Lange teugelaars verzamel u!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Lange teugelaars verzamel u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 00:53

Het trainen van paarden aan de lange teugel dateert al van ver terug in de historie. Al vanaf de 15de eeuw werden paarden aan de lange teugel getraind bij de Spaanse Rijschool in Wenen.

Bij het werken aan de lange teugel worden alle oefeningen van de (klassieke) dressuur uitgevoerd terwijl de ruiter dicht op het paard of naast de flank van het paard loopt. De buitenteugel loopt vanaf het hoofd over de rug van het paard naar de hand van de ruiter. De binnenteugel loopt direct naar de hand van de ruiter. Om hulpen te geven worden de teugels, stem en zweep gebruikt.


Lange teugelen. Ik ben fan!
Al een aantal jaar ben ik redelijk fanatiek hiermee en neem ik het met regelmaat mee in de training.
Mijn huidige pony ben ik aan het inrijden en is nog vrij groen en dus doe ik meer vanaf de grond dan vanaf de rug.

Ik les bij Piet Bakker zo vaak als mogelijk en heb met Mn oude pony die vorig jaar is overleden echt zulke mooie dingen kunnen meemaken door het lessen met Piet.

Het lijkt mij leuk een volg topic te maken met mensen die ook lange teugelen of hier meer over willen weten/leren.

Wat doen jullie nu?
Waar loop je tegenaan?
Af en toe wat beeld materiaal?

Ik trap dus af;
Mijn partner in crime is Amigable. Een Spaanse ruin van net 7. Sinds augustus 2018 in Nederland en sinds eind september van mij.
Ik ben nadat de ergste verhuisstress wat weg was heel rustig aan begonnen aan de teugels. Ami kon niet rustig naast mij lopen. Beet/hapte. Wat erger werd bij spanning. Sprong veel weg. Was stuurloos met vlagen.

Afgelopen zondag was het tijd voor onze eerste les bij Piet. We hebben er echt hard aan moeten werken. Want er waren wel wat ongewenste dingetjes ingeslopen. Maar het bijten is wel al over opzich.
Focus lag nu op rechtuit hoefslag volgen. Voorwaarts en actief tempo voor mij uit.
Starten met draven zonder weg te sjezen.
Wat was het geweldig!!!
Ons huiswerk is voorlopig het hoefslag volgen incl draf overgangen bevestigen.
Eind augustus komt Piet weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Lange teugelaars verzamel u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 02:53