eigenwijs bij longeren, what to do?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsessuze
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-19

eigenwijs bij longeren, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 21:54

hoi allemaal,
sinds kort (1aug 2019) heb ik een eigen pony, een 6 jarige haflinger merrie. ze is bestwel eigenwijs en tijdens het longeren gaat ze stil staan in een hoek en heb ik niks meer te zeggen. heeft iemand tips? ik longeer met zweep maar ook dat heeft totaal geen invloed. verder is het echt een schat van een beest, zou het ook kunnen dat ze het gwn saai vindt agz ze het bij de vorige eigenaar te vaak heeft gedaan?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: eigenwijs bij longeren, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:58

Nee, ze zal je niet begrijpen. Zeer waarschijnlijk geef jij verkeerde lichaamstaal naar haar toe en gaat ze daarom stilstaan in een hoek.

Heb je wel eens grondwerkles gehad?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: eigenwijs bij longeren, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:03

Het hielp bij mij vaak als ik in het begin even een paar keer met dubbele longe en een longeersingel kon longeren. Dan kan je toch even aan elkaar wennen en overgangen oefenen maar heb je wel nog een stuur.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:10

Muiz schreef:
Het hielp bij mij vaak als ik in het begin even een paar keer met dubbele longe en een longeersingel kon longeren. Dan kan je toch even aan elkaar wennen en overgangen oefenen maar heb je wel nog een stuur.

Daarvoor moet je wel echt kunnen longeren. Ik heb het idee dat Ts dat nog niet kan vanwege haar vraag en ze is pas 14 volgens haar profiel.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: eigenwijs bij longeren, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:18

Oh oeps, dat was me nog niet opgevallen.

TS, heb je iemand die je helpt bij je pony of die even met je mee zou kunnen kijken?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:20

Ik weet niet waar je in NL/BE zit? Anders zou ik eens grondles nemen :) Anders wil ik wel eens met je meekijken :)

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: eigenwijs bij longeren, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:19

Ik zou eens longeerles met je pony nemen van een ervaren grondwerker. Vanaf een schermpje zeggen wat je fout doet is bijna onmogelijk en ik weet zeker dat met een paar lessen het helemaal goed komt met jullie!