weekend weer wat gaan oppakken. Kijken of mijn schimmel het nog weet.