Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Problemen met vrijheidsdressuur

 
Profiel   

Hoi! Zoals mn titel al zei loop ik tegen wat probleempjes aan. Ik haal de manier waarop ik train van de oude site van Nalanta, daar staat alles erg duidelijk beschreven. Ik ben nog bezig met de basis dingetjes zoals meelopen en voedsel weigeren. Maar bij het meelopen heb ik het idee dat mn vp het alleen maar doet voor het eten en als hij niks krijgt wordt hij heel vervelend. Groetjes Leandra
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 15:50 



 
Profiel   

Dan denk ik dat je weer een stapje terug moet doen. Voedsel is een beloning en niet iets om af te dwingen.
Werk je met een clicker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 16:16 



 
Profiel   

het voedsel moet niet op nummer 1 staan. probeer dus vanuit jezelf al enthousiast genoeg te zijn dat je paard er plezier in krijgt! mijn haflinger is ook een vreetzak maar hoe drukker en raarder ik ga doen en bijvoorbeeld ineens wegren vind hij het helemaal geweldig! natuurlijk krijgt hij nadat hij helemaal uit z'n plaat is gegaan een brokje en behoorlijk wat knuffels. Dus probeer eens de spelen met je pony niet alleen maar "serieus" met het volgen en voedsel weigeren bezig zijn, doe eens gek. merk je dat je pony drukker is dan normaal, lekker gek gaan doen! vinden ze geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 16:37 



 
Profiel   

Ik verplaats je even naar Trainen vanaf de Grond aangezien dit het foto gedeelte is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 16:50 



 
Profiel   

je pony moet op jou letten doet zij/hij dat? en gebruik je een clicker? voedsel weigeren zal ik wel echt mee doorgaan en zorgen dat zij/hij het gaat snappen kan best lang duren maar dat kan verschillend zijn succes met oefenen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 22:09 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Dan denk ik dat je weer een stapje terug moet doen. Voedsel is een beloning en niet iets om af te dwingen.
Werk je met een clicker?


Ik werk (nog) niet met een clicker. Ik kan namelijk nergens een clicker vinden.

FleurSandro schreef
het voedsel moet niet op nummer 1 staan. probeer dus vanuit jezelf al enthousiast genoeg te zijn dat je paard er plezier in krijgt! mijn haflinger is ook een vreetzak maar hoe drukker en raarder ik ga doen en bijvoorbeeld ineens wegren vind hij het helemaal geweldig! natuurlijk krijgt hij nadat hij helemaal uit z'n plaat is gegaan een brokje en behoorlijk wat knuffels. Dus probeer eens de spelen met je pony niet alleen maar "serieus" met het volgen en voedsel weigeren bezig zijn, doe eens gek. merk je dat je pony drukker is dan normaal, lekker gek gaan doen! vinden ze geweldig


Ik merk altijd dat als ik druk ga doen dan wil hij soms juist vervelend worden dus dat komt niet altijd tot zijn recht.


EmilyxTessa schreef
je pony moet op jou letten doet zij/hij dat? en gebruik je een clicker? voedsel weigeren zal ik wel echt mee doorgaan en zorgen dat zij/hij het gaat snappen kan best lang duren maar dat kan verschillend zijn succes met oefenen :j


In principe let hij wel op mij. De plek waar ik het doe is langs een dijk dus soms in de oogstperiode als er een trekker of dergelijke voorbijrijd wil hij wel eens kijken maar zodra hij het gezien heeft is het over.
Ik werk ( nog ) niet met een clicker, ik er namelijk nergens een vinden. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 10:04 



 
Profiel   

EmilyxTessa schreef
je pony moet op jou letten doet zij/hij dat? en gebruik je een clicker? voedsel weigeren zal ik wel echt mee doorgaan en zorgen dat zij/hij het gaat snappen kan best lang duren maar dat kan verschillend zijn succes met oefenen :j


In principe let hij wel op mij. De plek waar ik het doe is langs een dijk dus soms in de oogstperiode als er een trekker of dergelijke voorbijrijd wil hij wel eens kijken maar zodra hij het gezien heeft is het over.
Ik werk ( nog ) niet met een clicker, ik er namelijk nergens een vinden. Bedankt!

oke het is normaal hoor dat hij even kijkt naar de trekker maar als hij dan daarna weer op jou let dan is het niet zo erg +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen