Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

welk boek lammert haanstra?

 
Profiel   

Hallo!

Ik ben de laatste tijd mij eigen flink aan het inlezen over lammert haanstra.
Ik zou graag met zijn methode aan de slag gaan en ik wil hierover nog wat vragen stellen die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik wil graag met mijn paard iets anders gaan doen, ik dacht dus aan longeren, maar ik wil ook dat mijn paard daarin een goede training krijgt en dat ik dat terug kan zien in het rijden onder het zadel.

Nu zag ik dat lammert haanstra 2 boeken heeft:
trainen tot een goed gaand paard.
longeren met lammert haanstra.

nu vroeg ik mij af of ik met het nieuwe boek ook goed op weg kan, of moet ik uit het boek longeren met lammert haanstra echt de basis en het begin halen? Nu longeren wij ook al wel veel dus wij zijn hier nog niet groen in.

En wat voor spullen heb je allemaal nodig ik heb al:
logeerlijnen
longeersingel
dus eventueel touwtjes bij halen? wil graag alles in een keer bestellen dus vandaar de vraag!

Ik hoop dat jullie je ervaring kunnen delen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 17:37 



 
Profiel   

iemand die antwoord heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:41 



 
Profiel   

Allebei de boeken zijn heel erg leerzaam en nuttig.

Belangrijk een zweep die lekker in de hand ligt. Een fijne plek om te longeren, een mooie lange lijn (of meerderen). Verder wordt alles uitgelegd wat je nodig hebt in de boeken als je van nul uit begint

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:44 



 
Profiel   

Ik heb het boek longeren met Lammert haanstra en dat is fijn, maar het meeste heb ik opgepikt van zijn demo's. Geloof dat hij horse event nog aandoet alleszins.

Touwtjes kun je gewoon bergtouw uit de bouwmarkt halen, 6m als ik me niet vergis.In het midden een knoopje leggen, zooo handig :')

Verder heb ik zijn longeerzwepen gehad en die vond ik erg prettig. Ze zijn licht en vooral: voldoende lang.
Ik heb ook zijn dubbele longe die door de stukken koord erg fijn werkt. Ik heb er een tijdje katrollen aan gehangen en dat werkte ook heel fijn maar ging na verloop van tijd toch stroef worden.

Gewone longe en longeersingel kun je elders ook wel halen. Ja zijn longeersingel is erg luxe en als je veel longeert en met dubbele longe zou ik het overwegen maar ik behelp me al jaren prima met een simpele versie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 14:45 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik allebei de boeken liggen, heb uit allebei wel nuttige tips gehaald. Maar nu doe ik eigenlijk niks meer met die boeken en heb ik longeerles genomen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen