Zadelprobleem met Shetlander, hulp nodig ASAP!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:47

x_Shetland schreef:
Ik heb het opnieuw geprobeerd over een trainer, maar ze werden alleen maar boos omdat ze vonden dat ik teveel zeurde.


Maar ze willen wel dat JIJ dit oplost zodat hun er kindjes op kunnen laten rijden. Dat vind ik tegenover jou en de pony niet eerlijk, Zeker niet als er een soort deadline gesteld wordt. Waarom willen ze perse dat er een zadeltje op gaat?

7ofhearts

Berichten: 2840
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:49

Elvirawortel schreef:
Ze is geen 18, ze is 13 maar ze dacht dat ze in haar profiel moest zetten dat ze 18 was omdat ze anders geen profiel kon aanmaken net als bij insta


Oke.....dat verandert de zaak!!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:01

Waarom willen je ouders er perse kindjes op laten rijden?

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:17

Ik denk ook dat een stabiele (oudere) pony erbij zeker zou kunnen helpen! En daar kunnen dan ook later kindjes op rijden, en dan kun jij verder trainen met deze pony.

En het lijkt mij ook helemaal geen slecht plan om je buurvrouw erbij te halen, je hoeft niet perse al tal mishandelde paarden getraind te hebben om te weten hoe je het beste met deze pony om kunt gaan. Dus als zij jou wilt helpen zou ik dat zeker proberen!

En verder zou ik je pony niet te veel als een mishandelde/verwaarloosde pony behandelen. Zoals iemand eerder al heeft gezegd kan het best zijn dat ze gewoon een heel dwarse pony heeft en geen zin heeft om een singel om haar buik te hebben. Maar hoe dan ook laat haar maar weten dat jij de baas bent! Je hoeft hierbij heus niet te streng op te treden.
Zet haar vast aan een halster en ga haar poetsen, voetje optillen en overal aanraken. Haar hoofd, haar oren, haar benen, onder haar buik (weet je meteen of ze daar niet gewoon heel erg aan moet wennen) en haar billen/staartwortel. Daarna ga je een stukje met haar rondlopen en moet ze netjes naast jou lopen. Loopt ze voor je uit wijs je haar erop dat dat niet de bedoeling is, door haar halt te zetten of eens een ruk aan het touw te geven. En dan ben je klaar.
De dag daarna doe je precies hetzelfde maar pak je ook eens een handdoek erbij, laat haar hier een snuffelen en raak haar overal aan met de handdoek. Dan kun je hem rustig over haar hals heen leggen (niet over haar hoofd, hier kan ze juist heel erg van schikken) en naar achter schuiven naar haar rug toe. Je gaat hier net zolang mee door totdat het goed gaat. Hierna kun je met de singel beginnen, dat kun je diezelfde dag nog doen als het heel goed gaat, of je doet het weer de dag erna.
Ik denk vooral dat je heel erg moet oefenen met de singel om haar buik heen doen.
De eerste keer pak je hem alleen maar vast, en maak je hem nog niet vast, de tweede keer doe je hem heel los vast, de derde keer doe je hem strak vast en heel snel weer los, en de vierde keer doe je hem strak vast en ga je een stukje lopen. Zo kun je het iedere keer een beetje uitbreiden. En geef haar af en toe een dag rust om haar te laten bekomen, en haar na te laten denken wat ze heeft geleerd, meestal gaat het daarna nog beter. Ik weet niet hoeveel ervaring met paarden je hebt, maar video's op youtube hoe je een pony zadelmak kunt maken kunnen best wel eens helpen. Je kunt als je het vaker hebt gedaan ook eens longeren met haar, dat is al een heel begin namelijk!

Ik vind het vervelend voor je dat je ouders je niet willen helpen, maar ik denk dat als je eenmaal hiermee bezig bent het best goed zal komen. En dat het zeker zou helpen als iemand met meer ervaring jou kan komen helpen. Misschien wilt iemand van bokt wel helpen, zoals anderen al eerder vroegen: Waar woon je precies, welke provincie/stad/dorp?

Veel succes nog verder :)

x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 01:49

Hevonen ontzettend bedankt voor die tip! Ik ben nu een weekje bezig geweest met trucjes en grondwerk en ik kan nu al verandering zien!

Ze laat me nu al helemaal over haar heen hangen en knuffelen, en ik ga haar misschien nog leren te liggen op commando!

Ik heb er nu ook veel meer plezier in om naar Polly te gaan :)

Afbeelding

Sophie_Wind Heel erg bedankt! Ik probeer nu eerst haar vertrouwen terug te krijgen, en daarna zou dat weleens goed kunnen werken!!
Laatst bijgewerkt door Apple op 08-01-19 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Annneee23
Berichten: 34
Geregistreerd: 04-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:57

Fijn dat het beter gaat en dat je weer meer plezier hebt! Mocht je weer willen beginnen met dingen op haar rug leggen en zadels, begin dan alsjeblieft rustig en met begeleiding van bijvoorbeeld je buurvrouw. Het is belangrijk om je shet niet aan te leren dat als ze gaat protesteren ze niks op haar rug krijgt, maar tegelijkertijd zou ik het heel rustig aanpakken aangezien je zegt dat ze mishandeld is.
Veel succes!