Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Galop en piaffe training bij Piet Bakker met Umpire!

 
Profiel   

[ img ]

7 jaar geleden was het alweer dat Ump en ik voor het laatst bij Piet gelest hadden. Maar Piet was weer even enthousiast als altijd en we zijn 45 minuten flink aan het werk gezet!

We zijn voornamelijk met de galop en de piaffe bezig geweest. Hier lopen we namelijk een beetje tegen hetzelfde probleem aan; Umpire moet meer gaan zitten en vindt dat een spannend gebeuren waardoor hij zichzelf er uit wil drukken. Piet was hier heel duidelijk in; zo verzameld als Umpire aan kan springen, dan kan hij dat ook gemakkelijk langer volhouden dan een paar passen. Dus ik moest aan de bak! Op het juiste moment tegengas geven dat hij niet naar voren gaat maar terug blijft, en net zo snel weer loslaten als het goed gaat. En dan precies op tijd weer op de rem als hij weer weg wil. Moeilijk hoor!!
Overigens blijken de momenten tussen het aanspringen net zo waardevol te zijn als de galop zelf. Dit is namelijk het moment dat ie echt moet gaan verzamelen en daar hebben we in de andere oefeningen ook weer profijt van. Ook dat is wel mooi op beeld te zien vind ik.

[ img ]


[ img ]


[ img ]


Hier piept ie er tussenuit. Het was soms ook moeilijk bij te benen hoor! Dat maakt de galop extra lastig vind ik, je bent soms ook je eigen balans kwijt.

[ img ]


En wat bewegend beeld van de galop:




Daarna was het tijd voor het piaffe werk. We pakten het deze keer op vanuit de stap en met nog een voorwaartse beweging erin. Umpire wil nog wel wat gaan krabbelen en door wat voorwaarts te blijven gaan blijft ie daar niet in hangen. Ook hier is timing essentieel, en dan is het fijn om iemand als Piet naast je te hebben die het zo precies aan kan geven wanneer je wat moet doen.


[ img ]

Tjoep en weg is ie :+ Ook hier was Piet duidelijk in. Niet meer toestaan (makkelijker gezegd dan gedaan af en toe haha) en nog beter gaan timen zodat ik het gedrag voor ben

[ img ]

[ img ]

Nog wat bewegend beeld van de aanzet van de piaffe. Oh oh oh wat moet ie hier nadenken!






En nog wat momenten tussendoor:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



We hebben er weer van genoten!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 15:46 



 
Profiel   

Altijd leuk om meer te zien van Piet Bakker en het werken aan de lange teugel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 15:51 



 
Profiel   

Dit past beter op [TVG] Trainen vanaf de Grond, ik zal het topic verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 15:53 



 
Profiel   

Superleuk! ik vind het zo tof hoe je met je pony aan de gang bent!
Lijkt me een hele leuke instructeur die man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 16:09 



 
Profiel   

Wat leuk om eens te zien, heel interessant!
Lijkt me lastig om er naast te lopen in de galop, moet je ook echt meerennen af en toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 16:12 



 
Profiel   

CastaMickey schreef
Wat leuk om eens te zien, heel interessant!
Lijkt me lastig om er naast te lopen in de galop, moet je ook echt meerennen af en toe?

In principe is meerennen niet de bedoeling. Soms ontkom je er niet helemaal aan als de verzameling even kwijt is en je ook niet vol in de mond wilt gaan hangen. Maar het doel is juist om er naast te kunnen lopen en het paard in een verzamelde galop te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 16:37 



 
Profiel   

Gaaf!

Ik mag 6 juli weer bij Piet de les in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 16:55 



 
Profiel   

Jaaaaa, jij weet heerlijk met Ump bij Piet aan het werk!
Wat doet hij het goed!

Ooit is mijn knie weet goed genoeg en kan ik ook zo aan het werk met mijn pony's!
Wanneer kom je de mijne weer eens plagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:33 



 
Profiel   

Oh wat een heerlijke pony :)
Super om les te krijgen van Piet Bakker, zou ik ook graag willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 19:48 



 
Profiel   

Gaaf! Wat doet hij het goed. Leuk om te zien wat je allemaal kan doen met het werken aan de hand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:15 



 
Profiel   

Leuk om een kijkje te krijgen bij een vorm van training die ik zelf niet ken, dank voor de uitleg bij foto's en filmpjes. Ziet er gaaf uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 21:20 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie leuke reacties!


Overigens, zo lag ie er een paar uurtjes later bij thuis :(:) <3 hard werken is het wel hoor! aldus Umpire


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 22:07 



 
Profiel   

Piet :+: de meest fantastische instructeur ooit!
Ziet er goed uit Eline en Ump!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-19 22:11 



 
Profiel   

Wat leuk! Piet geeft fantastisch les. Enthousiast , betrokken en enorme timing ook met jonge on ervaren paarden. Van ondeugend tot pony met wat minder vertrouwen in mensen onzeker bij achterhand; pony ging zo met Piet mee op ontspannen wijze. En super dat je de filmpjes hebt gepost, zo leerzaam. Dankjewel!

En wat heb je een enorme leuke pony! Prachtig dier.

Deze vrijdag de 4e les van Piet met jonge pony. En daarna de les na mij bekijken , daar leer ik ook veel van. Pony wil ik eerst alles zo leren dan pas inrijden . Nogmaals zo leuk de filmpjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 12:59 



 
Profiel   

Gave foto’s en filmpjes!

Was erg leuk om jullie aan het werk te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 13:04 



 
Profiel   

Wat ontzettend tof. Ooit, ooit wil ik ook nog een keer bij Piet lessen :P
Wel heel grappig om te zien, ik werk met een 1.70+ paard, en als ik deze filmpjes zie... wat gaan die passen snel :+ haha! Kan me voorstellen dat timing lastig is.

Vraagje, is er een reden dat je met je handen zo relatief hoog loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 13:12 



 
Profiel   

Heel gaaf!! Wanneer mag ik mijn pony brengen?? (1.82M) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 13:13 



 
Profiel   

Nirvana_ schreef
Wat ontzettend tof. Ooit, ooit wil ik ook nog een keer bij Piet lessen :P
Wel heel grappig om te zien, ik werk met een 1.70+ paard, en als ik deze filmpjes zie... wat gaan die passen snel :+ haha! Kan me voorstellen dat timing lastig is.

Vraagje, is er een reden dat je met je handen zo relatief hoog loopt?

Hihi de les voor mij was een Koudbloed waar Umpire zo onderdoor kon :') Dat zag er ook komisch uit. Ump met zn korte beentjes en dan die Belg met zn enorme passen.

Op de een of andere manier heb ik een prettigere verbinding met mn handen wat hoger. Maar de schoonheidsprijs verdient het niet direct nee :+


olijf schreef
Heel gaaf!! Wanneer mag ik mijn pony brengen?? (1.82M) :+

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 15:03 



 
Profiel   

Wat gaaf vom een kijken te nemen bij jouw training met Liet.
Umpire doet het al goed zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 15:42 



 
Profiel   

Oh wat een schatje! Ik denk dat wij wel heel veel van jou zouden kunnen leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 15:46 



 
Profiel   

<3 <3 Aach Gossie, het is zo'n hummeltje, en hij doet zo zijn best. Genoten van met name je filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 15:47 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen