Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Steigeren leren.

 
Profiel   

Hoiii,

Hoe leer je een paard steigeren onder zadel? Ik heb mijn paard alle basis al geleerd (voetje geven, flemen, liggen, spagaat, buigen. etc.) ik weet dat je niet zomaar kan aflezen hoe het moet en dat het gevaarlijk kan zijn, maar ik heb al aan veel mensen die er ook verstand van hebben gevraagd of ik en mijn paard eraan toe zijn en zij zeggen van wel. Dus ik hoop dat jullie wat kunnen uitleggen en dan kijk ik wel wat het beste bij mijn paard past :) ( hoef geen reacties van; weet je wel zeker dat je het wilt enzovoort :D.)

Alvast bedankt!! Xxx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:09 



 
Profiel   

Kan hij het al zonder dat er iemand op zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:12 



 
Profiel   

Azmay schreef
Kan hij het al zonder dat er iemand op zit?

Nee nog niet, daar misschien tips voor? Maar ik zie ook vaak dat het onder zadel steigeren, en het steigren op de grond nogal iets anders is...dus ik dan maakt het (volgens anderen ook) niet zo veel uit wat je eerst doet... tenzij je een lastig paard hebt, maar dat heb ik niet hij is heel erg braaf haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:18 



 
Profiel   

Steigeren vanaf de grond aanleren kan op verschillende manieren, vanuit spelen, jambette vragen met 2 benen tegelijk, achteruit zetten.

Vanonder het zadel lijkt me vrijwel onmogelijk vriendelijk te leren omdat je met je gewicht nog op de voorhand zit. Weet dat "men" het wel eens doet door gruwelijk lomp achteruit te gaan of gas te geven met de rem er vol op waardoor ze uit ellende omhoog komen maar dat lijkt me niet iets wat je moet willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:20 



 
Profiel   

Sowieso het eerst aanleren terwijl jij op de grond staat. Verder kan je het beste les bij iemand nemen zeker om steigeren aan te leren als je er niet bekend mee bent. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 19:21 



 
Profiel   

Ik verplaats het topic naar TVG omdat er geen foto's in de OP staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 11:36 



 
Profiel   

Ik zou het eerst vanaf de grond aanleren en als hij dat goed kan dan iemand op de grond met het comando terwijl er iemand opzit en dan daar weer een comando aan geven *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 19:57 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 07:10 



 
Profiel   

Eerst stijgeren op de grond leren en spieren kweken, als je op de grond ziet dat je paard met de juiste balans en houding steigert braaf op de jouw commando (heb ik een jaar voor uit getrokken zodat hij lichamelijk er klaar voor was) kan je beginnen met het stijgeren o.h zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 07:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen