De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 12:22

Ik heb de 'vragenronde' gemist. Maar heb gisteravond wel op de TRT site de module filmpjes proberen te bekijken. Die liepen ook niet correct zoals het zou moeten zijn. Het beeld bleef stil staan, verwijl de audio gewoon doorging.

Vanavond opnieuw proberen. En gewoon lekker verder oefenen. De grondbewegingen snappen we nu correct. En de tas aan zweep gaat steeds beter. De vlag is af en toe nog best eng.

Heb vanmorgen twee Bart Smit Bigshop tassen gevuld met stro en dicht geplakt met ducktape zodat deze kunnen dienen als 'enge versmal objecten'. Daar ga ik vanavond mee aan de slag.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

@margriet jonk: goed idee zeg!!

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:08

Eh.... ja nou... :o Om nou twee van die voerzakken te kopen en daar stro in te doen, vond ik te duur.
Ik kreeg even last van een gierigte aanval. Dus kwam ik op t idee om even twee big shoppers te halen. Voor twee euro was ik spekkoper! Eh tassenkoper dan. Nu nog even kijken bij de Action voor een dekzeil, die zal ook wel veelal goedkoper zijn dan de bouwmarkt.

@Biscaja: Heeft de Action geen vlaggen? Hema? Xenos? Meestal rond de WK, EK of koningsdag liggen ze wel in de schappen. (ik werk in een souvenirs winkel en daar verkopen we de NL vlag.)

Mischien dat de Action een vlag te koop heeft.

astriidj

Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:45

Hier bleef de Q&A ook hangen, jammer want ook ik wilde nog vragen stellen.
Leuk om te lezen wat iedereen hier gebruikt als 'enge' voorwerpen :)

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:46

een opstapkrukje werkt ook prima

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:58

bedoel je een opstapkrukje om mee te vermallen zeg maar?

Deze vind ik persoonlijk niet intressant genoeg qua raar object zeg maar. :D
En ik wilde iets wat fel gekleurd is, en makkelijk ook weer verders te gebruiken is, als ik t niet meer
nodig heb. Deze tas kan ik weer helemaal plat vouwen en opbergen. Met een opstapkrukje ben je vaak meer ruimte kwijt.

Verder gebruik ik iedere dag een opstapkrukje voor het opstijgen. Dus ja... daar is ze wel aan gewend.
Maargoed. Daar ging t nu ff niet om.

Ik vind wel dat we allemaal met leuke tips aankomen!

Ben nog steeds op zoek naar een tamboerijn. Deze had Bart Smit niet en Action ook niet.
_O-

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:21

Wat een goede tips allemaal!! We willen foto's Margriet!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:34

voor geinteresseeerden heb ik per PB een aantal filmpjes van dit voorjaar, met de opmerking dat ik toen al een aantal weken bezig was.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:58

Een douchegordijn werkt ook prima als zeiltje..

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:42

Whaa haa haa een douche gordijn!!!!!!!!!!!! Top!!! _O- +:)+

Ik zal straks op stal of morgen ochtend wat foto's schieten. hi hi.

Kosha06
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:37

Leuk om alle ervaringen en tips voor attributen te lezen!

Bij ons gaat het goed, de 'yoga' vind mijn paard heerlijk om te doen, ze staat helemaal te gapen en te smakken.
Alleen het draaien op de cirkel dat wil nog niet op de juiste manier (eerst een voorbeen achterwaarts laten stappen). Ik probeer het in kleine stapjes steeds wat beter te laten gaan, maar dat kwartje is nog niet gevallen bij d'r. Ik ga er ook vanuit dat het een kwestie van geduld is en alle kleine stapjes meteen te belonen, ze is 9 en heeft er met longeren al 5 jaar een ander patroon in zitten dat we nu willen veranderen.

Gister ben ik naar de action geweest. Margriet bedankt voor de tips! Ik heb shoppingbags van de action gekocht. Ik heb ook knalroze paraplu's gekocht, afzetlint, knikkers voor in een fles, een kattenspeeltje met een belletje in een balletje dat heel hard rammelt, kerstslingers om mee rond te zwieren... En dat alles voor een tientje!

Ipv een opstapkrukje heb ik een ronde onderlegger gekocht om mezelf te trainen dat ik op m'n plek blijf staan.
Wie weet dat we het krukje ooit gaan proberen, maar voordat ik m'n benen breek ga ik eerst op die onderlegger staan.

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:44

Leuk, ik volg ook even. Bijna jarig en misschien een leuk cadeau voor me verjaardag :D :)

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 13:44

Gooi niets weg en bewaar alles wat stuk is gegaan in t verleden.

Ik had een mooie Döbert longeerzweep. Celva had daar al diverse malen op gestaan. Na drie keer met een schroef en zwart tape te hebben gerepareerd. Heb ik maar een nieuwe gekocht.
Na een aantal pogingen om de kapotte zweep weg te gooien dacht ik.....
Griet.... Niet weggooien. Wie weet.

En nu? Nu heb ik er een zweep 'vlieg ding' van gemaakt.
Je weet wel. Zo'n wat langere zweep met een longeertouw, met afzetlinten eraan vast gemaakt.

Zo heb ik weer een nieuw attribuut erbij!

Hoewel ik echt dacht dat Celva flink uit d'r plaat zou gaan, met het introduceren ervan.....
Keek ze wel heel angstig, maar bleef verder opmerkelijk rustig.
Nadat ze haar hals daarna liet vallen, was het weer 'gesneden koek' . :)

Ik wil me nu echt goed gaan toeleggen op de controle. Dus in t soort longeren het paard gemakkelijk kunnen omkeren, van hand veranderen.

Daarna ga ik eens het zeiltje introduceren.

Ik vind het echt super gaaf allemaal. Had niet verwacht dat mijn paard het zo gemakkelijk zou oppakken. Tenslotte ben ikzelf er ook maar een beginner in.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:36

Supergaaf Margriet!

Ik ben momenteel ook iets meer bezig met de controle. Ik dacht namelijk dat ik dat goed voor elkaar had, maar met het keren gaat het nog niet zoals het hoort. Hij stapt dan voor niet zoals het moet, maar dat vind ik een lastige om goed aan te leren. Als dat iets beter gaat, ga ik het om en rond attributen weer oppakken

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 17:47

Zojuist even bij de Action een afdek zeil gekocht. 3 x4 meter. Een mooie blauwe kleur die goed opvalt. Voor het mooie bedrag van 4,39.

Toen ik in de rij stond, viel mijn oog op een vlag. Dus voor degenen die deze nog zoeken. ACTION!
Afbeelding

@ Conny:
Dat keren is nog wel even een 'dingetje' . Hoewel dat in de eerste module wel aan bod komt, komt het weer heel veel terug in de andere filmpjes. Tis bizar hoe met kleine aanwijzingen Tristan die paarden zo kan leiden. Hoewel ik het ook ontzettend grappig vind als het ook even niet gaat zoals het zou moeten. (dat het paard in de slingers bleef staan en niet direct reageerde). Fijn dat dat soort stukjes er niet uit worden gehaald, of overnieuw gedaan worden.

Dat controle gebeuren hoop voorspoedig onder de knie te krijgen...... Hoewel ik denk dat dit juist het moeilijkste van allemaal is.....

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:58

haha ja eigenlijk hebben nog niks overnieuw moeten doen. Maar Tristan moet ook om zulke situaties lachen. Dat is geloof ik ook te horen op de video. Saphira vindt die slingers spannend, dus blijft ze er onder staan (daar waar het spannend is), terwijl ze nu gewoon door moest lopen.

Je kunt je vast wel voorstellen dat we vaak met een big smile achter de camera staan. (ik film altijd samen met Wim, mijn vriend)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:10

Ik heb de cursus maar even op een laag pitje gezet voor een aantal dagen tot de wind weer gezakt is. Nogal moeilijk om wapperende tassen enzo weg te halen als hij ontspant terwijl ik die tas niet onder controle heb haha..
Gisteren wel met de storm les gehad. De hele binnenbaan stond te schudden en klapperen maar mn paard verblikte of verbloosde niet. Ik merk al echt dat hij door de trainingen beter weet hoe hij met spanning om moet gaan. Fijn!

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:09

Dank je voor de tip MargrietJonk, ik heb meteen de vlag gehaald bij de Action! Zal ook 'ns op zoek gaan naar het afdekzeil.

En me sinds vandaag ook opgegeven voor de cursus, dus maandag kunnen ponylief en ik ook van start. Heb er zin in!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:22

Alvast veel succes Esss!

En fijn om te lezen dat je al verschil merkt SuperZodiaX!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:52

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een lijst met oefeningen die in de cursus behandeld wordt? Niet met hoe Tristan ze precies aanleert (dat valt onder beroepsgeheim ;)), maar puur welke oefeningen er in de cursus gebruikt worden? Ik lees namelijk dat Parelli-mensen hier wat teleurgesteld zijn in het verschil met Parelli (de filosofie voor de mens is blijkbaar weliswaar anders, maar de uitvoering richting het paard volgt de 7Games is blijkbaar behoorlijk hetzelfde), dus ik zou ze wel eens willen vergelijken qua oefeningen.
Van Parelli zijn alle oefeningen die in elke cursus gebruikt worden wel ergens opgesomd te vinden (de 7games zijn ook geen geheim), dus ik ben benieuwd waar ik de oefeningen-inhoud van de Tristant Tucker kan vinden?
Bij Yoga heb ik bijvoorbeeld namelijk niet zo'n duidelijk beeld van wat daar nou onder valt. ;)

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 17:21

@Ess: Afdek zeil kun je ook kopen bij de Action. E4,39 En ook dat rood/ witte afschriklint E0.99 . (voor aan je vlieg ding zweep ) .

Ik wilde vanavond weer oefenen. De afgelopen twee dagen was daar geen beginnen aan, met een bak waarin je met een bootje, eendjes kon vangen.......... De wind daar storen we ons niet (meer) zoveel aan.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 15:47

Ik heb Celva vanmorgen geïntroduceerd met het zeil. Ik had er toch wat meer spektakel van verwacht... :o

Had het zeil eerst zo smal mogelijk tussen de bart smit tassen gelegd. Na drie x kijken en wat snuffelen, liep ze er zonder al te veel poes pas overheen. Vervolgens heb ik het zeil na ieder keer dat ze zowel links als rechtsom eroverheen was gegaan, een stukje breder uitgelegd. Na een poep en een scheet lag het complete zeil uitgevouwen in de rijbaan. Zonder opsmuck stapte ze overheen. Linksom was niet echt een probleem, maar rechtsom gaat ze liever niet. Toen ze eenmaal op het zeil liep, was de boom en trailer toch een stuk spannender......... :=

Aan de buiten rijbaan grenzen ook 2 speelbakken.... Toen het daar ff 'los' ging, liep Celva nét in draf over het zeil. Nou toen was het feest. *\%/* Ik kon haar niet meer houden, en moest haar loslaten. :evaw: vervolgens bouwde ze even haar eigen feestje en 'schrik training' . Toen ik haar uiteindelijke weer te pakken had, zat haar pees beschermer achterstevoren om haar voorbeen. :oo Gelukkig heeft ze altijd goede beenbescherming om. +:)+

Daarna nog even vriendelijk doch dringend de yoga oefeningen doorgenomen. Op dat moment was de ontspanning even ver te zoeken. Toen alle gekkigheid weer 'gedaald' was, hebben we nog even het zeil nog een keer gedaan. En als toetje de paraplu.

Daarna met een heel voldaan gevoel haar op stal gezet.
+:)+

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:02

Ik lees al even mee met jullie, maar denken jullie dat dit ook geschikt is voor een jaarling (lees 19 mnd)? Op zich vind ik het nog wel prijzig, maar ja als je het altijd weer terug kan zien is het misschien wel de moeite waard.
Ik lees het graag van jullie.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:29

kking schreef:
Ik lees al even mee met jullie, maar denken jullie dat dit ook geschikt is voor een jaarling (lees 19 mnd)? Op zich vind ik het nog wel prijzig, maar ja als je het altijd weer terug kan zien is het misschien wel de moeite waard.
Ik lees het graag van jullie.


Zeker weten! Tristan doet het patroon voor een deel zelfs bij veulens. Het klinkt misschien een beetje afgezaagd maar eigenlijk is dit voor elk paard, ongeacht de leeftijd of niveau, geschikt.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:44

Iemand(of misschien meerdere) belang op samen te doen? Ik vind het te duur om alleen te doen, je krijgt toch gewoon een inlogcode dan kan iemand anders toch ook inloggen op die naam?