De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:40

CK88 schreef:
Iemand(of misschien meerdere) belang op samen te doen? Ik vind het te duur om alleen te doen, je krijgt toch gewoon een inlogcode dan kan iemand anders toch ook inloggen op die naam?

Als dat zo gaat werken dan heb ik wel interesse, maar ben bang dat dat niet kan.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:40

kking schreef:
CK88 schreef:
Iemand(of misschien meerdere) belang op samen te doen? Ik vind het te duur om alleen te doen, je krijgt toch gewoon een inlogcode dan kan iemand anders toch ook inloggen op die naam?

Als dat zo gaat werken dan heb ik wel interesse, maar ben bang dat dat niet kan.


Lijkt me wel toch? Je kunt toch samen met iemand doen?

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:32

Ik volg ook even..twijfel ook nog om de cursus te gaan volgen. Heb wat Parelli gedaan, dingen van Warwick Schiller gebruik ik ook (maar niet alles), en Chris Irwin vind ik ook nog steeds een fijne trainer.
Ook hier is het nu vooral een financieel plaatje, en dat ik niet weet of het voor mijn paard heel veel toevoegd. Niet dat hij bomproof is, maar meestal als hij iets spannend vindt gaat ie t bekijken, heel enkele keer rent ie even weg, om vervolgens binnen 10m weer stil te staan en te bekijken waar ie eigenlijk voor weg rende. Toch vind ik het wel belangrijk om voor het grondwerk meerdere inzichten te hebben opgedaan, omdat elk paard anders is, en ik er qua training bij andere paarden vast weer iets uit kan halen... :)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:48

kking schreef:
CK88 schreef:
Iemand(of misschien meerdere) belang op samen te doen? Ik vind het te duur om alleen te doen, je krijgt toch gewoon een inlogcode dan kan iemand anders toch ook inloggen op die naam?

Als dat zo gaat werken dan heb ik wel interesse, maar ben bang dat dat niet kan.



Ten eerste, het kan door ons gesignaleerd worden als je dat doet; en ten tweede, riskeer je dan een hele fikse boete (denk aan in de duizenden euro's). Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom dat zo is

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:49

Voor het geval het toch niet duidelijk is. Als je naar een concert gaat, geef je ook niet je ticket door aan je vriendin zodat zij ook nog even naar binnen kan

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:50

connepon85 schreef:
Ten eerste, het kan door ons gesignaleerd worden als je dat doet; en ten tweede, riskeer je dan een hele fikse boete (denk aan in de duizenden euro's). Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom dat zo is


Jammer voor 1 persoon veel te duur... -O- op Netflix kun je bv ook prima op 2 accounts dus hoopte dat het kon.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:51

CK88 schreef:
connepon85 schreef:
Ten eerste, het kan door ons gesignaleerd worden als je dat doet; en ten tweede, riskeer je dan een hele fikse boete (denk aan in de duizenden euro's). Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom dat zo is


Jammer voor 1 persoon veel te duur... -O- op Netflix kun je bv ook prima op 2 accounts dus hoopte dat het kon.


helaas pindakaas :+

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:00

Mja ws kun je zoets zien aan ip adres, maar als je het echt zou willen, zou het kunnen.

Maar ik vind dat je dat niet moet willen. Die mensen hebben er ook hoop tijd en energie in gestoken en is voor hun hun werk en dus bron van inkomsten. Zou dus niet netjes zijn. Overigens zijn de online programma's bij diverse trainers rond dezelfde bedragen, dus vind het absoluut geen te hoog bedrag, alleen voor mij op dit moment nog even wel te hoog haha. Toch aan t kijken of ik t rond krijg, want wel interessant.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:02

darkadia schreef:
Mja ws kun je zoets zien aan ip adres, maar als je het echt zou willen, zou het kunnen.

Maar ik vind dat je dat niet moet willen. Die mensen hebben er ook hoop tijd en energie in gestoken en is voor hun hun werk en dus bron van inkomsten. Zou dus niet netjes zijn. Overigens zijn de online programma's bij diverse trainers rond dezelfde bedragen, dus vind het absoluut geen te hoog bedrag, alleen voor mij op dit moment nog even wel te hoog haha. Toch aan t kijken of ik t rond krijg, want wel interessant.

Ja hetzelfde heb ik een beetje... Maar leer al veel van al jullie reacties en het meelezen!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:16

Dan blijf ik een meelezer in dit topic...ik vind het echt te duur om er even bij te doen.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:24

darkadia schreef:
Mja ws kun je zoets zien aan ip adres, maar als je het echt zou willen, zou het kunnen.

Maar ik vind dat je dat niet moet willen. Die mensen hebben er ook hoop tijd en energie in gestoken en is voor hun hun werk en dus bron van inkomsten. Zou dus niet netjes zijn. Overigens zijn de online programma's bij diverse trainers rond dezelfde bedragen, dus vind het absoluut geen te hoog bedrag, alleen voor mij op dit moment nog even wel te hoog haha. Toch aan t kijken of ik t rond krijg, want wel interessant.


klopt inderdaad; het heeft met ip adres te maken. Maandag gaan we over naar een nieuw systeem waarbij er automatisch een blokkering optreedt als je met meerdere ip adressen toegang tot de training probeert te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:38

connepon85 schreef:
klopt inderdaad; het heeft met ip adres te maken. Maandag gaan we over naar een nieuw systeem waarbij er automatisch een blokkering optreedt als je met meerdere ip adressen toegang tot de training probeert te krijgen


Is dat niet heel erg raar? >;)
Aangezien elke plek een eigen IP-adres heeft, betekent dat dat ik met mijn computer alleen de cursus zou kunnen bekijken als ik thuis ben, maar niet als ik bij mijn vriend ben, op mijn werk zit, in de trein zit of in een hotel ben, of via mijn mobiel onderweg kijk?
Dan word je elke keer geblokkeerd? Lijkt me zoals je het nu beschrijft iets wat ik als organisatie zeker bij de inschrijving duidelijk zou maken, want dit is een enorm beperkende clausule, helemaal voor zoveel geld... :=

Eigenlijk vind ik het voorbeeld van de cursus in vergelijking met het live concert ook behoorlijk de plank misslaan. Een cursus is een fysiek iets dat steeds te raadplegen is wat je zou moeten vergelijken met een boek of cd (fysiek of digitaal, of ze nou statisch zijn of steeds aangepast of bijgedrukt worden) - die mag je ook uitlenen aan vrienden of te lenen bij de bieb. Inhoudelijk gezien kun je je inderdaad afvragen waarom je cursusmateriaal dat online staat niet mag delen, als je de papieren cursusmap, het bijbehorende boek en de instructiedvd wel mag uitlenen.
Netflix heeft het daarmee inderdaad super geregeld want zij erkennen het recht om te delen en dat mag je ook een (beperkt) aantal keer doen.

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:23

Ik zit er ook over te denken me 8n te schrijven.
Maar nu lees ik dat je maar één op adres mag gebruiken?
Ik ben veel onderweg en heb dan wel mn laptop bij me.
Is er niet iets mogelijk om het apparaat te registeren? Dat heb ik wel met de anatomie van the glass horse. Dat moet je eerst deïnstalleren anders wordt het voorgoed onbruikbaar als je op een ander apparaat gaat zonder dat te doen.

En wat als je verhuist? Dan krijg je ook een andere ip.

Misbruik is toch niet te voorkomen.
Ik kan het ook samen met een vriendin doen en dan gewoon alles bij mij thuis op één computer kijken...
Collateral damage ofzo

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:32

Ik wilde me vandaag ook aanmelden maar zit nu ook een beetje met dat ip-adres gedoe te kijken.
Heb de laatste tijd nog al pech gehad en heb veel nieuw moeten aanschaffen maar dat levert ook nieuwe ip-adres een op.
Dan heb je dus meteen geen toegang meer?
Dan vind ik het wel duur.
Een dvd kan ik dan gewoon opnieuw draaien, een boek opnieuw erbij nemen en lezen.
Komt dit programma anders ook tzt op dvd uit?
Dan zou ik liever daar op gaan wachten.

Anoniem

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:45

Ik weet niet hoe connepon85 het precies bedoelt (misschien is haar omschrijving wel niet juist/volledig) maar het lijkt mij sowieso dat alle gebruikers die onder de oude voorwaarden (altijd overal te bekijken) de cursus hebben gekocht hoe dan ook geld terug krijgen, omdat je ze zomaar een groot deel van de mogelijkheden ontneemt?
Een beetje alsof je een boek koopt en thuis pas merkt dat je die maar in 1 kamer mag lezen. Daar wil je denk ik toch ook wel (een groot deel van) je geld voor terug. 8-)

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:46

Ik heb geen moment getwijfeld, geld bij elkaar gespaard en ingeschreven toen ik kon! Volgend jaar wordt het namelijk duurder dacht ik te lezen dus ben ontzettend blij dat ik nu kan instappen! Ben al een tijdje onder de indruk van Tristans methode en kan niet wachten morgen te beginnen!! Als dit betekent dat ik mijn onzekere en wat getraumatiseerde paard kan helpen ontspannen, om te kunnen gaan met spanning, angst en daardoor fijner door het leven kan gaan, vind ik de prijs meevallen. Je hebt wel onbeperkt toegang en neemt deze kennis en vaardigheden de rest van je leven mee. Ik weet dat ik en mijn behoorlijk sensibele paard (en misschien toekomstige paarden) hier zeker baat bij zullen hebben . Als je niet zeker of je er veel baat aan hebt begrijp ik wel dat je twijfelt. Maar ik ben blij morgen aan de slag te kunnen!!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:48

Mss even wachten op de reactie van Conny voordat hier allerlei scenario's en aannames worden geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:50

Lielle schreef:
Mss even wachten op de reactie van Conny voordat hier allerlei scenario's en aannames worden geplaatst.


Even off topic, maar waarom? Als producent is het over het algemeen juist fijn om te horen welke (eventueel verkeerde) verwachtingen/scenarios/aannames je met je eigen acties oproept, omdat je dan weet of je je product/berichtgeving in het vervolg moet aanpassen of niet.
Als iedereen meteen had staan juichen met 'joepie, als ik afga op wat C schrijft, kan ik de cursus voortaan eindelijk nog maar op 1 apparaat volgen! *\o/* ' dan was dat ook nuttige informatie geweest.
En het gebeurt vaak genoeg dat producenten hun product aanpassen zodat zij er meer voordeel van hebben, en pas door de reacties van boze gebruikers achteraf beseffen dat de gebruikers daar helemaal niet blij mee zijn (en de aanpassing misschien niet eens volgens de gebruikersovereenkomst is). Met de reacties vooraf kan een producent vooraf al ideeen opdoen over het product & de berichtgeving daaromheen, voordat dat allemaal over de bestaande betalende gebruikers (een groep waar je nog veel voorzichtiger mee om moet gaan dan de doemdenkers op bokt 8-) ) wordt uitgestort.

Anoniem

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:52

Oh dan is het voor mij ook onmiddellijk einde verhaal.

Ik zit voor m'n werk vaak in het buitenland, ben sowieso op veel verschillende plekken. Dan zou ik alleen thuis kunnen kijken.Bizarre manier van security

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:00

Even voor de duidelijkheid, er zit een max van 3 ip adressen voor elke gebruiker, zodat je inderdaad met een laptop/tablet/pc e.d. mee kunt doen. Het is ook niet zo dat mocht je een 4e keer van iets gebruik maken dat een blokkering gelijk betekent einde verhaal. Als je een mailtje stuurt en even uitleg geeft, is dat natuurlijk geen probleem. Zo strikt is het natuurlijk ook weer niet, maar het is niet de bedoeling dat de hele vereniging de training gaat volgen. Persoonlijk lijkt dat mij heel logisch. Ik volg ook online trainingen in Amerika (niet paardgerelateerd) en daar weet iedereen dat zoiets not done is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:06

Ah, dat is al een stuk duidelijker dan de eerdere melding van een automatische blokkering als je met meerdere ip adressen van de cursus gebruik wil maken. Off topic, gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe lossen jullie dit dan op met de mensen die eerder de cursus hadden gekocht inclusief onbeperkte ip-adressen toegang?

Waar ik ook nog steeds nieuwsgierig naar ben, is of iemand iets kan vertellen over de opbouw van de cursus en de oefeningen die erin voorkomen (mag ook per pb), om te kijken hoe het zit met de praktische overlap met Parelli oefeningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:08

connepon85 schreef:
Even voor de duidelijkheid, er zit een max van 3 ip adressen voor elke gebruiker, zodat je inderdaad met een laptop/tablet/pc e.d. mee kunt doen. Het is ook niet zo dat mocht je een 4e keer van iets gebruik maken dat een blokkering gelijk betekent einde verhaal. Als je een mailtje stuurt en even uitleg geeft, is dat natuurlijk geen probleem. Zo strikt is het natuurlijk ook weer niet, maar het is niet de bedoeling dat de hele vereniging de training gaat volgen. Persoonlijk lijkt dat mij heel logisch. Ik volg ook online trainingen in Amerika (niet paardgerelateerd) en daar weet iedereen dat zoiets not done is.

uiteraard is het not done om zoiets te delen. Netflix lost dat op door dat je niet meer dan vanaf twee apparaten tegelijk op "netflix" mag zitten.
Jullie kunnen dat toch oplossen door maar 1 verbinding tegelijk toe te staan ?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:14

Het zou eigenlijk al gelijk ingaan op 19 oktober, maar toen zat er een bug in dus toen heb ik het systeem nog lastminute aangepast. Het gaat er puur om dat de inloggegevens dus niet doorgegeven worden, wat ook in de algemene voorwaarden als niet toegestaan staat vermeld. De blokkade is voor ons dus een signaal om even te informeren wat er gaande is en dat tegen te gaan.

Nog even ter info voor de mensen die het heel normaal vinden dat je inloggegevens kunt doorgeven, bij een e-book is dat ook niet toegestaan, plus betaal ik extra kosten voor hoe vaak de video's bekeken worden.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:15

xyzutu2 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een lijst met oefeningen die in de cursus behandeld wordt? Niet met hoe Tristan ze precies aanleert (dat valt onder beroepsgeheim ;)), maar puur welke oefeningen er in de cursus gebruikt worden? Ik lees namelijk dat Parelli-mensen hier wat teleurgesteld zijn in het verschil met Parelli (de filosofie voor de mens is blijkbaar weliswaar anders, maar de uitvoering richting het paard volgt de 7Games is blijkbaar behoorlijk hetzelfde), dus ik zou ze wel eens willen vergelijken qua oefeningen.
Van Parelli zijn alle oefeningen die in elke cursus gebruikt worden wel ergens opgesomd te vinden (de 7games zijn ook geen geheim), dus ik ben benieuwd waar ik de oefeningen-inhoud van de Tristant Tucker kan vinden?
Bij Yoga heb ik bijvoorbeeld namelijk niet zo'n duidelijk beeld van wat daar nou onder valt. ;)


Tot nu toe voor mij geen openbaring deze curcus..idd zeer veel overeenkomsten in de oefeningen met Parelli. .Die heb ik al doorlopen jaren geleden en pas ik nog steeds toe..
Ik hoop dat de laatste module iets nieuws gaat geven anders wat mij betreft 200 euries zo de kliko in..balen!!

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:23

connepon85 schreef:
Even voor de duidelijkheid, er zit een max van 3 ip adressen voor elke gebruiker, zodat je inderdaad met een laptop/tablet/pc e.d. mee kunt doen. Het is ook niet zo dat mocht je een 4e keer van iets gebruik maken dat een blokkering gelijk betekent einde verhaal. Als je een mailtje stuurt en even uitleg geeft, is dat natuurlijk geen probleem. Zo strikt is het natuurlijk ook weer niet, maar het is niet de bedoeling dat de hele vereniging de training gaat volgen. Persoonlijk lijkt dat mij heel logisch. Ik volg ook online trainingen in Amerika (niet paardgerelateerd) en daar weet iedereen dat zoiets not done is.

Nee dat klinkt beter.