De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 18:49

Toevallig recent weer wat online trainingen waaronder deze aan het opfrissen :)

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:05

Ik ben bezig met Featherlight Horsemanship maar ik ben gister ook weer wat TRT filmpjes gaan kijken ter aanvulling.

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:40

Ik heb de training gekocht en ineens verdwenen de dingen waar ik tegenaan liep, en tot op heden heb ik dus nog niets met de training gedaan :+

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:14

Heeft iemand hier ervaring met het werken met de TRT method en een jong paard? Wellicht ten opzichte van featherlight academy.
Ook de ervaring hoe het is als je geen longeercirkel of goede bak tot je beschikking hebt?

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:05

Ik doe nu mee met de jonge paarden challenge van TRT, nog meer?
Mijn door mijzelf gefokte merrie heb ik een paar jaar geleden weggebracht om zadelmak gemaakt te worden en na twee maanden is ze terug gekomen en waren ze nog niet aan rijden toegekomen.
Ze heeft flinke singeldwang en kan rondgaan als een rodeopaard, dus nogal een uitdaging.
We zitten nu in week twee en ik merk dat ze deze methode fijn vindt, ik bereik haar veel beter.
Nu zien hoe ver we komen, alles wat goed gaat is winst. Ze is nu 6 en ik had niet veel hoop meer, maar begin er nu wel in te geloven.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:55

Mijn jonkie pakt het tot nu toe leuk op, loop nu wel tegen het aansingel probleem aan, dus spannend of we dat op kunnen lossen.
Hier nog iemand actief met de cursus bezig?

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:32

Ik ben op zoek naar de beste manier van opleiden van mijn jonge paard.
Ik overweeg cursus voor het verminderen van stress te gaan doen.
Wat zijn jullie ervaringen en wasr kan ik al het 1 en ander van hem vinden zodat ik kan kijken of de methode bij mij past voor ik hem aanschaf.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:04

Hebben jullie tips voor een goede vlag en clapper om te gebruiken (webshop)? Die van TRT zelf zijn uitverkocht.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:27

FCSA schreef:
Hebben jullie tips voor een goede vlag en clapper om te gebruiken (webshop)? Die van TRT zelf zijn uitverkocht.

Ik heb ze toen gewoon bij de action gekocht. De vlag maakte ik vast aan een zweep.

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:31

DDDara schreef:
Ik ben op zoek naar de beste manier van opleiden van mijn jonge paard.
Ik overweeg cursus voor het verminderen van stress te gaan doen.
Wat zijn jullie ervaringen en wasr kan ik al het 1 en ander van hem vinden zodat ik kan kijken of de methode bij mij past voor ik hem aanschaf.


Ik heb de volledige training, er is een “starting a young horse” traject. Heb je die al gezien? Ik begrijp jouw overweging ook.

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:32

FCSA schreef:
Hebben jullie tips voor een goede vlag en clapper om te gebruiken (webshop)? Die van TRT zelf zijn uitverkocht.


Ik heb de vlag en clapper van TRT, de clapper heb ik ook eentje van in China besteld. De vlag is licht gewicht dat maakt hem wel echt heel fijn. Of je moet ergens een mooie stof halen die ook licht is. Ik heb een Nederlandse vlag aan een zweep geknoopt, dat is wel zwaar wat niet zo fijn werkt..

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:06

DDDara schreef:
Ik ben op zoek naar de beste manier van opleiden van mijn jonge paard.
Ik overweeg cursus voor het verminderen van stress te gaan doen.
Wat zijn jullie ervaringen en wasr kan ik al het 1 en ander van hem vinden zodat ik kan kijken of de methode bij mij past voor ik hem aanschaf.

Ik heb ook de hele cursus, dus ik weet niet wat er online gratis te vinden is om zijn trainingsmethode te zien.
In mijn ogen gaat het er vooral om dat je een paard een gedegen uitleg geeft voor je van hem verwacht dat hij doet wat we van hem willen.
Het is meer een kwestie van omdenken, wat begrijpt het paard nog niet als de uitkomst nog niet het wenselijke is.
En door dat in kleine stukjes te knippen en elke keer in de oefeningen weer naar de ontspanning te komen nemen de paarden dat ook mee in hun verdere dagelijkse bestaan.

Klapperhandje van TRT is bij mij bij de tweede keer gebruik helaas al kapot gevallen. |(
Vlag heb ik niet van TRT en ben ik ook benieuwd of er een bruikbaar alternatief is!

singa

Berichten: 739
Geregistreerd: 12-04-07

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:33

Is er nog iemand die de advent box heeft?

Ikzelf blijf voorlopig nog op mijn honger zitten wat de inhoud betreft, maar misschien komt mijn "joepieeee" momentje nog.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:33

Ik hoop hier ook mee te gaan praten/lezen, van vriendlief afgelopen kerst de volledige cursus cadeau gekregen en nu al onwijs blij met wat ik gezien heb tot nu toe :j

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:06

Ik kom even binnenvallen in dit oudere topic. Op dit moment is er een korting en kun je het programma voor €250 aanschaffen en heb je levenslang toegang.

Mijn paard is al wat ouder en kan in sommige situaties spanning opbouwen en ook soms voor mij uit het niets wegspringen. Helaas heeft hij deze manier van omgaan in een spannende situatie jarenlang gedaan en is hem geen andere manier aangeboden. Het gaat gelukkig al een stuk beter maar ik zou ook graag met hem op wedstrijd willen.

Bij zijn vorige eigenaar heeft hij ook iets meegemaakt in de binnenbak met een omvallende hindernis. Als er gesprongen wordt in de binnenbak kan ik op dit moment niet rijden. Hij raakt dan echt in paniek en ik kan hem dan onvoldoende bereiken.

Mijn vraag is dus aan degene die de online training hebben, biedt de online cursus voldoende handvatten om een paard die in paniek raakt van geluid/gebeurtenissen zich te leren ontspannen in een situatie?

Is het het geld waard, want het is nog steeds best een uitgave.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:26

Ik denk dat het antwoord op beide vragen ja is.
Houd er wel rekening mee dat het een manier van trainen is waar je geleidelijk verbetering in gaat merken, er komt geen moment van een knopje die er ineens op zit en dan op aan gezet kan worden.
In kleine stapjes merk je dat een paard steeds beter met situaties om weet te gaan en merk je steeds meer kleine succesjes op zodat het paard daarin kan gaan groeien.
Maar het is dan niet ineens klaar, het blijft een continue ontwikkeling die ook weer op de oude weg terug kan, dus je blijft er mee bezig en moet het je echt eigen maken.
Verder merk ik wel dat mijn jonkies het veel sneller oppikken, maar heb ik juist weer een ruim volwassen paard die er heel blij mee is.
In jouw geval zou ik het doen!
Misschien is het een lange weg, maar als je vandaag begint ben je er maar vast mee bezig en als je over een jaar, bij wijze van, nog aan loopt te modderen dan heb je spijt dat je er niet mee begonnen bent.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:36

Ik heb het jaren geleden gekocht omdat ik het erg interessant vond.
Ik geloof echt in de methode en vind erg leerzaam om de filmpjes te bekijken en paarden te zien veranderen.
Ik blijf het alleen wel lastig vinden om het ook echt zelf te doen.
Maar heb nu een jong paard erbij dat ook erg ril kan zijn op dingen in de omgeving.
Denk dat het voor hem heel goed zou zijn.
Dus ga het zeker weer oppakken binnenkort.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:03

Goed dat dit topic nog leeft ?
Zelfde vraag als hierboven
Hoe goed werkt het voor jullie?
Heb een geweldige merrie maar ze heeft trauma met rijden opgelopen bij eerdere ruiters en verlatingsangst .
Hoe goed werken de grondwerk lessen en zijn ze makkelijk genoeg te volgen ?

Ik heb alles voor dit paard over.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:29

Ik ben nog niet zo lang ermee bezig, maar vond de eerste video's al heel waardevol, maar kan er verder weinig over zeggen. Die korting zit er al maanden op geloof ik, ook al telt hij elke dag af.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:18

Ik zag op Facebook toevallig extra verjaardagskorting voorbij komen. Ik wilde het toch al afnemen over een tijdje, zeker omdat het een vrij kleine investering is voor levenslange toegang (zeker als je het omrekent naar fysiek les afnemen). Ik denk maar zo, je kan er altijd wat van oppikken. Zijn maar een paar dekjes, etentjes, of schoenen die ik moet skippen om dat te balanceren _O- Eigenlijk mocht ik deze maand geen uitgaven meer doen, maar ik heb me met de extra korting vandaag toch aangemeld!

Er is trouwens een mogelijkheid voor een 7 dagen gratis proefperiode, dus je kunt even kijken of het je aanspreekt natuurlijk.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:06

7 dagen proef zou wat zijn idd

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:32

Je hebt volgens mij een niet-goed-geld-terug garantie. Weet niet binnen hoeveel dagen, dat zou ff gecheckt moeten worden.

Ik heb meer geleerd van de live sessies vh laatste jaar, althans toen pas begreep ik wat ik aan het doen was. Of waarom ik dat deed. En dat het niets te maken heeft met elk patroon goed kunnen doen. Ook de tension release points snap ik nu pas. Het simpelste om te doen en hetgeen wat hier echt doorslaggevend is geweest in alles.
Ik ga nu bijv juist drie vormen van schriktraining doen vóór ik het écht spannende ga doen, omdat mijn paard nu echt mega ontspant bij schriktraining :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:13

Ik ga het doen , aanmelden voor mijn beetje aparte paard .
Je bent nooit uitgeleerd.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:10

Ben het met je eens hoor, je bent nooit uitgeleerd :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:32

Heb alles via mail ontvangen
Ga er morgen eens verder naar kijken
M'n dochter van bijna 17 is meteen enthousiast
Ze vindt z'n filmpjes met een heerlijke zelfspot geweldig
Dus zo slaan we 2 vliegen in 1 klap .