Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:47

Het chase the tiger is hier zonder enige vorm van beloning of clicker zo'n succesnummer dat hij kortgeleden uit zichzelf achter de kippen aan ging die op dat moment aan het scharrelen waren in de binnenbak.... :D



Ging er nogal ruig aan toe, hij stampte echt doelgericht 8)7 naar de hennen.
Heb er zelf vreselijk om kunnen lachen, maar heb de kippen toch maar de bak uitgewerkt :P

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:57

Ik hoop dat 't dit soort bijwerkingen gaat hebben voor alle niet-opgevoede honden in het bos }:)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:16

Ja ja, de eerste crunches zijn er! Vorige week ben ik er mee aan het klungelen geweest en het lukte niet goed. Target stick onder z'n hoofd door richting keel deed wonderen. Hij is erg goed en geestdriftig met targeten, de target en/of ik op verschillende posities tov paard is geen probleem. Target boven z'n hoofd aanraken kan hij ook :))

Mijn merrie vindt de target stick nog een beetje griezelig dus ik heb met haar wat low key targetdingetjes gedaan.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:06

Wie heeft er het eerdere Proprius project gevolgd? Is het echt de moeite?
Mijn paard is na 5 clicks/koekjes/appelstukjes echt niet meer geïnteresseerd, dus twijfel :+

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:19

Ik kan je geen antwoord geven hierop, maar vindt het geheel wel een komkommer cieeel geurtje krijgen en voor mezelf zeer vaag allemaal worden wat je hier aanhaalt.
Meestal als dat gevoel over me heen komt, keer ik me ertegen ipv dat ik opensta ervoor.

Wat me wel weer raakte is dit;

Another important warning: you may find yourself laughing out loud uncontrollably while playing with your horse. This may, of course, impact the way in which others perceive you. Don’t say we didn’t warn you ;)

Maar daar heb ik dus geen millimeter cursus voor hoeven te volgen. :D

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:42

Ik hoor van mensen die er al in zaten dat het echt de moeite is. Ik had ook echt graag mee willen doen, maar geld en tijd kun je maar 1 keer gebruiken. Voor mij past het nu dus echt even niet.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:42

Ethelate schreef:
Mijn paard is na 5 clicks/koekjes/appelstukjes echt niet meer geïnteresseerd, dus twijfel :+


Ik heb ook een paard gehad waarmee ik dit ervaarde. Wat hielp waren heeeele korte sessies (en dan meerdere daarvan, met rust er tussen). Ik kwam er achter na hoeveel 'clicks' hij zich afsloot of interesse verloor, en zorgde dat ik dat uiteindelijk voor was, zodat ik stopte op het moment dat hij nog interesse had: bingo, want zo werd zijn nieuwsgierigheid en werklust om door te gaan juist groter. Dat waren dus soms maar 2 of 3 clicks in een sessie in het begin. En ik moest echt goed zoeken naar een type beloning wat genoeg waarde had voor hem, de brokjes die voor mijn merrie prima werkten, vond hij echt niet de moeite waard.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:47

NikkiDeKerf schreef:
Ethelate schreef:
Mijn paard is na 5 clicks/koekjes/appelstukjes echt niet meer geïnteresseerd, dus twijfel :+


Ik heb ook een paard gehad waarmee ik dit ervaarde. Wat hielp waren heeeele korte sessies (en dan meerdere daarvan, met rust er tussen). Ik kwam er achter na hoeveel 'clicks' hij zich afsloot of interesse verloor, en zorgde dat ik dat uiteindelijk voor was, zodat ik stopte op het moment dat hij nog interesse had: bingo, want zo werd zijn nieuwsgierigheid en werklust om door te gaan juist groter. Dat waren dus soms maar 2 of 3 clicks in een sessie in het begin. En ik moest echt goed zoeken naar een type beloning wat genoeg waarde had voor hem, de brokjes die voor mijn merrie prima werkten, vond hij echt niet de moeite waard.

Slim :j

Mijn merrie was in het begin ook niet bijster gemotiveerd. "Joh, hier staat gras. Hoef ik niks voor te doen. Houd jij je wortel maar lekker zelf".
Tot ik het competitie-element invoerde. Ik intrinz met allebei tegelijk. En wat doen ze ineens allebei hun best. Want stel je voor dat de ander jouw stukje wortel krijgt.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:55

Super leuk als je ze zo samen kunt trainen!
Of een koekje interessant is, is echt per moment zo wisselend. Gister stond ik haar lekker in het zonnetje te poetsen, heerlijk, je denkt toch niet dat ze dan een koekje hoeft {:}
Na de buitenrit wilde ze er wel 1 aannemen. Eentje. Niet meer..
Maar ik ga het eens proberen, met hele korte sessies.

Heb mij wel ingeschreven, wie weet vind ik nog een ander slachtoffer om mee te oefenen, begint 22 feb dus heel benieuwd!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:17

Ik vind het project gewoon te duur om aan mee te doen. 250-300 dollar voor informatieve video's gaat mij iets te ver.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:49

Als je in 1x betaalt is het €200 en als je met een groepje aanmeld krijg je korting,
Dacht ook even slik, maar als je bedenkt hoeveel informatie je krijgt (meer dan 16 uur video, ebooks, online platvorm om informatie uit te wisselen, feedback te krijgen enz) die altijd beschikbaar blijft, dacht ik ja.. nu gewoon doen :o

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:06

Ja, ik vind het idee idd heel mooi en had graag meegedaan, ik stond ook op de wachtlijst. Even 200 euro neertellen (of 70 per maand oid?) is er voor mij helaas niet bij :o

Ik hoop dat er uiteindelijk toch ook wat dingen gewoon los beschikbaar komen.. Kan ik toch nog een beetje meedoen.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:24

Vandaag stond paardlief even in de bak om te rollen en zich even uit te leven als ze dat nodig vond. Ik stond te kijken, in de bak. Een eindje verderop lag de felblauwezweep waar we (tijdelijk, bij gebrek aan beter) mee targetten/pantheren. Iemand was die vergeten op te ruimen. Eygló loopt rond, ziet te zweep en begint te pantheren als een malle :D <3 Volgens mij had ze er zin in, dus toch maar eventjes, ongepland, een sessie gedaan.
Dit is misschien nog wel het aller-allerleukste aan intrinzen; een paard dat uit zichzelf aangeeft dat ze iets wilt en éxtra blij wordt als ze het mag doen

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:31

Dan geef ik het topic nu toch maar een schopje.

Leuk om te zien dat jullie er mee bezig zijn en effect zien. Ik ben zelf net begonnen met clickeren als middel speelsheid uit te lokken bij mijn 3 jaar oude shetlandruintje. Uiteindelijk hoop ik dat hij het tuigje waar ik hem aan wil laten wennen, alleen maar positief associeert.
Trainen jullie vooral op het gras of meer in de bak? Ik heb er al iets over voorbij zien komen, maar het lukt mij niet mijn ruintje te motiveren met mij te gaan clickeren als hij ook gewoon non-stop gras kan eten. Wat hebben jullie geprobeerd om ze te motiveren met jou bezig te zijn ipv met het gras?

En dan ook nog, trainen jullie met halster en touw? Of laten jullie ze helemaal los?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:47

topic ligt helaas wat stil..

Maar een shet leren om niet te eten met gras onder zich is een vet lastige taak zonder NR.
Shetje dame hier heeft echt moeten leren dat eten onderweg (=berm induiken) niet wordt toegestaan.
En dat is geleerd door doorpakken , stem erbij en rukje(s) aan lijn.
Het is niet anders, is voor ons echter basis stukje opvoeden.

Ze weet overigens exact dat ze bij mij iets meer "mag" als bij mijn dochter :D

Wij kiezen echter wel voor de bak bij oefeningen, das wel zo eerlijk om haar niet steeds te moeten corrigeren op de gras-hap-drang, want ook aan de bakrand staat natuurlijk het lekkerste gras van de hele dag. :P

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:53

Al een tijd niemand gereageerd is er op dit moment iemand die volgens deze methode werkt?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:15

Jazeker! Nog steeds! Alhoewel ik wel weer mijn ideetjes wil uitbreiden.
Te weinig tijd gehad om alle videos te kijken

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:26

Jep! Is leuk! Ik kom mezelf soms wel tegen, omdat ik soms toch nogsteeds de neiging heb te corrigeren of hulpen te geven. Maar ik merk dat paardlief het onwijs leuk oppakt :j
Ik wilde laatst een aantal rondes stappen door de bak alvorens ik begon met de 'training', maar omdat mijn merrie al merkte dat ik beloning bij me had én de klikker, werden dat staprondjes met een hoop beweging aan de voorkant :')

Eygló wordt er heel wakker en opgewekt van en wil gráág laten zien wat ze kan, daar kan ik echt van genieten <3

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:32

Ah wat leuk zeg! klinkt super :-D

Ja met het hulpen geven en corrigeren daar moet ik ook echt vanaf haha!
Ik wil gaan begin met mijn verzorgpaard. Een hele blije vrolijke merrie dus dat moet goedkomen :-)

Met wat voor paarden werken jullie? Aan de naam van jou paard Anne neem ik aan dat het ook een IJslander is? en met wat voor paard werk jij Ninx? en zijn het merries of ruinen? :-)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:45

Klopt, een IJslander! en een merrie :j

Mijn ervaring met merries is dat ze graag dingen op hun eigen manier doen, maar dat het wel wat overtuigingskracht kost om ze ook daadwerkelijk zélf iets te laten doen. De favoriete bezigheid van Eygló is eten en keuvelen (net als d'r eigenaresse :') ).. dus de omschakeling van Eten/Keuvelen naar zélf heel gaaf bewegen kost nogsteeds wat moeite. Ik vraag me af of ze ooit écht uit zichzelf gaat 'spelen'.. Het voordeel is wel dat ze véél overheeft voor een voertje, daar krijg ik haar aardig opweg mee :P

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:30

Ik doe het ook nog steeds. Vinur wordt er heel enthousiast van, maar loopt zichzelf niet meer zo voorbij als aan het begin. Hij wordt steeds sterker en hij laat steeds meer tölt zien, dat vind ik echt heel gaaf.

Hier een filmpje van even terug
https://youtu.be/0kjcClbcTrQ

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:01

Ik wil mij hierin verdiepen. Kunnen jullie hier een goed boek over aanraden?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:20

Intrinzen is (naar mijn weten) nog geen hele bekende trainingsmethode (zoals bijvoorbeeld Parelli ofzo) , dus er zijn helaas nog geen honderden trainers die er boeken over geschreven hebben.

Je kan echter wél gratis en voor niets de e-books downloaden :) (en evt uitprinten als je dat prettig vindt)
https://www.intrinzen.horse/

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:12

Op de Instagram van Kathy @pantherflows kun je ook veel lange inspirerende teksten vinden.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:00

Anne. schreef:
Klopt, een IJslander! en een merrie :j

Mijn ervaring met merries is dat ze graag dingen op hun eigen manier doen, maar dat het wel wat overtuigingskracht kost om ze ook daadwerkelijk zélf iets te laten doen. De favoriete bezigheid van Eygló is eten en keuvelen (net als d'r eigenaresse :') ).. dus de omschakeling van Eten/Keuvelen naar zélf heel gaaf bewegen kost nogsteeds wat moeite. Ik vraag me af of ze ooit écht uit zichzelf gaat 'spelen'.. Het voordeel is wel dat ze véél overheeft voor een voertje, daar krijg ik haar aardig opweg mee :P


Wat leuk!

Ik ben vandaag begonnen met mijn verzorgpaard. Ook een IJslandse merrie en het beviel haar enorm, al merk ik wel dat ik haar heeel erg moet motiveren haha, maar ik vind het echt heel erg leuk!

Nu vraag ik mij wel af wat voor 'stokje' zij in hun handen hebben, want het is niet echt een zweep geloof ik.
Ik gebruik sowieso een target stok nu.