Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

eigenwijs bij longeren, what to do?

 
Profiel   

hoi allemaal,
sinds kort (1aug 2019) heb ik een eigen pony, een 6 jarige haflinger merrie. ze is bestwel eigenwijs en tijdens het longeren gaat ze stil staan in een hoek en heb ik niks meer te zeggen. heeft iemand tips? ik longeer met zweep maar ook dat heeft totaal geen invloed. verder is het echt een schat van een beest, zou het ook kunnen dat ze het gwn saai vindt agz ze het bij de vorige eigenaar te vaak heeft gedaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 20:54 



 
Profiel   

Nee, ze zal je niet begrijpen. Zeer waarschijnlijk geef jij verkeerde lichaamstaal naar haar toe en gaat ze daarom stilstaan in een hoek.

Heb je wel eens grondwerkles gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 20:58 



 
Profiel   

Het hielp bij mij vaak als ik in het begin even een paar keer met dubbele longe en een longeersingel kon longeren. Dan kan je toch even aan elkaar wennen en overgangen oefenen maar heb je wel nog een stuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:03 



 
Profiel   

Muiz schreef
Het hielp bij mij vaak als ik in het begin even een paar keer met dubbele longe en een longeersingel kon longeren. Dan kan je toch even aan elkaar wennen en overgangen oefenen maar heb je wel nog een stuur.

Daarvoor moet je wel echt kunnen longeren. Ik heb het idee dat Ts dat nog niet kan vanwege haar vraag en ze is pas 14 volgens haar profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:10 



 
Profiel   

Oh oeps, dat was me nog niet opgevallen.

TS, heb je iemand die je helpt bij je pony of die even met je mee zou kunnen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:18 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je in NL/BE zit? Anders zou ik eens grondles nemen :) Anders wil ik wel eens met je meekijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 21:20 



 
Profiel   

Ik zou eens longeerles met je pony nemen van een ervaren grondwerker. Vanaf een schermpje zeggen wat je fout doet is bijna onmogelijk en ik weet zeker dat met een paar lessen het helemaal goed komt met jullie!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 16:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen