Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 53 [ 1310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De TRT online cursus van Tristan Tucker

 
Profiel   

Ik merk wel aanzienlijk verbetering in haar lijf en meer zelfbewust van hoe ze beweegt en waar ze haar benen moet laten zeg maar.

Wat je verteld over je merrie dat heeft de mijne ook precies zo. Ik weet ook daar de oplossing niet voor, als die er al zou zijn. Ik merk wel dat mijn merrie er niet meer zo in blijft hangen als ze een gespannen moment heeft. Als ik dan op de grond bezig ben dan doe ik een patroontje en is ze weer relaxt, dus dat is wel heel erg verbeterd. Hoe je dit in het rijden beter moet krijgen weet ik niet. Misschien een goeie om het te laten filmen en in de Q&A te laten behandelen door Tristan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 19:50 



 
Profiel   

Ik heb net een paard gekocht die ook bekend is met de TRT-methode. Nu leek het mij voor de bonding goed om ook met deze methode aan de gang te gaan. Dus ik heb heel enthousiast de online training aangeschaft.
Nu is het geval dat het geld afgeschreven is, maar ik geen email ontvangen heb en niet kan inloggen. Zijn er meer die dit probleem hebben ervaren?

Ik heb gisteren gemaild en ze streven ernaar om de mail binnen 48u te beantwoorden. Ik wacht het dus nog even af. Helaas kan ik geen telefoonnummer vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 04:16 



 
Profiel   

Gek dat er geen mail kwam. Mijn ervaring is dat eea altijd wel netjes wordt opgelost hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 06:13 



 
Profiel   

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij weer even op de goede weg kunnen helpen. Ik heb met mijn 3 jarige al een hele poos via de TRT manier gewerkt met prima resultaat. In de bak weet hij dan ook goed te ontspannen bij wat dan ook en respecteerd mij over het algemeen goed, maar het blijft een 3 jarige.
Nu staat hij sinds 3 dagen met zijn vaste clubje paardenvrienden in een veel voller weiland en een heel stuk verderop op het terrein. Nu loop ik tegen twee problemen aan:
- paardlief heeft bedacht dat hij niet meer mee wil de wei uit en blijft dan gewoon stokstijf stil staan. We moeten over een pad van ongeveer 2 meter breed met aan beide kanten stroomdraad, even rondjes laten draaien oid zit er dus niet in. De staleigenaar heeft hem al achterna gezeten, dan loopt hij wel mee, maar is geen oplossing. Als ik alleen ben zet ik hem in zijn achteruit, dat gaat een aantal meter goed en dan staat hij ook weer aan de grond genageld... Ik heb hem er ook al af en toe uitgehaald voor iets leuks, niet enkel werk.
- daarnaast wil hij niet meer op de poetsplaats staan zolang de rest van de paarden in de wei, en dus uit zicht staan. Hij loopt er nog wel op maar vliegt eraf nog voor ik hem vast kan maken. Nu heb ik hem buiten de poetsplaats al allerlei oefeningen laten doen met het idee: alleen de poetsplaats is een rustplaats. En laat ik hem er achterwaards oplopen en laat hem dan met rust. Echter na 2 sec staat meneer zich alweer te vervelen en draait alle kanten op, schrapen, eraf rennen etc. Poetsen of zadelen lukt dus echt niet op dit moment. In stal zetten is geen optie, dan gaat hij enkel rondjes lopen rennen in stal, er dan zelf bij in gaan is te gevaarlijk, in stal is hij dan ook niet voor reden vatbaar om een oefening te gaan doen..

Voor de info: hij is ruim 3.5. Een half jaar geleden zadelmak gemaakt, daarna een paar maand onbelast minimaal aan het werk geweest (TRT/grondwerk/wandelen/longeren). Nu weer 4x 5 minuutjes onder het zadel geweest wat erg goed gaat, hij wordt flink beloond en lijkt het ook leuk te vinden.
Hij staat de hele dag in de wei, snachts op stal en krijgt vnl vitaminebrokje en savonds/sochtends een handje basisbrok voor het idee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:56 



 
Profiel   

De poetplaats kun je behandelen zoals het trailerladen. Dus hem laten zien dat op de wasplaats staan eigenlijk de enige fijne optie is (zelf even de filmpjes bekijken die daarbij horen).

2 meter is wat mij betreft ruimte genoeg om je paard te laten draaien en is het dat echt niet, dan kun je hem ook weer zoals het trailerladen naar voren 'jagen'. Dus drijven, achter je paard in plaats van leiden en trekken aan je touw. Je gaat dus meer achter het paard staan en zwiept met je touw als hij niet meer loopt, reageert hij nog niet, dan geef je een tik enz...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:01 



 
Profiel   

Annetje schreef
De poetplaats kun je behandelen zoals het trailerladen. Dus hem laten zien dat op de wasplaats staan eigenlijk de enige fijne optie is (zelf even de filmpjes bekijken die daarbij horen).

2 meter is wat mij betreft ruimte genoeg om je paard te laten draaien en is het dat echt niet, dan kun je hem ook weer zoals het trailerladen naar voren 'jagen'. Dus drijven, achter je paard in plaats van leiden en trekken aan je touw. Je gaat dus meer achter het paard staan en zwiept met je touw als hij niet meer loopt, reageert hij nog niet, dan geef je een tik enz...


Het trailerladen op de TRT kent hij. Verschil met de poetsplaats is mogelijk dat als ik hem er voorwaards in laat lopen als een trailer, dan staat hij verkeerd om (met zijn hoofd naar de muur) tot daar gaat het wel prima, maar zodra hij dan moet omdraaien vliegt hij in een split second weg, dat stukje weet ik op dit moment nog niet goed op te lossen (terwijl hij daar een hele poos telkens redelijk braaf heeft gestaan en er niks engs is gebeurd)...

Het draaien op dat twee meter pad ga ik niet doen. Te groot risico dat hij of ik een keer in het stroomdraad zit. Het 'jagen' valt nog wel te proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:11 



 
Profiel   

Ik geloof dat 1 van de filmpjes over dit probleem gaat. Wordt opgelost door steeds een stukje bij de groep vandaan met het paard te werken, dus de training in het weiland doen en dat steeds een stukje uitbouwen, niet meteen uit de wei en naar de poetsplaats willen meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 14:58 



 
Profiel   

Ik ben wel een beetje klaar met doorlopend de commerciële oliebol en "aanbiedingen" van Tucker.....

Bestel voor vrijdag, nu het nog kan , etc, etc...en het gaat maar door.
Sorry maar ik vindt zijn marketing niet aansluiten bij deze paarden training, en zet me zelfs aan het nadenken.
Een goede trainings methode verkoopt zichzelf n.l., die hebben wachtlijsten.


Effe frustie uiten hoor. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 09:55 



 
Profiel   

Peetstap daar ben ik het helemaal mee eens. Als je Conny (dressagepro, bedenker van trt online ding) volgt, dan staat het ook vol met acties en vernieuwingen van de site enz... logisch dat ze reclame willen maken, maar ik vind het ook storend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 11:15 



 
Profiel   

Hoe kun je eigenlijk je abonnement stopzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 11:22 



 
Profiel   

Waarom zou je dat doen? Je betaalt eenmalig, je krijgt het niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:00 



 
Profiel   

Dat was vroeger zo. Alles is tegenwoordig omgezet in een abonnementsvorm.
Ik heb zelf de cursus in 1 keer betaald en voor mij is het gezien de vooruitgang van mijn paard het geld dubbel en dwars waard.

Volgens mij kun je gewoon een mailtje sturen om op te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:08 



 
Profiel   

Annetje schreef
Waarom zou je dat doen? Je betaalt eenmalig, je krijgt het niet terug.


Ik betaal elke maand 29 euro :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:22 



 
Profiel   

Oooh nooit geweten... Ik betaalde in 1x iets van 500 euro. Geen idee of ik het dat echt waard vind. Ik heb er veel aan gehad, maar ik vind het ook erg veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:41 



 
Profiel   

Ik dacht ook dat ik 1x een bedrag had betaald voor 3 maanden abonnement, maar dit bleek dus ook stilzwijgend door te lopen. Na een mailtje hebben ze mij wel afgemeld en netjes het bedrag voor de komende 3 maanden teruggestort. Ik vond de filmpjes zekerleerzaam, maar ik denk dat ik het idee redelijk begrepen heb en hier de punten die mij passen eruit heb kunnen halen. Verder staat er inmiddels zoveel materiaal op youtube (zowel TRT als Warwick Schiller) dat ik hier toch niet langer voor betaal. De vele mailtjes vond ik ook irritant..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:00 



 
Profiel   

Ik heb toen eenmalig betaald en dan heb ik onbeperkt toegang voor onbepaalde tijd. Maar dan heb ik het over 3 jaar terug..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:45 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die nog intensief bezig zijn met de methode of net zijn begonnen?

Ik heb het vorig jaar al aangeschaft maar dan is mijn paard verkocht en nu staat mijn jonge (2 jaar en 3 maanden) terug op stal dus wil ik daar graag mee beginnen met wat oefeningen.

Het zou leuk zijn moesten er nog meer mensen actief zijn om mee te praten en overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 12:14 



 
Profiel   

Toevallig heb ik gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens ingelogd :) en doe in de winter vaak meer grondwerk ivm kou en natte bodem enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:12 



 
Profiel   

Ik heb het al een tijdje en pas het zeer regelmatig nog toe. Dus ja, ik gebruik het nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 16:32 



 
Profiel   

Ik gebruik veel nog bijna dagelijks maar het zit er inmiddels zo ingebakken dat ik niet meer zo actief ben op de site. Vind het ook jammer dat het forum van TRT in het engels is, dat maakt dat ik niet zo snel reageer op berichten. Ik ben nog steeds heel blij dat ik de training heb aangeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 17:00 



 
Profiel   

Niet intensief en bewust.

Meeste dingen zitten al zo in mijn gedrag verwerkt dat ik niet eens meer weet van wie , wie nu is...
En das ook totaal niet belangerijk verder, kijk voornamelijk naar het betreffende paard bij me en pas me daarop aan.
Of dat nou stukje Tuckie of wat anders is, of zelf uitgevogeld, of +r, ik maak me er totaal niet meer druk om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 18:35 



 
Profiel   

Heb alleen een deel van de online cursus gedaan, maar ben pas half januari van plan om het toe te passen op mijn jonge paard. Voordat ze ruitermak gemaakt wordt. Zadelmak gaan we zaterdag mee beginnen, maar dan alleen met sjabrakje en elastische singel.
Loop vast tegen vanalles aan. Mijn merrie is van weinig onder de indruk, en staat graag dicht bij me, als ik dan met iets zwaai of gooi of wiebel of als lasso wild gebruik, dan denkt ze dat het een test is en ze juist braaf moet blijven staan. Of heeft ze zoiets als: Wat ben JIJ nou druk aan het doen?!?! Ik kom wel even dichterbij om je gerust te stellen...
Of zoiets van: Wat interessant, kan ik daarin bijten?

Het "everywhere, but not here" principe moeten we dus nog even onderzoeken... :')
Maar maakt het leerzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:19 



 
Profiel   

Ben toevallig ook van de week weer ermee aan de gang gegaan. Ik was al een heel eind, maar loop tegen dingen aan die ik toch niet goed heb zitten, dus ben terug gegaan naar de klok-oefening. 1.2 meen ik in de cursus.

Ik heb overigens wel van één van die aanbiedingen geprofiteerd. Ik heb de hele cursus, dus tot met rijden, dus 3 delen, voor 200 euro kunnen aanschaffen.

Ik kom niet veel meer op het forum. Ik had er ooit eens een probleem gepost en ik kreeg van div mensen raad, maar het bleek niet te zijn zoals Tristan het zou hebben gedaan. Dat vond ik verwarrend. Logisch natuurlijk als je met mensen praat, geeft iedereen zijn wijze raad, maar het is toch anders dan als Tristan dat zelf zou zeggen. Dus het forum kom ik niet meer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:45 



 
Profiel   

Ik heb bij een probleem een keer een filmpje ingestuurd voor de Q en A. Daar heb ik toen een heel duidelijk antwoord op gehad waar ik mee aan het werk kon. Na een paar weken had ik al veel resultaat bereikt waar ik heel blij mee was, dus nog even trots een filmpje gestuurd met het resultaat. Kreeg ik van Tristan meer tips hoe ik verder moest gaan zodat mijn probleem helemaal opgelost zou zijn. En inderdaad het probleem is helemaal opgelost en mijn paard is een mak lammetje geworden. Voor mij is de training zijn geld dubbel en dwars waard geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 17:25 



 
Profiel   

Leuk om te lezen Petra. Een filmpje naar Q en A insturen zal zeker een heel goed plan zijn omdat tristan en zijn medewerkers daar dan zelf over praten. De mensen op het forum bedoelen het goed, maar je weet niet wie al heel veel goeds bereikt heeft of niet. Dat maakt het onbetrouwbaar vind ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 17:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 53 [ 1310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen